Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: برکات معنوی و مادی سفر مقام معظم رهبری به کردستان پس از گذشت سال‌هاهمچنان تداوم دارد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با اشاره به اینکه امسال سالگرد سفر پربرکت مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان قرار گرفته است، اظهار داشت: این مناسبت مبارک را که امسال با روزهایی مبارک قرین گشته را گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان یک خاطره معنوی را شکل داد، افزود: این خاطره به دو بخش قبل از سفر که شامل مباحث مرتبط با حضور ایشان در استان و توجه معظم‌له به مردم شریف این دیار داشتند و بخش دوم مربوط به زمان سفر است که حضور بیش از یک هفته‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در کردستان در هیچ کدام از سفرهای استانی دیگر مشابهی ندارد، تقسیم‌شدنی است.

‌نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان اشتیاق و ارادت مردم استان به مقام معظم رهبری را مثال‌زدنی توصیف کرد و ادامه داد: بعد از سفر مقام معظم رهبری نیز برکات این حضور در کردستان غیر قابل انکار است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سفرشان به استان به چند نکته تأکید ویژه داشتند، تصریح کرد: تأکید مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی و اشتغال‌آفرین در کردستان در راستای خدمت‌رسانی و رفع مشکلات مردم، توسعه و توجه به وضعیت معیشتی جامعه یک کارشناسی زیبا و عالی‌ست که هم‌اکنون نیز پس از گذر چند سال کماکان از مهم‌ترین نیازهای این استان برای توسعه، افزایش سرانه رفاه و اشتغال‌آفرینی به‌شمار می‌رود.

وی با اذعان به اینکه بحث پرداختن به مهار آب‌ها، ایجاد سدها و انتقال آب سدها به زمین‌های کشاورزی از جمله موارد مورد توجه ویژه در بیانات مقام معظم رهبری بود، خاطرنشان کرد: برای صد هزار هکتار موافقت و مجوزهای لازم کسب شده و پس از فراهم شدن این زمین‌ها، حوزه کشاورزی به‌صورت ویژه متحول خواهد شد.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری دیگر مقوله مورد توجه در سخنرانی مقام معظم رهبری را «راه‌ها»، «انتقال حامل‌های انرژی به تمام نقاط استان»، «تصویب پروژه‌های توسعه‌ای» و در نهایت «امنیت در کردستان» دانست و افزود: این اقدامات در زمینه تأمین زیرساخت‌های مادی و معنوی مورد استفاده قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه دستاوردها و برکات سفر مقام معظم در کردستان هنوز هم ادامه‌دار است، یادآور شد: هر چند بخش اعظمی از پروژه‌های سفر به اتمام رسیده اما خوشبختانه پیرو همان سفر، پروژه‌های جدیدی تعریف و نسبت به جذب سرمایه اقدام شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه ساخت دارالقرآن بین‌المللی در کردستان با هزینه هشت میلیارد مصوب شد، تصریح کرد: زیرساخت‌های موردنیاز برای تجهیز و ساخت این مجتمع در زیارتگاه هاجر خاتون سنندج پس از این سفر پربرکت فراهم شد.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه اقدامات زیادی در این ده سال لحاظ شده است، بیان کرد: برخی پروژه‌ها انجام شده، برخی نیز در حال تکمیل بوده و در نهایت پروژه‌های جدیدی نیز تعریف شده است؛ احداث و راه‌اندازی بیمارستان 540 تختخوابی کوثر و مدارس علوم دینی و امام شافعی و کتابخانه در سنندج،  تخصیص اعتبارات کلان برای گازرسانی به روستاهای محروم استان از جمله مصوبات و برکات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان است.

بازخوانی سفر مقام معظم رهبری به کردستان در سال 1388؛ بیاناتی که وحدت شیعه و سنی را تقویت کردگزارش|لبیک سپاه و دولت به فرمایشات مقام معظم رهبری / جمع‌آوری ‌کمک‌های مومنانه در کردستان ‌

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با درخواست از مسئولان نسبت به توجه جدی به مقوله اشتغال و سرمایه‌گذاری در کردستان، ادامه داد: در گذشته با توجه به شرایط حاکم و ذهنیت‌های موجود زیرساخت‌های لازم در کردستان فراهم نشد و این عدم توجه، عقب‌ماندگی‌هایی را به‌وجود آورد.

وی با ذکر اینکه در برخی شاخص‌ها نسبت به سایر استان‌ها در جایگاه خوبی قرار داریم، گفت: نگاه مقام معظم رهبری به کردستان محدود به سال 88 نیست، بلکه مسئله رفاه، سرمایه‌گذاری و اشتغال در کردستان مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ‌از مسئولان درخواست کرد نسبت به توسعه، اشتغال و جذب سرمایه به استان کردستان که مورد تأکید ویژه مقام معظم رهبری است، احساس مسئولیت بیشتری کرده و راهکارهای جدیدی را ارائه دهند.

وی با ذکر اینکه برکات معنوی و مادی سفر برای استان کردستان به‌عنوان یک استان فرهنگی با مردمی با صفا و با وفا همچنان تداوم دارد، گفت: آنچه که از سوی مقام معظم رهبری درباره ذهنیت کُرد که قومی مسلمان و با اصالت مطرح شد در کنار بحث وحدت مذهبی که یک وحدت استراتژیکی برگرفته از قرآن است، توانست در ایران و وحدت امت اسلامی برد بین‌المللی خلق کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه ابعاد جهانی سخنان ‌امام خامنه‌ای مبنی بر اینکه توهین به مقدسات شیعه و سنی به هر دلیلی حرام و جایز نیست، نشان از عمق اعتقاد ایشان به کُردها بود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «آن کسی که ندای تفرقه‌ی بین شیعه و سنی را سر می‌دهد و به بهانه‌ی مذهب، می‌خواهد وحدت ملی را به هم بزند، چه شیعه باشد و چه سنی، مزدور دشمن است؛ چه بداند، چه نداند»؛ بنابراین باید برای پیشرفت و توسعه فرامین مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امیدوارم همه مسئولان دولتی در سال‌جاری در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری و «جهش تولید» برداشته و از «اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری» حمایت کرده و همه با هم قدردان «امنیت و آسایش کنونی» در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/483/ ز

R7848/P/S6,66/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان کردستان آیت الله حسینی شاهرودی سفر مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری رهبر معظم انقلاب پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی‌خورد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه‌ها در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تبریک روز معلم گفت: این باور قطعی است که اگر بناست کشور حرکت رو به جلو داشته باشد با تکریم استاد و دانشمند رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: افتخارات امروز در کشور و بازدارندگی که ایجاد شده همه محصول تلاش دانشمندان و معلمان کشور بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این‌مطلب که بزرگ مدافع جریان علمی کشور مقام معظم رهبری بودند، افزود: جریان مداوم حمایت از علم در کشور توسط مقام معظم رهبری در تمام فراز و فرود‌ها وجود داشت.

وی با اشاره به وعده صادق افزود: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان دفاعی نبود این بازدارندگی رقم نمی‌خورد این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم می‌شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

وی تاکید کرد: باید در حوزه‌های مختلف به جریان دانش توجه شود.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۳
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با مقام معظم رهبر/معلم استوار ترین مربی برای انسان ها است
  • اگر جریان علمی در کنار جریان دفاعی نبود بازدارندگی رقم نمی‌خورد
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است