Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا حاتم‌زاده در جلسه شورای اداری این اداره کل، تاکید کرد: باید آمار‌های واقعی در حوزه آموزش‌های مهارتی از سوی استان‌ها به ستاد سازمان اعلام شود.

او با بیان اینکه تاکید ما بر کیفی سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز است، افزود: تمرکز بر ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای شهرستان‌ها و ارائه آموزش‌های هدفمند اثر بخشی را بسیار افزایش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتم‌زاده با اشاره به ارائه طرح مدیریت مشارکتی ابلاغی به استان‌ها، بیان کرد: در کشور‌های پیشرفته یک اکو سیستم مهارتی طراحی شده به نحوی که همه ذینفعان و مداخله گران و کنش گران آن حوزه در نیاز سنجی، طراحی، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی آموزش‌های مهارتی مداخله می‌کنند. در این اکو سیستم نقش هر فرد تعیین شده و هر کسی بر اساس نقش و وظیفه اش کار را جلو می‌برد.

او تا کید کرد: باید تشکل‌های حرفه‌ای مربیان در تمام استان‌های کشور تشکیل شود و با حمایت و تربیت آن تشکل‌ها، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای جایگاه و استاندارد واقعی خود را بدست آورد.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برنامه‌های ارسالی از معاونت آموزش سازمان به استان‌ها را ابزار‌هایی دانست که استان‌ها از طریق آن‌ها بتوانند جلب مشارکت را افزایش دهند و گفت: با نگاهی جدید، هر مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور ملک مشاع تشکل‌های مختلف، ملک مشاع بنگاه‌های اقتصادی و ملک مشاع صاحبان کسب و کار است و تا زمانی که ما دور مراکزمان دیوار بکشیم و به تنهایی در داخل مراکز برنامه ریزی بکنیم اتفاق چشمگیری نخواهد افتاد.

او بیان کرد: باید تمام آموزش‌های مهارتی به صورت سفارش محور و پویا اجرا شود و عرضه محوری باعث می‌شود تا به سرنوشت سایر نهاد‌های آموزشی کشور دچار شویم.

علیرضا حاتم‌زاده همچنین با اشاره به کارکرد مربیان در مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای، گفت: ما امروزه آموزش را یک فرآیند می‌دانیم و آموزش فقط حضور مربی در درون کارگاه و ارائه مطالب نیست بلکه هر اقدامی مربی قبل از تدریس و بعد از تدریس انجام دهد از جمله تولید محتوای آموزشی در قالب این فرآیند است.

مدیرکل دفتر عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این جلسه گفت: سیاست جدید سازمان بر تمرکز زادیی، تقویت و پرورش و بالندگی استان‌ها استوار است.

عزت‌اله اردشیری با بیان اینکه برنامه ریزی بومی و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای باعث بهره وری بیشتری خواهد شد، اظهار کرد: استان فارس ظرفیت این را دارد که طرح‌های پایلوت کشوری در حوزه آموزش‌های مهارتی را با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود اجرا کند.

او خاطر نشان کرد: تلاش برای همراه کردن دستگاه‌ها و نهاد‌های مرجع با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باعث رشد و پیشرفت مجموعه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فنی و حرفه ای توسعه آموزش مجازی شورای اداری آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای آموزش فنی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد عظیمی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هرچقدر از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم و بخش خصوصی را فعال کنیم موفق‌تر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عملکرد وزارت کار در بخش‌های مختلف قابل توجه بوده است، افزود: در کاهش نرخ بیکاری شاهد اتفاقات موثری در این دولت بوده‌ایم.

معاون ویزر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اذعان کرد: در راستای توجه به امنیت معیشتی مردم نیز کالابرگ الکترونیکی را پیش بردیم و کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار یک رقم چشمگیر است.

عظیمی آموزش مهارت را رسالت اصلی سازمان فنی حرفه‌ای کشور خواند و گفت: تلاش این است که ۵۰ درصد ظرفیت جوارکارگاهی را توسعه دهیم.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطر نشان کرد: اساسنامه سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و یکی از بندهای آن، این است که دولت مکلف شده بخشی از بودجه عمرانی سالانه دستگاهها را صرف آموزش مهارت کارگران کند.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های اثرگذاری است، اظهار کرد: نیروی انسانی بهترین و ارزشمندترین ظرفیت کردستان محسوب می‌شود.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: نقش ممتاز و برجسته مردم کردستان غیرقابل انکاری است و با افتخار ایرانی جماعت به وجود کردستان قهرمان افتخار می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در عرصه های مختلف کردستانی ها درخشیده اند، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده و باید در مورد آن بیشتر صحبت شود.

عظیمی اعلام کرد: برگزاری آیینهای سنتی و محلی کردستان فرصت ارزشمندی برای معرفی ظرفیت‌های کردستان است و باید همه مردم در معرفی ظرفیت‌های استان نقش ایفا کنند.

کد خبر 6093051

دیگر خبرها

  • حسابرسی داده‌محور و توسعه حسابرسی رایانه‌ای در اولویت است
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • آموزش مهارتی بیش از ۱۵ هزار کردستانی 
  • افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت مراکز جوارکارگاهی
  • بخشی از بودجه عمرانی دستگاهها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • مراکز جوار کارگاهی امسال ۵۰ درصد افزایش می یابد