Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از برنامه‌ریزی برای صادرات لوازم خانگی در سال جاری خبر داد و گفت: برای تحریک تقاضای داخل ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات با بازپرداخت دو ساله در نظر گرفته شده که ۶۰ درصد قیمت کالا با استفاده از آن پرداخت می‌شود.

مهدی صادقی نیارکی با اشاره به افزایش تولید انواع لوازم خانگی در سال گذشته، اظهار کرد: این در حالی است که در سال گذشته برند خارجی که سهم آن‌ها حدود ۵۰ درصد بازار رسیده بود در کشور حضور نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از خروج شرکت‌های کره‌ای، بلافاصله شرکت‌های داخلی فعال در این صنعت جایگزین آنها شدند و خلاء بازار را پوشش دادند. در ادامه شرکت‌های همکار برندهای کره‌ای در نیمه دوم سال وقتی مطمئن شدند که شرکت‌های کره‌ای دیگر در ایران حضور نخواهند داشت به سمت برندهای ایرانی حرکت کردند. البته می‌توان گفت که در حال حاضر تفاوت عمده‌ای بین تولیدات داخلی با برندهای ایرانی نسبت به نمونه مشابه خارجی وجود ندارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت از افزایش ۱۳ درصدی تولید لوازم خانگی در ساله ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری برای صادرات لوازم خانگی نیز برنامه‌ریزی شده است و پیش بینی می‌شود که در سال جاری ۱۶۰ میلیون دلار لوازم خانگی صادر شود.

به گفته صادقی نیارکی، تولید یخچال و فریزر در سال گذشته با هفت درصد رشد به یک میلیون و ۱۶۰ هزار دستگاه رسید که امسال برنامه ریزی شده تولید این وسیله به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه برسد. همچنین در سال گذشته تولید ماشین لباس‌شویی با ۳۳ درصد رشد به ۷۴۰ هزار دستگاه رسید و امسال به ۹۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید. تولید تلویزیون نیز که ابتدای سال گذشته کاهشی بود، در شش ماهه دوم سال افزایش یافته و در مجموع با سه درصد به ۸۲۵ هزار دستگاه رسیده و در سال جاری هم برنامه‌ریزی شده که به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه برسد. عمق ساخت داخل در زمینه بخاری ۹۰ درصد کولر ۱۰۰ درصد، یخچال و فریزر ۶۰ درصد، آبگرمکن ۷۵ درصد، ماشین لباسشویی ۶۰ درصد، اجاق گاز ۹۰ درصد و تلویزیون ۳۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری بانک‌ها، ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تحریک تقاضای داخلی پرداخت می‌شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین درباره بازار داخلی لوازم خانگی اظهار کرد: از طرفی با توجه به اینکه لوازم خانگی کالاهای مصرفی بادوام است و قدرت خرید مردم نقش کلیدی دارد و در این زمینه هم باید برنامه‌ریزی شود.

صادقی نیارکی یکی از برنامه‌های وزارتخانه در سال جاری را تحریک تقاضای کالاهای مصرفی بادوام در داخل عنوان کرد و گفت: این برنامه نیازمند تأمین منابع است و در آن ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات دیده شده که ۶۰ درصد قیمت کالا با استفاده از آن پرداخت می‌شود و باز پرداخت آن به صورت دو ساله و با سود منطقی در نظر گرفته شده است و تقاضا داریم بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات و دولت در زمینه پرداخت یارانه تسهیلات که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده، همکاری‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز و به تبع آن نهاده‌های تولیدی از جمله فلزات اساسی و محصولات پتروشیمی که با قیمت جهانی در بورس عرضه می‌شود، اظهار کرد: برای ایجاد تعادل بین افزایش قیمت نهاده‌های تولید و توان مردم نیازمند ارائه تسهیلات هستیم.

کد خبر 424817

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی لوازم خانگی لوازم خانگی داخلی تسهیلات بانکی تسهیلات تسهیلات حمایتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ۱۲ هزار میلیارد تومان تحریک تقاضای سال گذشته لوازم خانگی هزار دستگاه برنامه ریزی سال جاری ۶۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد ، حسین نجف زاده افزود: پرونده قاچاق ۲۵ قلم انواع لواز خانگی شامل سرخ کن، چای ساز و ... به ارزش ۵۲۴ میلیون ریال در شعبه دوم ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان مهاباد رسیدگی شد.

او افزود: شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن اسناد و مدارک معتبر گمرکی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ارزش ریالی کالا محکوم کرد.

نجف زاده گفت: همچنین شعبه متهم را به پرداخت ۵۲۴ میلیون ریال معادل ارزش ریالی کالا بابت حمل کالای قاچاق و در مجموع به پرداخت یک میلیارد و ۴۸ میلیون ریال محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی شهرستان مهاباد کالا‌های کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد