Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:29:12 GMT

طرح بازآفرینی نقش مهمی در کاهش وقوع جرم دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۲۸۴۰

طرح بازآفرینی نقش مهمی در کاهش وقوع جرم دارد

قاضی سیدهادی شریعت‌یار روز چهارشنبه در نشست کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد افزود: اقدامات بسیار ارزشمندی از سوی مدیریت شهری مشهد در محلات هدف بازآفرینی که شامل بافت‌های فرسوده و ناکارآمد و حاشیه شهر می‌شود، در حال انجام است.
وی ادامه داد: بسته‌های تشویقی بازآفرینی هم در شرایطی که شاهد خرد شدن املاک و اراضی به واحدهای ۳۰ تا ۴۰ متری در این مناطق هستیم، بسیار کمک‌کننده خواهد بود و این بسته‌های تشویقی اگر به خوبی اطلاع‌رسانی شود و سازوکارهای آن به آگاهی عموم برسد، نتایج ارزنده‌ای خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون دادستان مشهد گفت: اقدامات سازمان بازآفرینی شهرداری از نگاه پیشگیری از وقوع جرم نیز در کنار سایر حوزه‌ها، شایان توجه است، توجه به موضوعاتی نظیر اشتغال، تقویت هویت بخشی و تشخص بخشیدن به ساکنان از جمله اقداماتی است که به نوعی زیرمجموعه پیشگیری از وقوع جرم نیز محسوب می‌شود.
وی افزود: حاشیه شهر مشهد را با چنین اقداماتی می‌توان سامان داد و در این زمینه حرکت بسیار خوبی شکل گرفته است، به میزانی که اقدامات بازآفرینی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم قرار گیرد، ما هم کنار مدیریت شهری هستیم تا بتوان گام تاثیرگذار در این جهت برداشت.
"طرح جدید بازآفرینی شهری" به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی دولت دوازدهم بهمن سال ۱۳۹۶ به اجرا گذاشته شد. در این طرح دولت سعی کرد با ارائه تسهیلات خاص روند اجرای پروژه‌های نوسازی را تسریع بخشد.
خراسان رضوی نیز ۱۰ درصد مساحت سکونتگاه‌های غیر رسمی در کشور را به خود اختصاص داده ‌است و مساحت بافت فرسوده کلانشهر مشهد نیز چهار هزار و ۲۹۰ هکتار است. بر اساس مصوبه ستاد استانی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محلات هدف شهری شمار این نقاط در کلانشهر مشهد، ۳۳ محله است.

برچسب‌ها شورای شهر مشهد شرکت بازآفرینی شهری ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر مشهد شرکت بازآفرینی شهری ایران شورای شهر مشهد شرکت بازآفرینی شهری ایران وقوع جرم شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد گفت: در بحث حفاری تونل‌های مترو اکنون دو دستگاه حفار در خط سه و چهار در حال انجام حفاری تونل و سگمنت گذاری هستند.

کیانوش کیامرز افزود: درخط سه دستگاه حفار در جبهه غربی در حال حفاری باقی‌مانده تونل این خط به سمت الهیه است و اکنون به میدان امام علی (ع) رسیده و طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است تا ظرف یک ماه آینده دستگاه حفار از زیر این میدان عبور کند.

مدیرعامل شرکت قطار شهری شهرداری مشهد بابیان اینکه حفاری تونل خط چهار به طول ۱۴.۵ کیلومتر نیز توسط دستگاه حفار در حال انجام است اظهار کرد: تاکنون حفاری ۴ کیلومتر از این مسیر انجام‌شده است و دستگاه حفار پس از عبور از میدان امام حسین (ع) که با دقت بسیار زیاد انجام شد در حال حاضر به چهارراه گاز رسیده و در حال انجام حفاری به سمت میدان شهدا است.

کیامرز ادامه داد: دستگاه‌های حفار فعال در تونل خط سه و چهار قابلیت این را دارند تا با سرعت بیشتری حرکت کنند، اما این موضوع به تأمین منابع مالی مناسب بستگی دارد.

وی افزود: با توجه به تمرکز مدیریت شهری بر بهره‌برداری فاز اول خط سه اکنون بودجه کمتری به حفاری تونل‌ها اختصاص داده می‌شود، اما با رسیدن پول از محل انتشار اوراق مشارکت در شهریورماه امسال سرعت حفاری تونل‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • بارش‌های جدید و احتمال وقوع سیلاب در مازندران
  • برای کاهش تخلفات شهری باید تغییر نگاه جدی صورت گیرد
  • آماده‌باش کامل مدیریت شهری مشهد در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • مشهد شهری فرا ملی اما با اعتبارات محلی است
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • ۱۷ درصد وسعت گناباد و شهرهای توابع آن مشمول بازآفرینی شهری قرار گرفت
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد