Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، دکتر ایرج حریرچی - معاون کل وزیر بهداشت امروز در نوزدهمین نشست کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور معاونان دادستان کل کشور، وزارت بهداشت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مسئولانی از دیگر نهادهای عضو این کمیته برگزار شد، با ارایه گزارشی از روند کنترل بیماری کرونا در سطح کشور گفت: با تلاش‌های همه دستگاه‌ها و همراهی مردم به سوی مرحله مهار این بیماری در حرکت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاهش ۷۰ درصدی بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور

وی افزود: میزان شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به دلیل افزایش سطح غربالگری همچنان بالا است، اما میزان بستری و مرگ و میر بیماران نسبت به اسفند و فروردین ماه گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه این پیشرفت‌ها به معنای از بین رفتن بیماری نیست، هشدار داد: هر گونه بی توجهی به پروتکل های بهداشتی می تواند منجر به شیوع دوباره این بیماری و بازگشت اوج جدید آن در ماه‌های آینده شود.

افزایش ۸۵ درصدی رعایت اصول بهداشتی مقابله با کرونا در کشور

همچنین دکتر علیرضا رئیسی - معاون بهداشت وزیر بهداشت در این نشست بر لزوم رعایت اصول بهداشت فردی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم نسبت به قبل افزایش یافته و به حدود ۸۵ درصد در کل کشور رسیده است.

وی افزود: با این حال، هر جا به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بی توجهی شده، شیوع کرونا بار دیگر شدت گرفته است.

پلمب بیش از ۵۶۰ واحد تجاری و خدماتی متخلف در خوزستان

معاون وزیر بهداشت در این زمینه به وضعیت قرمز بیماری در استان خوزستان اشاره کرد و از پلمب فعالیت بیش از ۵۶۰ واحد و مرکز تجاری و خدماتی در این استان در روزهای اخیر به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی خبر داد.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، رییسی با بیان اینکه فرمول مهار اپیدمی‌ها از جمله کرونا در همه دنیا مشخص است، تصریح کرد: این استاندارد به ما می گوید که موثرترین راه برای کنترل بیماری تا زمان کشف واکسن، رعایت اصول بهداشتی، کاهش میزان تجمعات عمومی و کاهش میزان تماس بیماران با افراد دیگر از طریق اجرای طرح‌هایی نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، دور کاری و قرنطینه است.

لزوم برنامه‌ریزی برای سلامت سالمندان

معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: آمارها گویای آن است که حدود ۷۰ درصد مرگ ومیرهای ناشی از کرونا در ایران و جهان مربوط به افراد بالای ۶۵ سال سن است. به همین دلیل، هر چه میزان ارتباط این افراد با دیگران کاهش یابد، میزان تلفات این بیماری نیز کاهش خواهد یافت. لازم است برای حفظ سلامت افراد مسن برنامه‌ریزی های لازم را داشته باشیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران کرونا رعایت اصول بهداشت کرونا در کشور وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها

به گزارش خبرآنلاین، وزارت حج و عمره عربستان، دستورالعمل‌ها و توصیه‌ های بهداشتی حج امسال را که شامل ایمن‌ سازی در برابر برخی بیماری‌ها است، ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشورهایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از داروهایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902151

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • اجرای حکم پلمب چهار واحد صنفی متخلف در یزد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند