Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمست با اشاره به آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: راهپیمایی روز قدس در قم تعطیل است ولی نماز عید فطر در فضاهای باز مساجد محلی با رعایت پروتکل ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «بهرام سرمست» بعد از ظهر امروز در نشست «ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم» که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز قدس، عید فطر و سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار داشت: جلسه امروز بر اساس مصوبات جلسات قبل و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا با رعایت محدودیت ها برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قم در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت حل شدن هرچه سریع تر بحث اقشار آسیب پذیر خاطرنشان ساخت: تأمین معیشت اقشار آسیب پذیر برای ما مهم است و در تمام تصمیم گیری ها تابع ملاحظات متخصصان امر و صاحب نظران حوزه بهداشت و درمان بوده ایم.

 

وی با اشاره توصیه هایی برای مسؤولان بهداشت و درمان برای حل مسأله روزبازارها خاطرنشان کرد: از اینرو باید تلاش کنید که هم پروتکل ها را آماده کنید و هم اگر در استان یک سری از اقشار و صنوف قابل بازگشایی دارند از ستاد ملی استعلام کنید تا این صنوف بتوانند کار خود را آغاز کنند وطبیعتا در ستاد ملی این گشایش بایدصورت بگیرد و این یک تصمیم استانی نیست.

 

سرمست با تأکید بر این که لیالی قدر در کل کشور به ویژه در قم به خوبی برگزار شد، گفت: مساجد، بسیج، اعضای هیأت امنا و دانشگاه علوم پزشکی مراقبت های خوبی داشتند و رعایت شد و لازم است در حالت کلی از عموم مردم تشکر کنیم که سربلند بودیم و الحمدالله شیوعی که نگران آن بودیم انجام نشد و علی القاعده وضعیت با ثباتی را تجربه می‌ کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد تعطیلی راهپیمایی در شهرهای با وضعیت غیر سفید ابراز داشت: روز قدس انتظار است که تمامی شهروندان گوش به فرامین و سخنان رهبر معظم انقلاب داشته باشند که بتوانیم بهره خوبی از روز قدس داشته باشیم چراکه در قم راهپیمایی و تجمع نخواهیم داشت.

 

استاندار قم به مصوبه دیگر ستاد ملی اشاره کرد و عنوان کرد: نماز عید فطر هم برگزار می‌ شود ولی توصیه شده تا جایی که می شود در مساجد محلی و در فضاهای باز باشد و باید مراقبت کافی صورت بگیرد و سازمان تبلیغات و اوقاف در این زمینه نقش مهمی برعهده دارند؛ البته طبق این مصوبه برگزاری نماز عید فطر در مراکز شلوغ شهر و مصلی های بزرگ ممنوع است.

 

وی با بیان این که بعد از ماه مبارک رمضان صحن اماکن متبرک بازگشایی خواهد شد، گفت: طبق اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، فضاهای سرپوشیده حرم و مسجد مقدس جمکران مثل رواق ها بسته هستند ولی صحن ها بازگشایی می‌ شوند که شیوه این بازگشایی به این صورت است که سه ساعت قبل از ظهر و سه ساعت بعد از ظهر خواهد بود.

 

سرمست افزود: این که دقیقا چه ساعاتی بازگشایی صورت می گیرد و این که شیوه ورود و خروج مردم چطور باشد در جلسه ای که به زودی برگزار می‌شود، معین خواهد شد که در این قسمت همکاری خدام  و تولیت های آستان های مقدس ضرورتی غیر قابل انکار است.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: بهرام سرمست روز قدس عید فطر ستاد ملی مقابله با کرونا نماز عید فطر روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان یزد: حجت الاسلام موسوی، مدیر ستاد اقامه نماز استان از سازندگان پویانمایی با تقدیم لوح و هدیه‌ای به رسم یادگار، تقدیر و تشکر بعمل آورد.   این پویانمایی به کاگردانی مهسا زینی و حمید نخعی، انیماتوری و طراحی حمید نخعی و نویسندگی سید محمد جواد صداقت کشفی ساخته شده است و توانست رتبه شایسته تقدیر ویژه را در جشنواره فجر تا فجر را از آن خود کند.   این پویا نمایی ایثار و از خود گذشتگی فرزند شهید مدافع حرمی را روایت می‌کند که بعد از شهادت پدر خود برای کمک به یک نیازمند فرشی با دستان خود بافته و آن را به فروش می‌رساند.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات