Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@05:12:24 GMT

تعرفه های جدید برق درتابستان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۹۰۲

تعرفه های برقی جدید برای مصرف کنندگان و جریمه پرمصرفان برق توسط معاون راهبردی وزارت نیرو اعلام شد. ناطقان: مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری وزارت نیرو گفت: از ابتدای خرداد امسال تعرفه برق تمامی مناطق  طبق قانون مصوب، نرخ چهار ماه گرم سال محاسبه می شود و توصیه ما به مردم این است که در مصرف برق صرفه جویی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: از اول فروردین امسال به میزان ۷ درصد تعرفه برق برای همه مشترکان افزوده می‌شود، همچنین  مشترکان پرمصرف علاوه بر ۷ درصد، ۱۶ درصد دیگر نیز افزایش تعرفه خواهند داشت.

معاون راهبری وزارت نیرو تصریح کرد: هم اکنون تنها در حدود ۳۰۰ ساعت محدودیت تأمین برق در ماه‌های گرم سال وجود دارد که با مدیریت مصرف، این محدودیت‌ها کاهش خواهد یافت تأمین برق در سایر اوقات هیچ محدودیتی ندارد، علاوه بر آن صنعت برق می‌تواند نیاز‌های جدید برق را تأمین کند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ۳ هزار و ۲۵۰ مگاوات نیروگاه جدید از پیک مصرف سال گذشته تا پیک امسال اضافه شد، گفت: از پیک امسال تا پیک مصرف تابستان سال ۹۹ نیز حدود ۳ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق به مدار بهره‌برداری وارد می‌شود.

او افزود: مدیریت مصرف در تابستان امسال صادرات برق کشور براساس تعهدات را ممکن کرد، ضمن آنکه رشد ۱۲۰ درصدی در صادرات را به همراه داشت.

 

معاون راهبری وزارت نیرو اضافه کرد: توجه نکردن به مدیریت مصرف در تابستان امسال می‌توانست نیاز ۵ هزارمگاواتی به نیروگاه‌های جدید را که ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هم نیاز داشت، برای کشور به دنبال داشته باشد که اعمال مدیریت مصرف این نیاز را برطرف کرد.

رجبی مشهدی از پرداخت ۳۵۰ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی به صنایع و کشاورزی در پیک امسال خبر داد و گفت: امسال از ۲۹ میلیون مشترک صنعت برق ۲۴ میلیون مشترک زیر الگوی مصرف، برق مصرف کردند و بر همین اساس تعرفه برق آنان تنها ۷ درصد اضافه شد.

او  در پایان تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است باتوجه به فصل گرما از مصرف بی رویه برق صرفه جویی کنند چراکه با کاهش مصرف جایزه خوش مصرفی دریافت می کنند.

برچسب ها: تعرفه ، برق ، ناطقان ، تابستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تعرفه برق ناطقان تابستان مدیریت مصرف وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان امسال

کمربند گرمسیری برای گرمای بی‌سابقه تابستان امسال آماده می‌شود و شرایط برای رکورد‌های جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

این پیش‌بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب‌وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می‌کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می‌کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می‌شود، گرما را با خود می‌برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می‌دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت‌تر می‌کند و اثر خنک‌کنندگی آن را کاهش می‌دهد.

رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می‌شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می‌کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت: اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی‌گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی‌ترین راه برای خنک‌کردن خود در هنگام گرم شدن است.

ال‌نینو و گرم شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می‌شود

افزایش مداوم دمای زمین که به‌عنوان گرمایش جهانی شناخته می‌شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می‌شود به این دلیل که هوای گرمتر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.

ال نینو، الگوی آب‌وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می‌شود. این امر تبخیر را بیشتر می‌کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می‌فرستد.

نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

منبع: ایسنا

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • یک پیش‌بینی ترسناک از هوای تابستان امسال
  • پیش بینی دانشگاه کالیفرنیا: گرمای بی سابقه در تابستان امسال
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • اگر این کار را انجام دهید از دولت خودرو جایزه می‌گیرید!
  • برق کمتر مصرف کنید، خودرو جایزه بگیرید!
  • ادارات تهران باید تا ۱۵ خرداد امسال برچسب انرژی بگیرند
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد