Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@16:53:30 GMT

راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار تا ۱۰ روز آینده

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۰۲۸۹

راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار تا ۱۰ روز آینده

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی از راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار در ۷ تا ۱۰ روز آینده در تهران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی فیروزی رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی از راه اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار ۷ تا ۱۰ روز آینده در تهران خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزی در گفتگو با «برنامه روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: این پنجره در هم کف اتاق بازرگانی تهران مستقر خواهد شد تا متقاضیان بتواند در مدت دو روز شرکت خود را ثبت و روز سوم دفاتر پلمپ شده مالیاتی خود را تحول گیرند. پنجره واحد فیزیکی ابتدا برای ثبت شرکت ها با مسئولیت محدود و در صورت استقبال این کار برای ثبت همه نوع شرکتی توسعه پیدا خواهد کرد.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: بطورکلی شاخصی وجود دارد به عنوان شاخص سهولت انجام کسب و کار که هر ساله از سوی بانک جهانی کشور ها بر اساس این شاخص ارزیابی می شوند. شاخص شروع کسب و کار در ایران به نام ثبت شرکت ها مصطلح شده که یکی از ۱۰ نماگر اصلی شاخص سنجش سالیانه بهبود محیط کسب و کار کشورها از سوی بانک جهانی است. بانک جهانی برای شروع کسب و کار یکسری مفروضاتی دارد و می گوید اگر کسی بخواهد یک شرکتی را ثبت کند باید فرآیندی همچون دریافت کد اقتصادی، گواهی ارزش افزوده، کدکارگاهی تامین اجتماعی و چاپ آگهی شرکت در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار را طی و در نهایت بتواند دفاتر پلمپ شده مالیاتی خود را تحویل گیرد.

فیروزی ادامه داد: بر اساس گزارش بانک جهانی در ایران ۷۲,۵ روز کاری طول می کشد تا این مراحل طی شود.این ۷۲,۵ روز کاری باعث شده رتبه ایران در نماگر شروع کسب و کار از بین ۱۹۰ کشور دنیا ۱۷۸ باشد.این رتبه بسیار بد و به هیچ وجه زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی به رادیو اقتصاد گفت: حال سئوال اینکه کشورهای جهان برای بهینه کردن این رتبه چه اقداماتی انجام داده اند؟

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ایجاد پنجره واحد فیزیکی از جمله اقدامات مهم این کشورها بوده است. اگر این پنجره واحد فیزیکی در کشور ایجاد شود قطع به یقین این ۷۲,۵ روز کاری می تواند به سه تا چهار روز تقلیل پیدا کند. بطورکلی ۵۵ روز از این ۷۲,۵ روز کاری مربوط به سازمان امور مالیاتی برای دریافت کد اقتصادی و گواهی ثبت نام ارزش افزوده است.

وی ادامه داد: «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد به مناسبت میلاد امام حسن (ع) دو بخشنامه یکی راجع به کد اقتصادی و دیگری مربوط به ثبت نام گواهی ارزش افزوده صادر کرد. خوشبختانه با صدور بخشنامه اول دیگر لازم نیست مردم پس از ثبت شرکت برای کد اقتصادی ثبت نام کنند همین که شرکت را ثبت و شنامه ملی شرکت خود را دریافت کردند همان شناسه ملی به عنوان کد اقتصادی محسوب می شود. وزیر اقتصاد طی بخشنامه دیگر گواهی ثبت نام ارزش افزوده را حذف و به عبارتی متقاضیان ثبت شرکت از این پس دیگر نیازی به دریافت گواهی ارزش افزوده هم ندارند. خوشبختانه با ابلاغ این دو بخشنامه ۵۵ روز از ۷۲,۵ روز کاری در کشور برای ثبت شرکت ها کاهش یافته است.

فیروزی اضافه کرد: جدا از این متقاضی ثبت شرکت به محض دریافت کد شناسه ملی از اداره ثبت شرکت ها اگر اعلام کرده باشد کارگاهی هست و می خواهد فعالیت اقتصادی انجام دهد دو ساعت بعد هم کد کارگاهی به وی پیامک می شود. بقیه موارد از قبیل دریافت تمبر نیم درصدی مالیاتی، انتخاب نام شرکت، پروسه ثبت شرکت ها و غیره در قالب ایجاد پنجره واحد فیزیکی انجام خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: تهران نخستین استان در کشور خواهد بود که این پنجره در آن ایجاد می شود چون بانک جهانی قبل از همه تهران را رصد می کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کسب و کار اقتصاد پنجره واحد پایش پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی رئیس مرکز ملی مطالعات پنجره واحد فیزیکی شروع کسب و کار ارزش افزوده ثبت شرکت ها بانک جهانی کد اقتصادی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کریم میرزایی گفت: اکنون تنها بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می‌شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز رفع شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به هفته سلامت و برنامه‌های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه‌های متعددی اجرا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تأکید کرد: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

میرزایی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت گفت: خوشبختانه در تمامی حوزه‌های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • شرکت ۲۷ واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • نورآوری باید در شرکت‌های فناوری اطلاعات دنبال شود
  • راه اندازی سه پاسگاه محیط‌بانی در لرستان