Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@18:04:44 GMT

شیوع ویروس کرونا اتمام مسکن مهر را با چالش رو به‌ رو کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۹۵۱۶

شیوع ویروس کرونا اتمام مسکن مهر را با چالش رو به‌ رو کرد

نبیان گفت: شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخی از کارگاه‌های مسکن مهر در شهرهای مختلف را تعطیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، «علی نبیان» از تحویل ۶۱ هزار واحد مسکن مهر در سال ۹۸ در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر خبر داد و گفت: بنای ما بر این بود که تا پایان سال ۹۸ تمامی واحد‌های فاقد مشکلات حقوقی و با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد را به اتمام برسانیم، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در هفته‌های پایانی سال و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی ایجاب می‌کرد که کار‌ها به طور موقت تعطیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه طرح مسکن مهر تا تحویل آخرین واحد آن به متقاضیان تعطیل شدنی نیست افزود: دولت خود را متعهد به اتمام طرح مسکن مهر می‌داند و رفع مشکل مسکن هموطنان را نه تنها وظیفه قانونی که وظیفه شرعی خود نیز می‌داند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما در سمت‌های سازمانی خود یک وظیفه قانونی داریم که از طرف قانونگذار و بر اساس قوانین و آیین‌نامه‌ها متعهد به انجام آن هستیم، اما زمانی که موضوعی از طرف مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار می‌گیرد به وظیفه شرعی ما تبدیل می‌شود.

 

او افزود: علاوه بر واحد‌های تحویلی در حدود ۲۱ هزار و پانصد واحد نیز افتتاح و ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد نیز آماده افتتاح است.

 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از احداث و تکمیل ۱۹ باب خدمات روبنایی از جمله مدرسه، کلانتری و سایر خدمات عمومی مشابه به مبلغ ۳۲ میلیارد تومان در سال ۹۸ نام برد و ادامه داد: سازمان ملی زمین و مسکن به آماده سازی ۱۳۹۵ هکتار از اراضی مسکن مهر برای ۱۵۰۱۰ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ میلیارد تومان کمک کرده است.

 

نبیان در پایان ابراز امیدواری کرد: با مهار شیوع ویروس کرونا در کشور و رعایت مسائل بهداشتی درباره زمانبندی جشن پایان مسکن مهر در ادارات کل راه و شهرسازی تصمیم گیری خواهد شد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا مسکن مهر مسکن سازمان ملی زمین و مسکن مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست هم اندیشی و بررسی چالش های پیش رو در جمع مسئولان شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است و هر نیازی دانشمندان و بازار بگوید ضرورت دارد به همان سمت طی مسیر کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: معضل تکمیل نبودن «زنجیره تولید» از تولید تا صادرات از چالش‌ها است، به عنوان مثال در صنعت تولید پرورش ماهی همه روی تولید کار می کنند، اما چقدر امکان صادرات وجود دارد؟ بررسی چالش‌های قانونی و حاکمیتی و رفع موانع آن در تکمیل غذا، پرورش و فناوری نیز از دیگر موارد اعلام شده بود.

وی تصریح کرد: موضوع بیمه بحث دیگری که در نشست هم اندیشی و بررسی چالش های پیش رو از سوی برخی شرکت‌های دانش بنیان عنوان شد که اوقاف کار خود را در این حوزه به نحو احسن انجام داده اما مدیران سازمان‌ها باید همکاری کنند موانع برطرف شود.

خاموشی ادامه داد: در کشورمان اقلیم خشک و مرطوب داریم در جایی ۶۰۰ میلیمتر بارش و در جایی دیگر، ۱۰ میلیمتر بارش داریم. مدیریت ما باید علمی شود. در اقلیم استوایی کارهای انجام نشده داریم که باید انجام دهیم. استان هایی مانند هرمزگان، بوشهر، جنوب فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان زمین مساعد برای کشت‌های خاص دارند. در جنوب فارس فعالیت خود را شروع کرده ایم و سطح کشت را افزایش داده ایم.

وی با بیان اینکه فرآوری در کشورمان در حال رشد است، عنوان کرد: باید در رابطه با بهره‌وری زمین‌های خشک فکر کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرر به سواحل مکران اشاره کرده اند، در این زمین ها کشت انبه، آلوورا و کاکتوس بسیار مناسب است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: بحث دوم اینکه ما در کشورمان بحران گوشت قرمز داریم و قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده زیاد است و تولید کننده هم مشکل دارد باید دام ها را به سمت جایی ببریم که نزولات زیاد دارد و سطح کشت بالاست. ارزان سازی خوراک را می توانیم داشته باشیم.

خاموشی افزود: در استان گلستان این تجربه را داریم؛ در حال توسعه دام سبک هستیم. در بحث دریا می خواهیم سطح اشتغال در دریا را افزایش دهیم. با افزایش تولید اشتغال خرد ایجاد می شود، فروش زیاد و میادین فعال می شود و زنجیره ۵ هزار تن تولید، دو هزار نفر را مشغول می کند.

وی گفت: به زودی در بوشهر به ۵ هزار تن تولید می‌رسیم. آبزی پروری باید بر روی رژیم غذایی مردم تاثیر بگذارد. با قیمت‌های رقابتی این اتفاق محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: باید تبلیغ و توجیه پزشکی وجود داشته باشد. ما باید ۲۰ درصد بازار را هدف گذاری کنیم. کشور آفریقا برای انعقاد تفاهم نامه در حوزه پرورش ماهی در قفس بسیار استقبال کردند. صادرات با روش علمی، صحیح و درست کار کردن محقق می شود. اگر به چند صد هزار تن تولید برسیم صادرات شکل می گیرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: صنایع باید ارزآوری داشته باشند، جایگزین کردن کالای داخلی در ارزبری مهم است. کاری که با مشارکت اوقاف و جهاد دانشگاهی در شرکت سینافناوران ماندگار شکل گرفت که دام ممتاز تولید شد. در این زمینه نیز با آفریقا تفاهم نامه منعقد شده که ارزآوری خواهد داشت. ما وظیفه داریم در کل زمین‌ها و رقبات‌ به بهره‌وری بالا فکر کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن