Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:04:26 GMT

اداره موقوفات متصرفی به مردم واگذار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۱۹۷۰

اداره موقوفات متصرفی به مردم واگذار می‌شود

رئیس اداره امناء ومتولیان موقوفات سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در سال ۹۹ واگذاری اداره موقوفات به امناء سرعت می گیرد گفت: تاکنون برای ۱۳۲ موقوفه امین تعیین ومنصوب شده که با تداوم وتوسعه این واگذاری درسال ۹۹ نقش نظارتی این سازمان بر موقوفات ورقبات کشور گسترش خواهد یافت.

 به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین کوپایی مرادی -رئیس اداره امناء ومتولیان موقوفات اداره کل تحقیق و حسابرسی سازمان اوقاف و امور خیریه- در حاشیه نشست کمیسیون ماده پنج قانون تشکیلات سازمان اوقاف ویژه امناء موقوفات متصرفی این سازمان بیان کرد: یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف و امور خیریه اداره کردن موقوفات فاقد امین و یا اشتراک التولیه است که براساس ماده ۵ قانون تشکیلات سازمان اوقاف می‌تواند برای سامان بخشیدن به این موقوفات اشخاص متدین و معروف به امانت را بهکار بگیرد تا وضعیت موقوفه سامان یافته وبهره وری آن ارتقاء یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات متصرفی است تا به این وسیله تصدی‌گری سازمان اوقاف کاهش یافته و نقش نظارتی این سازمان افزایش یابد دراین راستا درسال ۹۹ درنظر داریم با رعایت شاخص‌ها برای ۲۰۰ موقوفه امین تعیین کنیم.

وی از تعیین امین برای موقوفات کم درآمد و یا فاقد درآمد خبر داد و گفت: هدف از این اقدام افزایش مشارکت مردمی در اداره موقوفات و ترویج فرهنگ وقف است.

مرادی اظهار کرد: بنابراین یکی از سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف در سال ۹۹ معرفی هیات امنا موقوفات خواهد بود تا از این طریق با اعتماد مردم به سنت حسنه وقف و عایدات تقویت شده و مردم خود از موقوفات صیانت و حفاظت کنند و سازمان اوقاف بتواند صرفا بعد نظارتی خود را تقویت کند.

مرادی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ واگذاری اداره موقوفات به مردم سرعت می‌گیرد بیان کرد: آبادانی موقوفات، وصول مطالبات، تنظیم و تجدید قراردادهای اجاره موقوفات، حفظ املاک و اموال موقوفه، جذب سرمایه گذاری در موقوفه، احقاق حقوق موقوفه، شناسایی و ثبیت مالکیت موقوفه، بالا بردن بهره وری موقوفات و افزایش درآمد آنها از جمله دستورالعمل‌ها و وظایفی واختیاراتی است که هیات امنا و امینان دنبال خواهند کرد.

وی ادامه داد: این کمیسیون که جلسه آن امروز برگزارشد در واقع نقش گزارش گیری ونظارتی بر امین موقوفات را دارد. تعیین امین در ابتدا برای موقوفات شاخص و بزرگ انجام می‌شود و در ادامه برای سایر موقوفات کشور هم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وقف موقوفه سازمان اوقاف وامور خیریه سازمان اوقاف اداره موقوفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام محمد کاروند با اعلام این مطلب افزود: بیشترین این تعداد مربوط به شهرستان سقز با ۳۱ مورد بود.
وی یادآور شد: امسال نیز دو وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان، اظهار کرد: این موقوفه‌ها شامل یک دانگ مغازه واقع در چهارراه اصلی مریوان و دومی یک باب مغازه با حق سرقفلی واقع در در همین شهر به مساحت هفت متر مربع است.
در استان کردستان ۲ هزارو ۵۲۹ موقوفه وجود دارد که از این تعداد، ۲ هزار و ۴۰۲ مورد وقف متصرفی و ۱۲۷ مورد دیگر نیز موقوفه غیرمتصرفی است.

دیگر خبرها

  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • اقدامات هیئت امنای با تجربه؛ جهش خوبی برای احیای موقوفات
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • استفاده از ظرفیت ۵۰ نفر امین برای مدیریت موقوفات متصرفی سمنان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف