Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@08:02:14 GMT

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه های مسکن مهر در گیلان

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۱۳۹۳

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه های مسکن مهر در گیلان

پدرام با بیان اینکه ۶۰۰ واحد مسکن مهر باید تا تکمیل شود گفت: اکثر پروژه های مسکن مهر گیلان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ماکام پدرام» امروز(چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت) در جلسه آمایش سرزمینی در استانداری گیلان اظهار کرد: مسکن مهمترین مقوله‌ای است که باید بدان نگاه کارشناسی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه ۶۰۰ واحد مسکن مهر در شهرستان رشت باقی مانده است گفت: بسیاری از واحدهای مسکن مهر شهرستان رشت و استان گیلان پیشرفت ۷۰ درصدی دارند. 


وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های مسکن مهر نیازمند آورده های مالی است و اگر اعتبارات موردنیاز تامین شود بسیاری از مشکلات مسکن مهر برطرف می شود. 

 

پدرام تصریح کرد: مسکن مهر یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان در استان گیلان است، عدم تکمیل مسکن مهر در برخی شهرستان‌ها در حال تبدیل شدن به یک مسئله اجتماعی است، مسئولان مربوطه مشکلات را شناسایی و برطرف کنند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی برای انجام پروژه‌های خود نیاز به زمین‌هایی دارد لذا از مدیران درخواست داریم که زمین‌های قابل واگذاری را به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کنند.

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسکن مهر رشت مسکن مهر گیلان تامین اعتبار راه و شهرسازی مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۱۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد

رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت:حدود ۳۰ درصد مساحت خوزستان (۲۰ هزار کیلومتر) تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌ شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار کرد:  شاید کمی دور از انتظار باشد اما در استانی که عمده ترین منابع آبی آن آب های سطحی است، نیز فرونشست زمین با گستردگی قابل ملاحظه ای در حال رخداد است.

وی افزود: مساحتی نزدیک به 20 هزار کیلومتر، حدود 30 درصد مساحت کل استان، تحت تاثیر فرونشست زمین قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: خصوصیت بارز پدیده فرونشست زمین در خطه استان خوزستان، وسعت  بالا و مقدار متوسط پایین نرخ سالانه است که دلالت بر سطحی بودن افت آب و همچنین معرف حساس بودن ارتفاع سطح به تغییرات آب نهشته‌های آبرفتی ریزدانه نه چندان عمیق است.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بیان کرد: اثر فرونشست زمین در زمین‌های هموار میان ارتفاعی ایذه، در گستره بهبهان و اطراف آن (با وسعت تقریبی 350 کیلومتر مربع)، شوش، دزفول، الوان، اهواز، بستان، دشت آزادگان، بندر ماهشهر و امیدیه، رامهرمز و لالی را می‌توان شناسایی کرد که به‌طور عمده نرخ سالیانه کمتر از 5 سانتی متر در سال را دارند.

بیت‌الهی با بیان "هرچند در برخی مناطق در شوش عدد 7 و شهرستان اهواز عدد 6 سانتی متر در سال نیز برآورد شده است"گفت: کاهش حجم آب های سطحی، استمرار برداشت از آبخوان‌ها  دلایل اصلی توسعه وسیع پهنه‌های فرونشست زمین در استان خوزستان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واگذاری قابل توجه زمین در زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • ۳۰ درصد مساحت خوزستان تحت تاثیر فرونشست زمین قرار دارد
  • پیشرفت ۷۶ درصدی سد دیورش در شهرستان رودبار
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در ساخت مسکن ملی در آذربایجان غربی
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان