Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@00:23:34 GMT

چهار بازرس کل که توسط ترامپ اخراج شدند، چه کسانی بودند؟

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۲۸۳۶

به گزارش جام به نقل از العالم، در شش ماه گذشته، دولت ترامپ، چهار بازرس کل را اخراج کرده است که برخی قانون‌گذاران آمریکایی از جمله دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان از این اقدامات انتقاد کرد‌ه‌اند و خواستار توضیح درباره علت عزل این افراد شده‌اند.

دولت ترامپ در شش ماه گذشته، چهار بازرس کل را از نهاد‌های فدرال اخراج کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام از سوی قانون‌گذاران دموکرات و برخی جمهوری‌خواهان مورد انتقاد قار گرفته است. هفته گذشته نیز این قانون‌گذاران آمریکایی خواستار توضیح در باره علت اخراج این افراد شده‌اند.

به نوشته وبگاه «ای‌بی‌سی نیوز»، رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را طبق قانون اساسی دارد که بازرسان کلی که از سوی خود او انتخاب می‌شوند را اخراج کند، اما او باید 30 روز قبل از انجام این کار، کنگره را با خبر کند.

وبگاه ای‌بی‌سی نیوز، این چهار بازرس کل که در شش ماه گذشته اخراج شده‌اند را در گزارشی معرفی و درباره آنان توضیح کوتاهی ارائه کرده است.

«استیو لینیک»، بازرس کل در وزارت خارجه آمریکا / تاریخ اخراج: 15 مه

جدیدترین کسی که از سوی ترامپ اخراج شد استیو لینیک، بازرس کل وزارت خارجه آمریکا بود. اخراج وی موجب عصبانیت دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان شده و آنان خواستار بررسی اخراج وی شده‌اند.

گفته می‌شود اخراج استیو لینیک که در حال تحقیق درباره «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا بود، به توصیه خود پامپئو انجام شده‌ است.

لینیک در حال تحقیق درباره برخی اقدامات پامپئو از جمله سو‌ء‌استفاده از کارکنان وزارت خارجه آمریکا و همچنین درباره سو‌ء‌استفاده ترامپ از قدرت خود در تأمین سلاح به عربستان سعودی در سال 2019 بوده است.

«کریستی گریم»، بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا / تاریخ اخراج: 1 مه

ترامپ بازرس کل وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا را در اول ماه مه اخراج کرد. بر اساس گزارش این نهاد، گریم از سال 1999 برای این وزارتخانه کار کرده بود. اخراج وی بعد از اینکه وی گزارشی را برای کمبود شدید لوازم پزشکی و دارویی در بحبوحه شیوع ویروس کرونا منتشر کرد، انجام شد.

«گِلن فاین»، بازرس موقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) / تاریخ اخراج: 7 آوریل

فاین قبل از اینکه در سال 2016 در وزارت دفاع آمریکا بازرس موقت کل شود، یازده سال بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا بود. وی برای هدایت یک کمیته‌ای که وظیفه نظارت بر استفاده از 2 تریلیون دلار بسته حمایتی کرونا را داشت، گماشته شده بود که توسط ترامپ اخراج شد.

«مایکل آتکینسون»، بازرس کل جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا / تاریخ اخراج: 3 آوریل

آتکینسون، در تاریخ سوم آوریل از سمت خود به عنوان بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا اخراج شد. ترامپ که وی را در سال 2017 به این سمت گماشته بود، در نامه عزل او، عنوان کرد که به آتکنسون، اعتماد ندارد.

ارتباط آتکینسون با کنگره در مورد شکایتی که از یک افشاگری شده بود، به آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ درباره مسئله اوکراین کمک کرد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بازرس دونالد ترامپ اخراج بازرس کل وزارت خارجه آمریکا تاریخ اخراج اخراج شد شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است

اعتمادی کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با شبکه خبر  درباره تظاهرات دانشجویان آمریکایی اظهار کرد: این گونه تظاهرات در آمریکا سابقه داشته و بار‌ها چنین جنبش‌ها و خیزش‌هایی علیه سیاست‌های دولت آمریکا شکل گرفته است.

وی ادامه داد:اما این دوره و این اعتراضات بر اساس بیانات امام خمینی (ره) که انقلاب اسلامی باید صادر شود شکل گرفته است. نفس انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم و دیکتاتوری است و بنابراین دانشجویان با آگاهی از این اتفاق و نگاه به آن که رژیم صهیونیستی در مسیر نسل کشی یک ملت است این دانشجویان وارد شدند  و قطعا تاثیرات مثبتی هم خواهیم داشت.

وی درباره ادامه این اعتراضات گفت:  این اعتراضات قطعا بر آینده آمریکا و دولت بایدن و ترامپ قطعا تاثیر خواهد گذاشت. آینده این حرکت مردمی از میان نسل جوان است. طبق آمار‌هایی که خودشان داده اند تا سال ۲۰۴۵ بیشتر جوانان را رنگین پوستان تشکیل می‌دهند  و در این تظاهرات جوانان بین ۱۸ تا ۲۴ سال در دانشگاه‌ها و کف خیابان‌های اروپا و آمریکا علیه جنایات اسرائیل قد علم کرده اند. آن چیزی که در حال اتفاق افتادن است و جز سیاست‌های بارز آمریکایی‌ها است حمایت از صهیونیست بوده است. نطفه این صهیونیست را در خاورمیانه کاشتند و قطعا بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ با چالش‌های بزرگی در این زمینه و رای آوردن مواجه خواهد شد.

اعتمادی افزود: ترامپ هم در چهار دوره ریاست جمهوری خود حمایت تمام قدی از صهیونیست‌ها داشت  و چه بایدن و چه ترامپ رئیس جمهور شوند سیاست‌ها درباره صهیونیست‌ها تغییر نمی‌کند آن چیزی که تغییر خواهد کرد قطعا به دلیل این تظاهرات تعدیل سیاست‌های آمریکا است البته به شکل کلی این عمل انجام نمی‌شود.

این کارشناس مسائل بین الملل اظهار کرد:منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است، اما آن چیزی که مقام معظم رهبری عنوان کردند را باید بار دیگرمطرح کنیم که حتما اسرائیل از بین خواهد رفت.

وی درباره شکست آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها پس از عملیان طوفان الاقصی گفت: تا قبل از عملیات طوفان الاقصی و ۷ اکتبر صهیونیست‌ها قدرت بازدارندگی برای خود قائل بود و طی این ۷۵ سال این ترس را برای کشور‌های عربی ایجاد کردند.

 وگفت: محور مقاومت با عملیاتی که انجام داد توانست بازدارندگی که صهیونیست‌ها برای خود ایجاد کرده بودند را از بین ببرند و اکنون اسرائیل به هیچ کدام از سیاست‌ها و اهداف خود نرسیده و در یک چالش عمیقی در سطح منطقه و جهانی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • پیام نتانیاهو به آمریکا: نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • عالیشاه نیازمند یک بازگشت باشکوه
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین