Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-07@10:29:32 GMT

پرونده بوی بد اطراف فرودگاه امام به قوه قضائیه می رود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۷۹۸

خرداد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: دامداری ها و شرکت هایی که قانون را در مورد رفع بوی بد ناشی از فعالیت های خود رعایت نمی کنند پس از هشدار و بررسی وضعیت از سوی محیط زیست استان تهران به مراجع قضایی معرفی شوند.
به گزارش خرداد به نقل از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، جلسه ویژه بررسی و رفع بوی بد اطراف فرودگاه امام خمینی(ره) به ریاست نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و با حضور نمایندگان و مدیرانی از جهادکشاورزی، محیط زیست و دستگاه های مرتبط برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این جلسه از 4 شرکت و دامداری بزرگ نام برده شد که سهم مهمی در تولید کود و فضولات حیوانی (بوی بد) در چند ده کیلومتری فرودگاه بین المللی دارند. برخی از این شرکت ها و دامداری ها با احداث تصفیه خانه مجهز به سپراتور و سیستم کلرزنی و برخی هم بدون توجه به هشدارها و اخطارها به فعالیت خود ادامه می دهند که در این جلسه بحث شد.
ترکی پس از استماع گزارش دستگاه های مرتبط گفت: دامداری ها و شرکت هایی که قانون را در مورد رفع بوی بد ناشی از فعالیت های خود رعایت نمی کنند پس از هشدار و بررسی وضعیت از سوی محیط زیست استان تهران به مراجع قضایی معرفی شوند.
تصمیم گیری برای «آرادکوه» و آب های سطحی اطراف فرودگاه امام خمینی(ره)
در این جلسه پس از بررسی موضوع بوی بد ناشی از شرکت ها و واحدهای دامداری در اطراف فرودگاه در مورد مرکز زباله های تهران (آرادکوه) بحث و تبادل نظر شد.
اعلام شد که طرح مطالعاتی برای انتقال این مرکز انجام شده اما حدود 20 سال است که هیچ تصمیمی برای انتقال آراد کوه اتخاذ نشده و بهترین راهکار بهبود وضعیت کنونی است.
ترکی در این زمینه گفت: یک شرکت دانش بنیان معرفی شده و موظف است در کوتاه ترین زمان نحوه تبدیل کمپوست از زباله های آراد کوه را طی طرحی جامعی ارائه دهد و در صورت تصویب در مرحله اجرا قرار گیرد.
در ادامه این جلسه موضوع ساماندهی آب های سطحی در اطراف فرودگاه مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه با اعتبار 500 میلیون تومان طرح مطالعاتی آن انجام شد تصمیم بر این شد که با اعتبار 170 میلیارد تومان این طرح (تصفیه خانه فاضلاب) پس از انجام مراحل مناقصه به مرحله اجرا قرارگیرد. با اجرای این طرح شهرستان های بهارستان و اسلامشهر پوشش داده می شوند. برچسب ها: فرودگاه امام ، قوه قضائیه ، بوی بد اطراف فرودگاه امام

منبع: خرداد

کلیدواژه: فرودگاه امام قوه قضائیه بوی بد اطراف فرودگاه امام اطراف فرودگاه امام استان تهران شرکت ها بوی بد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران گفت: سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده سراسر استان مورد بررسی واقع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الاسلام مرتضی موسوی، ظهر امروز_ یک‌شنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به راه‌اندازی مرکز مهر خانواده در استان‌ها اظهار کرد: این مرکز به منظور ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام راه‌اندازی شد و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: در این استان ۲۲ مرکز مهر خانواده در حال فعالیت است که در سال گذشته ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز وارد شده بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با اشاره به اینکه تعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته دو هزار و ۳۴۳ مورد بوده است، گفت: علاوه بر این مرکز، مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در مازندران فعالیت دارد.

موسوی با تاکید بر اینکه ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری این استان مازندران است، اظهار داشت: بی‌شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهادهای مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری مازندران به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود ۱۲۳ هزار و ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرار گرفت و دو هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شد که شمار ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

کد خبر 750817

دیگر خبرها

  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • شهرداری طرح‌ها را به جای پارک لاله به اطراف دانشگاه تهران منتقل کند
  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده