Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@11:00:05 GMT

کرونا/ رواج سفارش دیجیتال در رستوران‌های دبی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۱۲۷۶

کرونا/ رواج سفارش دیجیتال در رستوران‌های دبی

راه‌اندازی یک رستوران در "دبی"  حتی قبل از شیوع کرونا یک تجارت سخت محسوب می‌شد. تعداد مشتریان هوشمند  و دقیق بین‌المللی رستوران‌ها در این منطقه امارات متحده عربی بیش از دو برابر هر غذاخوری در نیویورک است و تجارت غذا در آن به خلاقیت و ذکاوت زیاد نیاز دارد.

صندلی‌ و میزهای خالی در یک رستوران "دبی" پس از کاهش نسبی قوانین قرنطینه- امارات متحده عربی/ عکس: رویترز

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، اینک رستوران‌های دبی تلاش دارند تا خود را با سبک جدید ارسال و تحویل غذا وفق دهند و از این راه به درآمدزایی سریع برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در تلاشند تا با خدماتی که برای برخی جدید و برای برخی آشنا است، سود حاشیه‌ای خود را افزایش دهند.

"محمد بلوط" مدیر عامل شرکت "کیتوپی" مستقر در دبی در این باره می‌گوید: این بیماری همه‌گیر باعث شد تا وارد دوران جدیدی از سفارش دیجیتال غذا شویم. انگار در یک جهش 5 سال پیش رفته‌ایم.

شرکت "کیتوپی" یک آشپزخانه اشتراکی ویژه برای ارسال آنلاین غذاست.

"کویا" رستوران "پرویی" دبی در دوران شیوع کرونا گارسون‌های خود را از رستوران خارج کرد و از آنها خواست تا به عنوان یک پیک کار کنند. این رستوران در تصمیمی خلاقانه غذای معروف و ترد "سویش" خود را به یک مدل بیرون‌بر تبدیل کرد. سویش یک غذای مخصوص آمریکای لاتین با ماهی خام است که سس و مزه‌های زیادی دارد. آشپزان و کارکنان این رستوران ترکیباتی مانند "آواکادو میکس شده" را در ظرف‌های جداگانه همراه با مواد غذایی دیگر در بسته‌های ویژه قرار دادند تا مشتریان خانگی به میل خودشان و با حفظ بهداشت از آن استفاده کنند. این ترکیبات معمولا به کمک دست ساخته و روی غذا ریخته می‌شد.

"سدریک توشیانت"  مدیر بخش عملیاتی یک رستوران در دبی در این باره گفت: در این شرایط مجبور به مرور چندباره همه جزئیات هستیم. ما باید مطمئن شویم حمل و نقل غذا با دقت و رعایت بهداشت صورت می‌گیرد و غذا گرم به دست مشتریان می‌رسد. اما سخت‌ترین قسمت این فرآیند، حفظ سلامت و ایمنی غذا، کارمندان و مشتریان است.

رستوران "کویا" پس از ماه سپتامبر شرایط کار و ادامه پیک بیرون‌بر را بررسی خواهد کرد.

آشپران یک رستوران در دبی با ماسک و دستکش در حال آماده کردن غذا/ عکس: رویترز

حدود نیمی از مراکز غذا و نوشیدنی  در امارات متحده عربی پس از شیوع کرونا به صورت موقت بسته شده‌اند.

در براساس تحقیقات شرکت مشاوره JLL، درآمد حاصل از ارسال غذا به دلیل محدودیت‌های قرنطینه 24 ساعته در دبی از اواسط ماه مارس به شدت کاهش یافت. درآمدهای ارسال غذا در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل در دبی 19 درصد و فوریه 7 درصد کمتر شده است.

درآمد رستوران‌های دبی از محل سرو غذا در داخل سالن نیز در ماه‌های فوریه و مارس 2020،  به ترتیب حدود 16  و 52 درصد کاهش داشته است. احتمالا درآمد این رستوران‌ها در ماه آوریل نیز حدود 76 درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است. این درحالیست که دبی از 24 آوریل (5 اردیبهشت) به رستوران‌ها اجازه داد تا با 30 درصد از ظرفیت خود کار خود را ادامه دهند.

پیک ارسال غذا سوار بر موتور در دبی/ عکس: رویترز

بسیاری از مشتریان سابق رستوران‌ها در حال حاضر آشپزی در خانه را گزینه مطمئن‌تری نسبت به غذا رستورانی می‌دانند و احتمالا به این کار ادامه خواهند داد.

"دوکان فریزر اسمیت" از مرکز مهمانداری "کاتینگ ایج" در این باره گفت: زمان زیادی طول می‌کشد تا مردم در یک مقیاس انبوه به غذا خوردن در فضای رستوران‌ها اعتماد کنند.

یک آشپز با ماسک و دستکش در حال پخت غذا برای سفارش بیرون‌بر در دبی- رستوران‌های دبی می‌توانند از 30 درصد از ظرفیت سالن‌های خود برای پذیرایی از مشتریان استفاده کنند/ عکس: رویترز

"انجمن میدل ایست رستوران" در یک کمپین متمرکز در دبی از دولت امارات خواسته تا از تجارت رستوران‌ها حمایت بلند مدت کند. آنها همچنین از مراکز ارسال غذا مانند "زوماتو" یا " دلیورو" در دبی خواسته‌اند تا کمیسیون ارسال غذا را کاهش دهند.

"الکسیس مارکوکس وارواتسولیکس" از شرکت مشاوره JLL می‌گوید: احیا صنعت رستوران‌ها در مقایسه با صنایع دیگر کندتر است.

کمپانی "چت فود" که بدون دریافت کمیسیون امکان سفارش مشتریان را ایجاد می کند نیز اعلام کرده که شاهد افزایش مشتریان برای دریافت غذا از رستوران‌های سطح بالاست.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: رستوران های دبی رستوران ها یک رستوران ارسال غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!

تین نیوز

غول خودروهای برقی چین (XPENG) و شرکت وابسته آن (AEROHT) قصد دارند با ورود بلندپروازانه خود به صنعت خودروهای پرنده، حمل ونقل شهری را متحول کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، AEROHT به دریافت گواهینامه صلاحیت پرواز، برای خودروی پرنده نوآورانه خود، نزدیک شده است که نشانگر پیشرفت بزرگی در فناوری حمل ونقل شهری است.

AEROHT، یکی از زیرمجموعه های XPENG، یک دهه است که در حال توسعه خودروی پرنده خود بوده است و آزمایش های موفقیت آمیز اخیر پرواز در ارتفاع پایین در منطقه تجاری شلوغ مرکزی گوانگژو، پیشرفت آن را نشان می دهد. مدیرعامل این شرکت، هی شیائوپنگ، در سخنرانی خود در Auto China ۲۰۲۴ بر پتانسیل تحول آفرین سفر هوایی در ارتفاع پایین تاکید کرد و تأثیر عمیق آن را بر زندگی روزمره شهری برجسته کرد.

خودروی پرنده آتی AEROHT که قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری پیش سفارش های آن آغاز شود، نوید یک وسیله نقلیه برقی دو حالته برای نشست و برخاست عمودی (eVTOL) را می دهد که قادر به انتقال یکپارچه بین سفرهای زمینی و هوایی است. در حالی که تاریخ دقیق عرضه و جزئیات قیمت هنوز فاش نشده است، افراد داخلی محدوده قیمتی را در حدود ۱ میلیون یوان (۱۳۸۰۰۰ دلار) پیش بینی می کنند و برنامه هایی برای کاهش بیشتر هزینه در خط تولید وجود دارد.

محدوده کاری XPENG فراتر از خودروهای پرنده است و بخش روباتیک آن بر ایجاد ربات هایی برای کارهای خانگی و تعامل انسانی متمرکز است. این رویکرد چند وجهی بر تعهد XPENG به نوآوری در بخش های مختلف تأکید می کند و موقعیت آن را به عنوان یک پیشگام در فناوری های پیشرفته مستحکم می کند.

در زمینه وسیع تر، شرکت های چینی مانند XPENG و AEROHT در حال پیشروی تجاری سازی خودروهای پرنده در سطح جهانی هستند و از تخصص بی نظیر چین در فناوری های EV استفاده می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • داروخانه در توزیع اینترنتی دارو مسوول است
  • ظهور خودروهای پرنده در آسمان چین/ ثبت سفارش در سال جاری!
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • ببینید | منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
  • (ویدئو) پذیرایی عجیب از مشتریان مانند حیوانات در یک رستوران لاکچری!
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود