Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@09:18:19 GMT

نقش بانوان در بالا بردن انگیزه خانواده

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۰۸۱۵

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری میزان- صفحه khamenei_reyhaneh در اینستاگرام که روایت‌های رهبر معظم انقلاب از خانواده و بانوان و سبک زندگی را منتشر می‌کند در رادیو ریحانه به بررسی راهکار‌هایی برای بالابردن انگیزه و اداره‌ی خوب خانواده پرداخته است. تاریخ انتشار: 15:24 - 31 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۲۲۵۹۱

خبرگزاری میزان - صفحه ریحانه، که روایت‌های رهبر معظم انقلاب از زنان، خانواده و سبک زندگی را منتشر می‌کند در مطلب اخیر خود به بررسی راهکار‌هایی برای بالابردن انگیزه و اداره‌ی خوب خانواده پرداخت و به نقل از رهبر فرزانه انقلاب نوشت:

«باید به نقش زن خانواده تکیه کرد و تأثیر بسیار زیادی را که صبر و حوصله و زحمت‌کشی و حلم زنِ خانواده ایفا میکند در اداره‌ی خوب خانواده، حتماً بایستی از نظر دور نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» ۱۳۹۹/۰۲/۲۱

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این صفحه اینستاگرامی در ادامه به بیان راهکار‌هایی موثر برای بالا بردن انگیزه اعضای خانواده پرداخت و برنامه ریزی خانوادگی را برای رسیدن به این هدف لازم معرفی کرد و نوشت:

‌من یک مادر هستم و دوست ندارم صدای غر غر بچه‌هایم که می‌دانم از سر بیکاری و کلافگی است، بلندترین آواز این روز‌های خانه‌ی ما باشد. دوست ندارم این روزها، دست روی دست بگذارم و فرزندانم را در لباس علامت سئوال «الان باید چیکار کنم؟ حوصلم سر رفته مامان!» تماشا کنم.

اولین قدم برای بیرون آمدن از این وضعیت، این است که همه‌ی کارهایمان را مکتوب کنیم و در قدم بعدی آن‌ها را اولویت‌بندی کنیم و جایی هم برای کار‌های پیش‌بینی نشده در نظر بگیریم تا آخر شب با نگاه کردن به لیست کار‌های انجام‌شده احساس مفید بودن کنیم و با خیال راحت خستگی روز را از تن بیرون کنیم:

بچه‌ها را باید با این سبک آشنا کنیم و آن‌ها را مسئول برنامه‌ریزی کار‌های شخصی‌شان بدانیم تا راه هرگونه غرزدن و بیکاری در خانه بسته شود. اگر سواد دارند باید کمک کنیم برنامه‌ی شان را بنویسند. اگر هنوز باسواد نشده‌اند باید از نقاشی کمک بگیرند. برای روز‌های اول، می‌شود چند کار و بازی را برای آن‌ها لیست کرد و از آن‌ها بخواهیم خودشان از بین آن‌ها انتخاب کنند و آن‌ها را اولویت‌بندی کنند. هرکاری را که انجام دادند، علامت بزنند.

در برنامه‌ریزی اولیه بهتر است فقط کار‌های روزانه‌ی‌مان را لیست کنیم. باید برای مدتی از برنامه‌ریزی‌های بلندمدت دست بکشیم و تنها و تنها برای یک روز برنامه بریزیم، تا حال عمومی خانه رو به راه شود.

در این مدل برنامه‌ریزی، ما قرار نیست یک مادر همه چیز تمام باشیم. باید کمی توقع را از خودمان پایین بیاوریم. چون نمی‌توانیم هم‌زمان هم نقش معلم را برای پسر کلاس اولی‌مان اجرا کنیم؛ هم با دختر کوچکمان هم‌بازی شویم؛ هم کلاس‌های شخصی‌مان را به‌صورت مجازی شرکت کنیم و به کار‌های خانه برسیم. در واقع به‌جای مادر همه‌چیز تمام، می‌توانیم به یک مادر راضی که حال همه‌ی اهالی خانواده‌اش خوب است؛ تبدیل شویم.

آن چه در این مدل برنامه‌ریزی اهمیت دارد این است که مادر مراقب باشد، هرکس از اعضاء خانواده کار‌هایی را که برای یک روز انتخاب می‌کنند قابل انجام باشد و در پایان روز احساس خوبی در آن‌ها باقی بگذارد.

بیشتر بخوانید: گناهان و لغزش‌های دیگران را نادیده بگیریم

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب اینستاگرام برنامه ریزی کار هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد

دکتر مهدی زنگنه گفت:  پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود، که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی، عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.
زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان (BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است، که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • تلاش دولت برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان
  • بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟