Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس اعلام کرد: امسال گرچه راهپیمایی روز جهانی قدس به شکل سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود، اما این روز هیچ‌گاه از یاد و اذهان مسلمانان جهان پاک نخواهد شد و ملت بیدار ما نخواهد گذاشت اهمیت مسئله فلسطین و مظلومیت قدس شریف در سایه بحران جهانی کرونا مغفول واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 13:56 - 31 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۲۵۴۸ خبرگزاری میزان - جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس بیانیه‌ای صادر کرد.   بسم‌الله الرحمن الرحیم   روز جهانی قدس، روز تبلور ایمان و روز اهتمام و توجه امت اسلام و آزادگان جهان به مظلومیت مردم فلسطین و مسئله قدس شریف است. روزی که حمایت از قدس شریف و همبستگی مؤمنانه مردم با آرمان فلسطین طرح‌ها و نقشه‌های استکبار و اذنابش را برهم می‌زند و تلاش ساز شکاران برای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین را بی‌ثمر می‌کند.    امسال گرچه راهپیمایی روز جهانی قدس به شکل سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود و با توجه به مسئله شیوع جهانی کرونا مردم ما حسب تصمیم مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهند کرد، اما این روز هیچ‌گاه از یاد و اذهان مسلمانان جهان پاک نخواهد شد و ملت بیدار ما نخواهد گذاشت اهمیت مسئله فلسطین و مظلومیت قدس شریف در سایه بحران جهانی کرونا مغفول واقع شود.   حمایت و صیانت از مسئله قدس و مسجدالاقصی عزیز، مستند به مبانی قرآنی و تفکر دینی است و سکوت در قبال توطئه‌های اسرائیل غفلت از قران و خیانت به مردم مظلوم فلسطین است. مردم انقلابی ایران و همه حامیان قدس شریف در کنار علمای اسلامى و زبدگان و فرزانگان دنیاى اسلام که پرچم‌دار مبارزه با تفکر صهیونیسم و استکبار هستند امسال در اقصی نقاط جهان گوش جان به سخنان راهبردی و حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» خواهند سپرد و از تحلیل‌ها و راهبرد‌های عمیق ایشان بهره‌مند خواهند شد.   معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری و همچنین تلاش برای تبدیل قدس به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل، همه خواب‌وخیال‌هایی هستند که صهیونیست‌ها به گور خواهند برد. نابودی اسرائیل و جبهه ظلم و استکبار با مبارزه و جهاد تحقق‌یافتنی است و ملت فلسطین ثابت‌قدم و استوار همچنان در مسیر مقاومت و ایستادگی حرکت می‌کند؛ و این یعنی پایان اسرائیل نزدیک است و روز محاکمه و مجازات این جانیان ضد بشریت به‌زودی فرا خواهد رسید. بیشتر بخوانید: ابوشریف: تلاش‌های جدی برای مقابله با رژیم صهیونیستی در حال انجام است و این رژیم زیاد دوام نخواهد آورد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن حمایت از پایداری و استقامت مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌دارد؛ روز قدس به‌عنوان یک روز بین‌المللی اسلامی متعلق به امت اسلام و آزادیخواهان جهان است و روزی است که امت اسلام در مقابل کلمه باطل می‌ایستند و ظلم و استکبار را به مبارزه فرامی‌خواند. خط سازش و حکام سرسپرده‌ای که تلاش دارند مسئله فلسطین را از اولویت اول جهان اسلام خارج کنند، بدانند فلسطین و قدس شریف مسئله حیاتی واصلی جهان اسلام است و پیروزی بر ظلم و استکبار اسرائیل وعده حقی است که محقق خواهد شد.   انتهای پیام/  

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم فلسطین روز جهانی قدس مسئله فلسطین جامعه مدرسین قدس شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز

اسپانیا در سایه اتهامات فساد مالی علیه همسر نخست وزیر این کشور در معرض خطر بحران دولتی بعد از کناره گیری احتمالی نخست وزیر قرار گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اس ار اف سوئیس در مطلبی نوشت: افکار تحسین برانگیز پدرو سانچز برای استعفا از نخست وزیری در سایه تحولات داخلی سوالاتی را در این کشور ایجاد کرده است.

"پدرو سانچز"، نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه در نامه‌ای که در سرویس پیام کوتاه X منتشر شد، اعلام کرد که برای بررسی استعفای خود، کار رسمی خود را برای چند روز به حالت تعلیق در می آورد. دادگاه منطقه‌ای مادرید قبلاً تحقیقات مقدماتی علیه بگونیا گومز، همسرش را به اتهام فساد مالی اعلام کرده بود. این سوسیالیست 52 ساله همه انتصابات خود را لغو کرد و از حملات جدی اردوگاه جناح راست علیه او و همسرش که سه سال از او کوچکتر است انتقاد کرد. این شکایت از اتحادیه «مانوس لیمپیاس» («دست‌های پاک») است که به مبارزه با فساد متعهد است و از اهداف جناح راست حمایت می‌کند.

سانچز سوسیالیست از ژوئن 2018 نخست وزیر اسپانیا است. از ژوئیه 2023، او یک دولت اقلیت تحت حمایت احزاب منطقه ای را رهبری می‌کند. او می خواهد روز دوشنبه اعلام کند که آیا در سمت خود باقی خواهد ماند یا خیر.

این بیانیه نخست وزیر همه اسپانیا را شگفت زده کرد و واکنش های متفاوتی را برانگیخت. جولیا ماخر، یک روزنامه نگار در بارسلونا در این باره گفت: همکاران حزب سوسیالیست از "ناراحتی مطلق" و "شوک" صحبت کردند. چند ده تن از هواداران در مقابل مقر حزب تجمع کردند تا حمایت خود را از سانچز نشان دهند. حزب محافظه کار خلق PP، بزرگترین حزب اپوزیسیون، نخست وزیر را متهم کرد که خود را قربانی نشان می دهد و تنها می خواهد رای دهندگان خود را قطبی و بسیج کند. به گفته وی رفتار سانچز "کودکانه و خودشیفته" بود.

این پرونده توسط کارشناسان حقوقی اسپانیایی از نظر حقوقی نسبتاً ضعیف ارزیابی می شود. بگونا گومز متهم است که از نفوذ خود به عنوان همسر نخست وزیر برای کمک به شرکت ها برای دریافت پول عمومی استفاده کرده است. مقالاتی از رسانه های آنلاین اسپانیایی و راستگراتر به عنوان مدرک ذکر شده است. از جمله صحبت از توصیه نامه‌ای است که گومز برای یک شرکت صادر کرده است. اکنون دادگاه تحقیقاتی مادرید تحقیقات اولیه را آغاز کرده و تا کنون نویسندگان مقالات را به عنوان شاهد احضار کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا پرونده کیفری باز خواهد شد یا خیر.

در ادامه این مطلب آمده است: هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در روز دوشنبه، پنج روز پس از اعلام این خبر، چه اتفاقی خواهد افتاد. روزنامه نگار ماچر تخمین می زند که پنج روز در سیاست زمان زیادی برای اعلام بازگشت به کار است. در صورت کناره گیری سانچز، پادشاه باید نامزدی جدیدی را به پارلمان پیشنهاد کند یا معاون سانچز می تواند تا زمان برگزاری انتخابات جدید مسئولیت را بر عهده بگیرد. این امر تا یک سال پس از آخرین انتخابات ممکن نخواهد بود. این هم بعید نیست که سانچز روز دوشنبه از پارلمان درخواست رای اعتماد کند، که با این حال این یک مانور بسیار تاکتیکی خواهد بود.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، با توجه به اتهامات فساد علیه بگونیا گومز، همسرش، در حال بررسی استعفای خود است.

نخست وزیر سوسیال دموکرات اسپانیا شامگاه چهارشنبه در پلت‌فرم ایکس نوشت: من باید کمی درنگ کنم و فکر کنم.

دادگاه مادرید پیشتر اعلام کرده بود که بگونیا گومز، همسر نخست وزیر اسپانیا به "اعمال نفوذ و فساد در تجارت" در ارتباط با کمک‌های مالی کرونا متهم شده است.

سانچز و گومز از سال 2006 ازدواج کرده‌اند و دو دختر دارند. همسر نخست وزیر اسپانیا کارشناس بازاریابی است که از جمله در بانک‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کار کرده است.

در نامه سانچز آمده است که جناح راست و راست افراطی او را با هر وسیله ممکن مورد آزار و اذیت قرار دادند. وی افزود: من باید فوراً به این سؤال پاسخ دهم؛ آیا با وجود باتلاقی که جناح راست و راست افراطی در تلاش برای سیاست‌گذاری ایجاد کرده‌اند آیا ادامه کار ارزشش را دارد؟

کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • در کنگره سازمان همبستگی کشورهای اسلامی در مکه مکرمه
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • مسئولان در امر حجاب وظیفه حاکمیتی، اخلاقی و اجتماعی دارند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد