Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از روند مدیریت پسماند و پسآب در شهرک های صنعتی دولتی استان گلایه کرد.

رضا میرزایی امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: احداث واحدهای صنعتی تولید کاغذ از سنگ یکی از طرح های زیست محیطی است، اما با استقرار پراکنده آنها در شهرستان های دلیجان و محلات روبرو هستیم چراکه قیمت زمین در شهرک های صنعتی گران است و متقاضی سرمایه گذاری تمایلی به حضور در شهرک ها ندارد، بر این اساس لازم است با توجه به موارد و الزامات زیست محیطی این واحدهای صنعتی را به سمت شهرک ها سوق دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گلایه از بی توجهی به الزامات زیست محیطی و مدیریت پسماند و پسآب در شهرک های صنعتی دولتی استان گفت: شرکت شهرک های صنعتی مدیریت زیست محیطی لازم را در شهرک ها اعمال نمی کند و با توجه به هیات امنایی بودن شهرک ها مدیریت پسماند و پسآب به خوبی دنبال نمی شود در حالی که شهرک های خصوصی در این موارد اهتمام بیشتری دارند.

میرزایی خواستار جلوگیری از استقرار پراکنده صنایع در شهرستان هایی مانند محلات و دلیجان شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه فرماندار محلات با اشاره به آغاز تهیه طرح ساماندهی شهرک صنعتی صدریه در این شهرستان و با بیان اینکه سرمایه گذاری یک واحد صنعتی تولید کاغذ از سنگ بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان است، افزود: شهرستان با همه توان در جهت جذب سرمایه گذاری تلاش می کند ولی پروسه کار دو واحد صنعتی که خواستار دریافت زمین خارج از شهرک صنعتی برای تولید کاغذ از سنگ هستند حدود یک سال به طول انجامیده است در حالی که نباید این ظرفیت اقتصادی را از دست داد.

حسن قمری اضافه کرد: تصمیماتی مانند واگذار نشدن زمین در خارج از شهرک صنعتی نباید باعث فراری شدن سرمایه گذار شود، به همین دلیل باید در جهت توسعه صنعت شهرستان پیش رفت تا بتوان این منطقه از کشور را به قطب تولید کاغذ از سنگ تبدیل کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه موضوع اجرای دو طرح فرآوری ضایعات سنگ و تولید کاغذ از سنگ در اراضی شهرک صنعتی صدریه محلات مطرح و مقرر شد که در کنار شهرک صدریه شهرک صنعتی خصوصی احداث شود تا این دو واحد دراین شهرک جدید مستقر شوند، همچنین با اجرای طرح احداث مجتمع خدماتی رفاهی در اراضی همت آباد شهرستان دلیجان و طرح بازسازی و نوسازی بوژی واگن توسط یک شرکت خصوصی در اراضی انقان شهرستان اراک موافقت شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند شهرك صنعتي پساب محلات استانی اجتماعی استان مرکزی مدیریت پسماند و پسآب تولید کاغذ از سنگ شهرک های صنعتی زیست محیطی شهرک صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این جلسه با حضور مدیر جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و اداره راهداری، مدیر باغبانی سازمان، معاون فنی و اجرایی، رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی، مسئولین واحدهای باغبانی و صنایع تبدیلی و تکمیلی مدیریت برگزار شد.

امجدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه با اشاره به تولید بالای سیب و وجود ۱۶ کارخانه فعال تولید پوره میوه و کنسانتره در شهرستان ارومیه، ساماندهی مراکز جمع آوری سیب را از اولویت های کاری این مدیریت عنوان نمود.

 وی همچنین بر برگزاری جلسات منظم تا شروع فصل کار این مراکز، در راستای جلوگیری از انباشت سیب در کنار جاده‌ها کرد.

 در ادامه در خصوص نحوه صدور مجوز، تمدید آن برای متقاضیان بحث و تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد برای هماهنگی بیشتر، جلسات آتی با حضور نمایندگان کارخانجات و  سایر ادارات و نهادهای مرتبط برگزارشود.

دیگر خبرها

  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد