Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@09:07:32 GMT

جان باختگان کرونا در کشور به ۷۱۸۳ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۰۸۱۹

جان باختگان کرونا در کشور به ۷۱۸۳ نفر رسید

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۷۱۸۳ نفر رسید. به گزارش پول نیوز، کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۴۵۷ مورد بستری و یکهزار و ۸۸۹ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.
سخنگوی ستاد مقابله با کرنا وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۱۸۳ نفر رسید.
جهانپور اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۹۸ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲۶۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی افزود: تاکنون ۷۳۱ هزار و ۲۱۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.
رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.
وی اظهار کرد: وضعیت ثبات نسبی که در برخی استان‌ها به جز خوزستان حاکم بود، برقرار است. ده استان در 24 ساعت گذشته فاقد فوت ناشی از این ویروس بوده و در هشت استان نیز یک مورد فوت داشتیم.
جهانپور گفت: اقدامات بسیار خوبی در استان خوزستان در بیماریابی فعال و اعمال محدودیت‌ها انجام شده است. البته موفقیت همه اقدامات منوط به مشارکت اجتماعی مردم، رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی، پرهیز از برگزاری تجمعات، پرهیز از سفرهای غیرضروری در این استان است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: خوزستان بیماران کووید۱۹ مبتلا بیماری ساعت گذشته نفر رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۲۰۷ نفر در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وقوع ۹۶ تصادف در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های استان، گفت: کارشناسان اورژانس ۱۱۵ در این مدت، به ۲۰۷ مصدوم این سوانح خدمات اورژانسی درمانی ارائه دادند.

محمدامین نیکویی‌نژاد امروز (شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سه روز گذشته (۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت) با اعلام شرایط بحرانی، وضعیت قرمز سازمان هواشناسی و بارندگی شدید، تمام پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در آماده‌باش کامل قرار داشتند که در مجموع از ۱۳۴۳ تماس دریافتی ۲۳۷ تماس منجر به اعزام آمبولانس شد.

وی اظهار کرد: آخرین خبر از تصادف‌های چند روز اخیر، برخورد کامیون ایسوزو و پژو ۴۰۵ شب گذشته در محور یاسوج بابامیدان تونل پنجم از سمت بابا میدان بود که باعث آتش‌سوزی خودروی پژو و جان باختن سه نفر از سرنشینان آن شد و دو مصدوم دیگر توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی برای انجام اقدمات درمانی  به بیمارستان منتقل شدند.

او ادامه داد: در حادثه‌ای دیگر ۱۴ اردیبهشت برخورد پراید و پارس در منطقه دشتروم با شش مصدوم اتفاق افتاد که پس از اطلاع از حادثه، کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند و پس از انجام اقدامات اولیه، مصدومان را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل کردند. انحراف خودروی ساینا در تونل گردوه رخ داد و پنج نفر مصدوم شدند.

نیکویی‌نژاد با اعلام آمادگی شبانه‌روزی کارشناسان فوریت‌های پزشکی بیان کرد: تمام کارکنان اورژانس ۱۱۵ در پایگاه‌های شهری و جاده‌ای استان حضور دارند تا اگر اتفاق تلخی رخ دهد، بتوانند در اولین دقایق بر بالین مصدومان حاضر شوند تا جان آنها را نجات دهند.

وی افزود: حدود ۶۱ درصد ماموریت‌ها مربوط به حوزه بویراحمد و دنا بوده است.

خواب‌آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، بی‌توجهی به فاصله طولی، توانایی نداشتن راننده در کنترل وسیله نقلیه و بی‌توجهی به هشدارها در جاده‌های مختلف بویژه گردنه‌ها، عامل اصلی این تصادف‌ها هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • موج بارش دوباره از فردا در استان همدان
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • شوط پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت گذشته بود
  • مصدومیت ۲۰۷ نفر در ۷۲ ساعت گذشته در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • طی ۲۱۱ روز جنگ، چند فلسطینی در غزه شهید یا زخمی شدند؟