Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@09:02:36 GMT

از موزه های جزیره قشم رایگان بازدید کنید

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۰۲۰۱

از موزه های جزیره قشم رایگان بازدید کنید

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امروز، به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی بازدید از موزه های جزیره قشم برای عموم رایگان است. به گزارش پول نیوز، علیرضا امری کاظمی با تبریک روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به فعالان و علاقمندان این حوزه بیان داشت: جزیره قشم با تاریخ غنی و میراثی ارزشمند که از گذشتگان برجای مانده، یکی از مکان های دیدنی برای آشنایی با گذشته مردم جنوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امری کاظمی افزود: در حال حاضر و با تلاش های سازمان منطقه آزاد قشم و ساکنان جزیره برای احیا تاریخ و میراث فرهنگی این منطقه، در چند سال اخیر، دو موزه رسمی و 6 موزه شخصی در قشم راه اندازی شده است.
به گفته وی، به منظور یادآوری اهداف تاسیس موزه ها و آگاهی رسانی در خصوص این اماکن و نقش پراهمیت آن ها در احیا و حفظ فرهنگ گذشتگان برای مردم، در سال‌های گذشته، 18 ماه می برابر با 28 اردیبهشت به عنوان روز جهانی موزه برگزیده شده است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان سخنان خود از مردم جزیره، گردشگران و علاقمندان این حوزه دعوت کرد تا امروز 29 اردیبهشت ماه، به صورت رایگان از موزه های جزیره دیدن کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: موزه جزیره قشم منطقه آزاد ساکنان اماکن میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی– فرهنگی استان در روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت‌،سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در این روز مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین تاکید کرد: میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بی‌شاپور، تنگ چوگان، موزه بی‌شاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

کد خبر 750053

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • تعطیلی اماکن تاریخی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • رایگان و یا نیم بها بودن ورودی اماکن تاریخی استان برای برخی از گروه‌ها
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان