Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@18:55:09 GMT

یک چهارم دعاوی استان یزد مربوط به اختلافات ملکی و ثبتی است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۹۹۹۸

یک چهارم دعاوی استان یزد مربوط به اختلافات ملکی و ثبتی است

محمدحسین رحیم‌زاده گفت: تقریبا یک چهارم یعنی 25 درصد دعاوی در استان یزد مربوط به اختلافات ملکی، اسناد، قولنامه‌ها و قراردادهای راجع به اراضی و مسائل ثبتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا محمدحسین رحیم‌زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: قانون اساسی اصل موضوع پیشگیری از وقوع جرم را مربوط به قوه قضائیه دانسته است اما الزامات و ابزار اجرایی آن دست قوه قضائیه نیست و نهادها و دستگاه‌های مختلف هستند که اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند و قوه قضائیه هماهنگ‌‎کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سفر سال گذشته رئیس قوه قضائیه به یزد افزود: در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به یزد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز حضور داشت و جلساتی با حضور وی با برخی از فعالین اقتصادی برگزار و برای حل مشکلات حقوقی برخی از شرکت‌ها و کارخانه‌ها اقدام شد.

 

سرقت رتبه اول اتهامات در یزد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد اظهار داشت: از نظر ورودی پرونده‌ها به دادسرای استان، در بین اتهامات سرقت رتبه اول را در  یزد دارد این در حالی است که قبل از این جرایم دیگری مانند توهین و یا ضرب و جرح در رتبه اول بودند.

رحیم‌زاده ادامه داد: توهین، رتبه دوم و ضرب و جرح رتبه سوم و ایراد صدمات بدنی ناشی از تصادفات رانندگی رتبه چهارم اتهامات را از نظر ورودی پرونده‌ها به دادسرای استان دارد.

وی اضافه کرد: البته میزان سرقت - از نظر ورودی پرونده‌ها به دادسرا- در سال 98 نسبت به سال 97 یک درصد  کاهش داشته است ضرب و جرح نیز 6 درصد و صدمات ناشی از تصادفات نیز 18 درصد نسبت به سال 97 کاهش داشته داشته است.

 

25 درصد دعاوی در یزد مربوط به اختلافات ملکی و ثبتی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بیان کرد: تقریبا یک چهارم یعنی 25 درصد دعاوی در استان یزد مربوط به اختلافات ملکی، اسناد، قولنامه‌ها و قراردادهای راجع به اراضی و مسائل ثبتی است.

رحیم‌زاده تأکید کرد: دلیل زیاد بودن دعاوی ملکی و ثبتی این است که مردم در زمینه اسناد رسمی بی‌احتیاط هستند و توجه به آن کم است.

وی تصریح کرد: بنگاه‌های معاملاتی املاک و خودرو نقش واسطه را دارند و تنها حق‌العملی برای معرفی ملک یا خودرو دارند و این در حالی است که حتی در برخی موارد مانند قانون پیش‌فروش آپارتمان، قانون‌گذار به صراحت بیان کرده که بنگاه‌های املاک حق تنظیم و خرید و فروش ندارند و تنها نقش معرفی‌کننده دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد یادآور شد: مردم باید توجه داشته باشند که هزینه کردن برای تنظیم یک سند رسمی از هزینه‌های بعدی برای اقامه دعوا پیشگیری می‌کند.

 

جرائم در حوزه فضای مجازی رو به افزایش است

رحیم‌زاده با بیان اینکه در زمینه تصادفات رانندگی استان یزد سرآمد است، عنوان کرد: باید در فرهنگ ترافیک متمرکز شویم و البته در این زمینه از نظر اجرایی دچار مشکل هستیم.

وی تأکید کرد: آمار بالای کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی نشان می‌دهد که این مسئله باید دغدغه و الویت مسئولین کشور باشد و برای حل آن فکری شود.

رحیم‌زاده خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از تصادفات و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در این زمینه بودجه خاصی در نظر گرفته شده است اما یکی از مشکلات این است استان‌ها موفق به جذب آن نمی‌شوند.

وی گفت: در حوزه فضای مجازی جرائم روز به افزایش است که عمده جرائم در این فضا اقتصادی و مسائل مربوط به امنیت اخلاقی است، که البته جرائم مربوط به امینت اخلاقی به دلیل تمرکزی که ما روی آن داشته ایم تا حدی کاهش داشته است؛ معمولا مجرمین فضای مجازی در حوزه امنیت اخلاقی و به ویژه در زمینه جرایم اقتصادی خارج از استان هستند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: قوه قضائیه رحیم زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گزارش داد که اختلافات شدیدی میان سران سرویس‌های جاسوسی-امنیتی رژیم صهیونیستی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: سران نهادهای امنیتی می‌گویند نتانیاهو نمی‌خواهد مسائل مهم را نهایی کند.

روزنامه صهیونیستی مذکور اضافه کرد: این افراد از نتانیاهو می‌خواهند مساله عملیات در رفح، اسرای اسرائیلی و اوضاع بعد از جنگ در نوار غزه را یکسره و نهایی کند.

این در حالی است که گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از وجود اختلافات میان نتیانیاهو و آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا است به طوری رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند جلسه میان نتانیاهو و بلینکن در اراضی اشغالی بیشتر از زمان مشخص شده طول کشیده است.

این رسانه‌ها طولانی شدن نشست میان دو طرف را به دلیل وجود اختلافات گسترده بین نتانیاهو و بلینکن دانستند.

وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به اراضی اشغالی تاکید کرده که واشنگتن نمی‌تواند از حمله رژیم صهیونیستی به رفح حمایت کند. رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که بلینکن سخنان نتانیاهو را در خصوص حمله به رفح کوچک و بی اهمیت شمرده است.

کد خبر 6095315

دیگر خبرها

  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزئی، ایران قوی را بسازد
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • جسدی بعد از ۲۵ روز در نی‌ریز کشف شد
  • تکذیب مرگ پزشک طرحی در جاسک /در تهران فوت کرده
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • فوت پزشک طرحی در جاسک کذب است