Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:«کاویانی» گفت: هر ایرانی دارای کدملی حتی در صورت اقامت در کشورهای دیگر بدون محدودیت سنی می‌توانند تا پایان امروز ماه با حداقل ۱۰ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان سرمایه نسبت به پذیره‌نویسی در صندوق واسطه‌گری یکم اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز «محسن کاویانی» در خصوص  صندوق واسطه گری مالی یکم (ETF) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت و در راستای اجرای تبصره ۲ قانون بودجه ۹۹ قصد دارد که باقیمانده سهام خود را در صندوق واسطه گری یکم متشکل از سه بانک ملت، تجارت و صادرات و ۲ بیمه البرز و اتکایی امین واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان با بیان اینکه صندوق سرمایه گذاری مالی یکم یا همان ETF با هدف تعمیق بازار سرمایه، مشارکت مردم در این بازار به خصوص مردمی شدن اقتصاد تشکیل شده است، تصریح کرد: جمع آوری نقدینگی‌های خرد و آشنایی مردم با بازار سرمایه که بین دیگر بازارهای مالی سود خوبی هم داشته از دیگر اهداف تشکیل این صندوق هستند.

 

کاویانی به دسترسی سریعتر مردم به بازار و انتفاع از این صندوق در خصوص مزایای آن اشاره کرد و افزود: شفاف بودن قیمت‌ها، پایین بودن ریسک به دلیل حضور سه بانک و ۲ بیمه همه از جمله مزایایی هستند که صندوق واسطه‌گری یکم را باارزش می‌کنند.

 

وی با عنوان اینکه در حال حاضر دولت برای واگذاری ۲۰ درصد تخفیف ارائه داده که ریسک را برای مردم کاهش می‌دهد، تشریح کرد: هر ایرانی دارای کدملی حتی در صورت اقامت در کشورهای دیگر بدون محدودیت سنی می‌توانند تا ۳۱ اردیبهشت ماه با حداقل ۱۰ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون تومان سرمایه نسبت به پذیره‌نویسی در این صندوق اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: در این مرحله از نام‌نویسی با توجه به تأکید دولت مبنی بر مردمی شدن اقتصاد تنها افراد حقیقی مجاز به ثبت نام هستند.

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان بازار بورس را یک بازار شناور دانست و عنوان کرد: دولت می‌توانست از طریق بورس اقدام کند ولی چون هدف تشکیل صندوق مردمی شدن اقتصاد و دسترسی سریعتر مردم به بازار سرمایه بود، دولت سهام خود را از طریق ETF ارائه داد؛ برای خرید سهام در بورس نیاز به دریافت کد سهام از سامانه سجام است ولی برای خرید سهم از این صندوق داشتن کدملی کفایت می‌کند.

 

وی اضافه کرد: مردم علاقمند به خرید سهام از این صندوق می‌توانند با مراجعه به ۱۳ بانک از جمله ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه، صادرات، پارسیان، پاسارگارد، اقتصاد نوین، ملت، تجارت و صندوق قرض الحسنه مهر ایران و یا غیرحضوری نسبت به خرید خود اقدام کنند؛ خرید با استفاده از اپلیکیشن آپ و سامانه‌های الکترونیکی بانک‌ها نیز امکان‌پذیر است.

 

کاویانی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری مطرح شدن بحث صندوق یکم و سهام عدالت با هم تلاقی داشت ولی هیچ ارتباطی با هم ندارند، ابراز کرد: سهام عدالت قبلا به حدود ۵۰ میلیون نفر از مردم تعلق گرفته بود که در آینده نزدیک مدیریت این سهام به خود مردم واگذار می‌شود.

 

وی یادآور شد: چون صندوق واسطه‌گری یکم دارای سهام ارزشمند و سوددهی بالایی است به همه مردم توصیه می‌کنیم که حتما برای خرید سهام این صندوق اقدام کنند.

 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خوزستان با تأکید بر اینکه مردم قطعا از خرید خود ضرر نمی‌کنند، اذعان داشت:  این صندوق در حقیقت یک حُسن برای مردم دارد و آن هم روی آوردن به کارهای اقتصادی است؛ دولت سهام خود را در صندوق عرضه کرده و با افزایش ارزش آن به تبع سود مردم نیز بیشتر می‌شود.

محسن کاویانی بیان کرد:  نزدیک به یک هزار میلیارد تومان برای بازارگردانی نزد این صندوق قرار دارد تا مردم با اطمینان بیشتر و کمترین ریسک ممکن نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

 

وی با اشاره به واریز سوددهی صندوق از شرکت‌های کارگزار به حساب مردم عنوان کرد: خرید سهام از این صندوق دارای ریسک سرمایه گذاری بسیار پایینی است و یک سود تضمینی خوبی را می توان برای مردم متصور شد.

 

وی با بیان اینکه سهام این صندوق متعلق به دولت است، خاطر نشان کرد:  شرکت‌های بورسی خوزستان هم اگر قصد سرمایه‌گذاری داشته باشند، سراغ بانک های عامل همین صندوق میروند، پس سهام ارزشمندی در صندوق قرار دارد ولی دولت فروش آن را برای اشخاص حقیقی مجاز دانسته است.

 

وی ادامه داد: تا به امروز برای تمدید مهلت پذیره‌نویسی هیچ تصمیم گیری ابلاغ نشده و بر اساس آخرین اطلاعات اعلامی مهلت آن قابل تمدید نیست.

 

وی نماد صندوق برای پذیرش از طریق کارگزاری‌ها را نیز دارایی یکم عنوان کرد و گفت:  افراد دارای کد بورسی می‌توانند تا مهلت مقرر (۳۱ اردیبهشت) همه روزه از ساعت ۱۴ تا ۱۶ نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

 

وی اضافه کرد: متقاضایان برای فروش سهام نیز از ۲ ماه بعد خرید می‌توانند با دریافت کد احراز هویت نسبت به اخذ کد بورس و بعد فروش اقدام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برای خرید ۲ میلیون تومانی مبلغ سود اولیه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان متصور شده است، بیان کرد : زمان شروع پذیره نویسی از ۱۴ اردیبهشت و زمان پایان آن نیز ۳۱ اردیبهشت ماه تعیین شده است.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: صندوق واسطه گری پذیره نویسی صندوق واسطه گری یکم پذیره نویسی امور اقتصاد سهام خود اقدام کنند برای خرید خرید سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۱۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت بسترساز جهش تولید است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به عنوان کارگزار نظام باید کوشش کند تا بستر جهش را با مشارکت مردم فراهم کند و یکی از اقدامات مهم در این بین مانع‌زدایی، جلوگیری از مداخلات بی‌معنای ادارات در حوزه تولید و باز کردن قفل و زنجیرها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید صولت مرتضوی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر، در مراسم «اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی نمونه کشور و اظهار کرد: هنر نزد مردان و زنانی است که شیره جان‌شان را مصروف اعتلای عزت انسانی می‌کنند.

وی بیان‌داشت: کار و تولید برای انسان شرف، عزت، اقتدار و ثبات است و بستر بالندگی وی را فراهم می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دستان توانمند بانوان ایرانی قابل ستایش، تقدیر و تشکر است، ادامه‌داد: دنیا بداند که زن در فرهنگ و تمدن اسلامی و در احکام و آموزه‌های دینی ما از منزلت بالایی برخوردار است و بر اساس آنچه که از قرآن آموخته‌ایم در آیه ۱۳ سوره حجرات تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد.

مرتضوی تصریح‌کرد: یکی از جلوه‌های پرهیزکاری، تلاش، توسعه اشتغال، دستگیری از نیازمندان و کوشش است.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اهمیت بسیار دارد، تاکید کرد: از مجموع ۱۶ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر بیمه شده تأمین اجتماعی در بخش کارگری، حدود سه میلیون و ۷۹۵ هزار نفر کارگر زن داریم و در حوزه‌های آموزش و پرورش، پرستاران و اساتید دانشگاه نیز زنان جز سرآمدان جامعه هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه‌کرد: در حوزه اقتصاد اسلامی و بر اساس اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد ما به سه دسته تقسیم می‌شود؛ اقتصاد دولتی که دایره شمول آن بخش از اقتصادی است که به اقتدار و امنیت ملی ما برمی‌گردد. بخش‌های دیگر نیز اقتصاد خصوصی و تعاونی است. تقریباً می‌توان گفت از منظر قانون اساسی باید بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست توانمند بخش خصوصی باشد.

مرتضوی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را به «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کردند، اظهار داشت: رهبری فرمودند که جهش با رشد متفاوت است. یعنی یک حرکت بزرگ و خارق‌العاده که نشان از جهش و پرش داشته باشد و این کار نیاز به کوشش دارد.

وی بیان‌داشت: دولت به عنوان کارگزار نظام باید کوشش کند تا بستر جهش را با مشارکت مردم فراهم کند. یکی از اقدامات مهم که در این بین باید انجام شود مانع زدایی و رفع موانع تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح‌کرد: جلوگیری از مداخلات بی معنای ادارات در حوزه تولید، باز کردن قفل و زنجیرها نیز جز کارهایی است که دولت باید انجام دهد تا فرمایش رهبر معظم انقلاب به بهترین شکل انجام شود.

مرتضوی خاطرنشان‌کرد: ما به عنوان کارگزار دولت این آمادگی را داریم که دستان پرتوان کارآفرینان و کارگران را به گرمی در این حوزه بفشاریم.

وی افزود: موضوع دیگر مشارکت مردم است. جهش تولید بدون مشارکت مردم عملی نخواهد شد و اگر ما جهش تولید را به مردم بسپاریم، مفاسد و مشکلات اقتصادی پاک می‌شود، زیرا بخش خصوصی دلسوز سرمایه خود است و آستین همت بالا می‌زند و کار می‌کند.

در این مراسم از ۱۴ بانوی نمونه در واحدهای تولیدی با حضور وزیر تعاون تجلیل شد.

کد خبر 748730

دیگر خبرها

  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد