Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مروارید روز چهارشنبه در نشست برنامه‌ریزی فرهنگی دوران پساکرونا افزود: برخی از این رویدادها نظیر فعالیت‌های نمایشگاهی نیاز به تغییر در مدل برگزاری دارد و برخی فعالیت‌ها نیز باید به صورت مجازی برگزار شود که تحقق این موارد نیازمند برنامه‌ریزی و حمایت است.

وی ادامه داد: نشست‌های مختلف با متولیان حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی برای رسیدن به یک وفاق و اجماع کلی برگزار شد و همدلی خوبی در زمان شیوع بیماری کرونا بوجود آمد که امید است این همدلی و اتفاق نظر تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کارنامه اصحاب فرهنگ و هنر در کنترل و مقابله با بیماری کرونا موفقیت آمیز بوده است، اصحاب فرهنگ و هنر با حضور در پویش‌ها، برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری در فضای مجازی، ارایه آموزش‌ها و آگاهی بخشی‌ها، حضور موفق و تاثیرگذار داشتند، همراهی راهبردی اصحاب فرهنگ و هنر نشان داد فرهنگ زنده است و در دل خانواده‌ها و مردم یک جزء انکارپذیر به شمار می‌رود.

وی افزود: پس از عبور از شرایط اضطراری ناشی از کرونا، اصحاب فرهنگ و هنر می‌توانند نقش راهبردی خود را تدوام بخشند.

مروارید با اشاره به برآورد هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال خسارت ناشی از کرونا به حوزه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی خراسان رضوی ادامه داد: چون خسارت‌های وارده به بخش فرهنگ و هنر در کل کشور محاسبه شده است، تصمیم گیری در خصوص جبران این خسارت ها هم ملی است، این اداره کل بنا به وظیفه ذاتی خود خسارات را برآورد و به تهران گزارش کرده است.

از نیمه اسفند ماه سال گذشته به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا همه فعالیت‌ها و مراکز فرهنگی، هنری و قرآنی خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور بنا به ابلاغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیل شد و این تعطیلی‌ها همچنان ادامه دارد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است.

جدیدترین آمارهای رسمی ثبت شده در جهان نشان می‌دهد تاکنون بیش از پنج میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

براساس این آمار، همچنین تاکنون افزون بر ۳۲۵ هزار نفر از این مبتلایان در جهان جان خود را از دست داده‌ و نزدیک به ۲ میلیون نفر بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروندهٔ خبری سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس کرونا مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ و ارشاد اسلامی اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: این کارگاه با حضور سعید سلیمان‌پور دبیر علمی جشنواره، در حوزه هنری استان اجرا می‌شود.
وی افزود: همچنین امروز دو کارگاه آموزشی دیگر در شهرستان‌های نقده و میاندوآب با حضور دبیر علمی جشنواره و شاعران و علاقمندان در حال برگزاری است.
نوروزی با بیان اینکه ۵۳۶ اثر از داخل و خارج کشور به هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری ارسال شده، گفت: از این تعداد ۴۱۶ مورد از داخل و ۱۲۰ اثر از خارج کشور است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: آثار خارجی از کشور‌های ترکیه، آلمان، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق از ۶۰ نفر که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شده است.
نوروزی افزود: همچنین ۴۱۶ اثر نیز از ۲۱۰ نفر که از این تعداد ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد بوده که از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، قم، مشهد، زنجان، تهران، اردبیل، همدان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، البرز، خراسان جنوبی، مازندران و گیلان به دبیرخانه رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر خوانی در شهرستان‌های سلماس، چایپاره، نقده، خوی و میاندوآب و برگزاری محافل شعر در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین و کشور ترکیه تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ و برگزاری مراسم شعرخوانی در کشور عراق در اربعین حسینی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.
براساس این گزارش؛ مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۲۶ اردیبهشت ماه سال‌جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.
هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است