Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:11:24 GMT

رشد بهره‌وری نیازمند ذهن‌های بهره‌ور است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۰۸۲۹

رشد بهره‌وری نیازمند ذهن‌های بهره‌ور است

این انجمن به مناسبت روز بهره‌وری که یکم خرداد است بیانیه‌ای منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: «بهره‌وری از ضروری‌ترین نیازهای امروز جامعه ماست؛  بهره‌وری از فرد و خانواده شروع می‌شود و در مدرسه و دانشگاه ادامه می‌یابد و در بنگاه، اداره، سازمان، شرکت و دولت توسعه می‌یابد و فراگیر می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: به استناد گزارش سال ۲۰۱۹ سازمان بهره وری آسیایی(APO)  بین سال‌های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۶، تعداد۲۴ کشور آسیایی ۳۵ درصد از رشد اقتصادی ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد خود را از رشد بهره وری بدست آورده اند که این نسبت تقریبا چهار برابر کشور ماست.

به گفته اعضای این انجمن، هنوز از هیچ سازمان، وزارتخانه یا نهادی برای نپرداختن یا کم توجهی به بهره وری سوال نمی شود؛  هنوز در دستگاه‌های اجرایی و دولتی برنامه‌های مدون، عملیاتی و جامعی برای بهبود و توسعه بهره‌وری وجود ندارد؛  بخش خصوصی هم در حد محدود و نه مطلوب به بهره وری پرداخته است.

انجمن بهره‌وری از رییس جمهوری خواست تا به طور مستقیم در هدایت و حمایت دستگاه‌های تابعه دولت در توجه به بهره‌وری و ارزیابی مستمر عملکرد آنان نظارت کند و پیشنهاد می‌کند برای شناخت وضعیت و مسائل و مشکلات و موانع بهبود بهره وری و ارائه سیاست ها و برنامه‌های راهگشا، یک کمیته ملی و ویژه با مشارکت مدیران مجرب اجرایی، اساتید دانشگاه‌ها و صاحبنظران حوزه مدیریت و اقتصاد تعیین شود.  

این انجمن آمادگی خود را برای همکاری در تشکیل این مجمع ملی اعلام کرد و معتقد است که تشکیل این کمیته ملی می تواند با بکارگیری همه ظرفیت‌های قانونی و تقویت سازمان ملی بهره وری و نهادهای غیردولتی در این حوزه، پایش مستمر بهره وری و میزان اهتمام وزرا و مسئولان سازمان‌های بزرگ دولتی را مورد توجه قرار دهد و راه‌کارهای تحول و معماری مجدد ساختار اداری و فرایندهای ارائه خدمت را به سوی دولت پاسخگو و مشارکت‌خواه طراحی کند.

برچسب‌ها رشد اقتصادی فاطمه پهلوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشد اقتصادی رشد اقتصادی بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۰۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف