Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@12:48:06 GMT

راه اندازی ۲۵ خانه ورزش روستایی جدید

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۸۴۹۰

راه اندازی ۲۵ خانه ورزش روستایی جدید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بااشاره به راه اندازی ۲۵ خانه ورزش روستایی جدید در سطح استان، گفت : برای تجهیز این اماکن ورزشی که در ۱۳ شهرستان استان راه اندازی کرده‌ایم، حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر تداوم رویکرد توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستا‌های استان در سالجاری، گفت : طی دو سال اخیر تلاش کردیم تا به منظور دسترسی آحاد جامعه به چنین زیرساخت‌هایی، توزیع امکانات و تجهیزات ورزشی را در نقاط مختلف استان و بویژه در روستا‌ها داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: در کنار راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی، از اوایل سال گذشته احداث ۴۰ زمین ورزشی را در تعدادی از روستا‌های استان آغاز کردیم که تاکنون نیمی از آن‌ها به بهره برداری رسیده است.

۲۰۰ خانه ورزش روستایی داریم

جلال عزیزی معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بااشاره به اهمیت ورزش در سالم سازی محیط روستاها، گفت: تا چندسال پیش مسئله فقرحرکتی موضوعی بود که تنها در جوامع شهری مطرح بود، اما پیشرفت‌ها و زندگی مدرن امروزی باعث شده تا در سال‌های اخیر این مسئله را در روستا‌ها نیز داشته باشیم.

او ادامه داد: در کنار اهمیتی که توسعه ورزش از جنبه ایجاد تحرک و غنی سازی اوقات فراغت برای جوانان روستایی دارد، می‌تواند عاملی باشد که آن‌ها را از سوق یافتن به سمت آسیب‌های اجتماعی دور کند.

معاون ورزش و جوانان استان افزود: تا اواخر سال گذشته ۱۷۵ خانه ورزش روستایی را در سطح استان راه اندازی کردیم و با این تعداد که امروز راه اندازی می‌شوند، تعداد خانه‌های ورزش روستایی استان به ۲۰۰ مورد رسید.

او ادامه داد: درصورتی که اعتبار مورد نیاز تامین شود در نظر داریم تا پایان امسال ۱۰۰ خانه ورزش روستایی دیگر را در سطح استان راه اندازی کنیم.

عزیزی گفت: مدیریت خانه‌های ورزش روستایی را به خود روستاییان واگذار کرده‌ایم و از هیات‌های ورزش روستایی شهرستان‌ها هم خواسته‌ایم تا نظارت لازم را بر فعالیت این اماکن داشته باشند.

او گفت: البته این را هم قبول داریم که گا‌ها ممکن است تعدادی از این خانه‌های ورزش فعال نباشند، اما برای جلوگیری از این کار هم تدابیری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون ورزش وجوانان افزود: به منظور تحرک بخشی به خانه‌های ورزش روستایی مقرر کرده‌ایم امسال در برگزاری المپیاد ورزش روستایی روی رشته‌هایی تمرکز کنیم که در این خانه‌ها فعال هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به پینگ پنگ، شطرنج، دارت و فوتبال دستی اشاره کرد.

او در خصوص روستا‌های داری اولویت برای راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی هم گفت: تلاش می‌کنیم ابتدا روستا‌های بزرگ دارای جمعیت بالا و روستا‌های محروم را پوشش دهیم و به مرور در سایر روستا‌های کوچک هم چنین اماکن ورزشی را راه اندازی خواهیم کرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن های ورزشی جنجال ورزشی زیر ساخت تجهیزات ورزشی خانه های ورزش روستایی ورزش و جوانان استان خانه ورزش روستایی راه اندازی روستا ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمداشرفی با بیان اینکه این طرح‌ها درقالب آبرسانی به یک مجتمع و دو روستا در حال انجام هستند، اظهار داشت: آبرسانی به مجتمع ۵ روستایی حمزیان شامل روستا‌های قورول سفلی، بالاکهریز، قره کهریز، حمزیان علیا و حمزیان سفلی و روستا‌های علی آباد و فیض آباد این طرح‌ها را شامل می‌شود.

وی افزود: در اجرای این طرح‌ها حفر یک حلقه چاه، احداث و راه اندازی ایستگاه سرچاهی، لوله گذاری خط انتقال به طول ۱۶ کیلومتر، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی، اتمام و بهره برداری از این طرح‌ها را سه ماهه اول سال جاری اعلام و اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، ۲۵۳ خانوار روستایی با ۸۶۹ خانوار از آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • آب‌رسانی به ۴۱ روستا توسط بسیج‌ سازندگی خراسان‌ شمالی
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد