Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، در مراسمی با حضور سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و سرهنگ مجید کریمی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تفاهم نامه ایی با هدف توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی بین سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پلیس مبارزه با مواد مخدر جهت استفاده از امکانات و توانمندی های دو طرف به امضاء رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخری، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح دراین مراسم طی سخنانی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و با تبریک پیشاپیش عید سعید فطر موضوع این تفاهم نامه را همکاری علمی، پژوهشی، ترویجی و اجرایی در زمینه های مرتبط با بهره برداری از امکانات دو طرف از قبیل سامانه، توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه ای ، ارتباطات بین المللی و داده های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق عنوان کرد.  

وی در ادامه برگزاری رویدادهای فناورانه ، سمینارها، دوره های تخصصی، مانورها، کارگاه ها و دوره های آموزشی کوتاه مدت، جشنواره ها و همایش های علمی مشترک در سطوح ملی ، منطقه ای و بین المللی را از دیگر موضوعات مورد تفاهم بین دو سازمان برشمرد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح همچنین بر بهره برداری از توان دو طرف جهت پاسخگویی به نیاز های نوآورانه کشور در حوزه فناوری های علوم جغرافیایی و ژئوماتیک در راستای حوزه امنیت تأکید کرد.

فخری همچنین ارائه خدمات آزمایشگاه سنجش از دور محیط و طیف سنجی و شناسایی انواع کشت گیاهان غیرقانونی، همکاری در خصوص طراحی و پیاده سازی سامانه های تحت وب،  همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت چاپخانه سازمان در حوزه چاپ ونشر، ارائه خدمات علمی و اطلاعاتی در زمینه های فنی و تخصصی، همکاری در زمینه استفاده از ظرفیت هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین جهت تهیه عکس های هوایی و نقشه درمقیاس های مختلف، همکاری در زمینه نقشه برداری زمینی، فتوگرامتری وتصاویرماهواره ای،  تولید نقشه و دیگر داده های مکانی مورد نیاز پلیس ، همکاری و مشارکت در تجهیز سخت افزاری، نرم افزاری ، آزمایشگاهی و ایجاد کارگاه ها و مراکز تحقیقاتی درسازمان با هدف بهره برداری مشترک را از مهمترین تعهدات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در این تفاهم نامه برشمرد.   

گفتنی است تهیه مستمر عناوین و موضوعات تحقیقی و پژوهشی مورد نیاز،  همکاری در تولید نقشه های موضوعی مرتبط با مواد مخدر،همکاری و مشارکت درتالیف، تهیه کتب و اطلس در حوزه چالش های مرتبط با مواد مخدر، همکاری ومشارکت در راستای پایش دائمی مخاطرات مواد مخدر در کشور با بهره گیری از سنجش از دور و علوم ژئوماتیک از مهم ترین تعهدات پلیس در این تفاهم نامه ذکر شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پلیس مبارزه با مواد مخدر سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح مواد مخدر تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون والیبال، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با دعوت همتای عمانی خود راهی این کشور شد.   تقوی در این سفر در جلسات متعددی با رئیس فدراسیون والیبال عمان در خصوص تبادل مربی، برگزاری کمپ مشترک در بخش‌ها و رده‌های سنی مختف رشته‌های والیبال ساحلی و سالنی به بحث و گفتگو پرداخت و با امضای یک تفاهم‌نامه مشترک، همکاری و تعامل ایران را با عمان آغاز کرد.   همچنین تقوی در این دیدار در خصوص افزایش تعامل و همکاری با فدراسیون حوزه خلیج فارس و کشور‌های عربی مذاکراتی داشت.   رئیس فدراسیون والیبال کشورمان در دیدار با سفیر ایران در عمان در خصوص لزوم حمایت فدراسیون‌های ورزشی در سفر‌های بین‌المللی توسط وزارت امورخارجه و سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های مختلف صحبت‌هایی انجام داد و با حضور در کمیته ملی المپیک عمان با دبیر کل این کمیته به گفتگو نشست.   بازدید و بررسی بیشتر امکانات والیبال عمان و همچنین بررسی زمینه‌های مشترک دو فدراسیون برای ارتقای سطح والیبال دو کشور از دیگر برنامه‌های امروز تقوی در عمان است.   رئیس فدراسیون والیبال ایران امشب؛ جمعه ۱۴ اردیبهشت به تهران باز می گردد.

دیگر خبرها

  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند