Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@21:41:47 GMT

راهکار‌های مفید برای کاهش سردرد روزه داران

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۳۰۲۵

راهکار‌های مفید برای کاهش سردرد روزه داران

محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی درباره سردرد‌های ناشی از روزه داری گفت: سردرد یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در روزه داران بروز کرده و مشکلاتی را برای افراد به وجود آورد.  

او با بیان اینکه برخی از روزه داران سابقه سردرد به خصوص سردرد‌های میگرنی را دارند، بیان کرد: سردرد‌های میگرنی ممکن است در ماه مبارک رمضان تشدید شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی هم وجود دارند که تنها در روز‌های روزه داری دچار سردرد می‌شوند.

حاجی حیدری درباره دلایل بروز سردرد در روزه داران مطرح کرد: برای سردرد در روزه داری علت‌های مختلفی بیان شده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عادت به مصرف کافئین، قرار گرفتن در هوای گرم و نورخورشید، بد خوابی و یا بی خوابی، مصرف برخی مواد غذایی به خصوص در افرادی که به میگرن مبتلا هستند، گرسنگی طولانی با عدم مصرف وعده سحری، داشتن سابقه مشکلات گوارشی و کاهش قند خون، خستگی مفرط و کم آبی بدن اشاره کرد. سردرد‌های روزه داران باید براساس علت بروز آن درمان شوند.  

کاهش سردرد روزه داران با ترفند‌های خانگی   این متخصص طب سنتی با اشاره به عوامل پیشگیری کننده از سردرد اظهار کرد: برای پیشگیری از سردرد، روزه داران باید روزه خود را با مقداری آب ولرم و یا ترکیب آب ولرم و عسل یا شکر افطار کنند. مصرف مایعات و نوشیدنی‌های سرد هنگام افطار ممکن باعث شروع سردرد شود.

حاجی حیدری درباره تاثیر مصرف میوه، گفت: بهتر است افراد در فاصله افطار تا سحر برای پیشگیری از ابتلا به سردرد از میوه‌هایی مانند: هندوانه و سیب استفاده کنند. همچنین مصرف مرکبات، آب هویج، آب سیب و چای کمرنگ در این فاصله زمانی توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی با بیان اینکه خواب کافی تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن روزه داران دارد، تاکید کرد: خواب کافی و مناسب در فاصله افطار تا سحر می‌تواند باعث تمدید قوای جسمی و فکری شود. توصیه می‌شود افراد از خوابیدن حداقل تا یک ساعت پس از مصرف وعده سحری اجتناب کرده و در طول روز خواب کافی داشته باشند.


حاجی حیدری با توجه به رعایت الگو‌های تغذیه‌ای برای کاهش سردر‌های میگرنی روزه داران یادآوری کرد: به افرادی که سابقه میگرن دارند توصیه می‌شود از خوردن برخی مواد غذایی مانند: پنیر، پیاز و سیر خام، گردو، سرکه، موز، قهوه، کاکائو، شیر، پرتغال، جو، بادام زمینی، سوسیس، شکلات و ذرت پرهیز کنند. همچنین این افراد نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرند.

او ادامه داد: گرسنگی، بی‌خوابی و خستگی زیاد برای مبتلایان به میگرن مضر است.

حاجی حیدری اظهار کرد: استفاده از شربت بالنگو که باعث تقویت معده، دستگاه گوارش و قلب می‌شود برای روزه داران مفید خواهد بود. برای تهیه این شربت یک قاشق مربا خوری تخم بالنگو را داخل یک لیوان آب و گلاب ریخته و کمی شکر به آن اضافه کنید پس از اینکه شربت حالت لعابی پیدا کرد قابل مصرف است. شربت بالنگو برای افرادی که در طول روزه داری به خاطر مشکلات گوارشی دچار سردرد می‌شوند مفید است.

این متخصص طب سنتی درباره تاثیر نوشیدن شربت خاکشیر بر کاهش سردرد، گفت: استفاده از شربت خاکشیر باعث افزایش رطوبت و طراوت پوست، تقویت دستگاه گوارش و جبران کاهش آب بدن شده و تحمل تشنگی را در طول روزه داری افزایش می‌دهد.  

حاجی حیدری تصریح کرد: مصرف دمنوش میوه به، رب به یا سیب و مربای به یا سیب بعد از سحری می‌تواند با تقویت معده و پیشگیری از ریفلاکس معده باعث بهبود سردرد‌های ناشی از مشکلات گوارشی و برخی سردرد‌های میگرنی در روزه داران شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردرد طب سنتی روزه ماه رمضان سبک زندگی متخصص طب سنتی حاجی حیدری روزه داران روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صدا و سیما، اشتیاق ما برای مصرف شیرینی همیشه وجود دارد، اما مصرف شکر طول عمر را کاهش می‌دهد. به خاطر داشته باشید که همه شکرها بطور یکسان مضر نیستند و شکر سفید تصفیه شده، نوعی است که می‌تواند به طور جدی بر سلامتی تاثیر بگذارد. مهم است مضرات مصرف شکر را بدانید و اینکه چه تاثیر منفی روی بدن دارد.

وضعیت بدن بلافاصله بعد از ترک قند و شکر

بسیاری از افراد میزان مصرف قند خود را بسیار ناچیز می‌دانند در صورتی که مصرف آن‌ها بسیار بیشتر از آنچه است که تصور می‌کنند.

پس از یک ساعت: شکر اعتیاد آور است و واکنش دوپامین را در مرکز مغز، مانند یک دارو فعال می‌کند.

بسته به مقدار شکری که روزانه مصرف می‌کنید، ممکن است تغییرات مختلفی در سطح قند خون، عرق ریختن، لرزش، افسردگی، گرسنگی را تجربه و با مصرف سبزیجات تازه، فیبر، منابع پروتئینی ضد التهاب و چربی‌های سالم با این نشانه‌ها مقابله کنید.

بعد از یک روز: یک روز پس از قطع مصرف شکر شاید برایتان سخت باشد و ممکن است علائمی از جمله سردرد و افت در سطح انرژی را تجربه کنید. اما بدن شروع به التیام می‌کند و شکر میکروارگانیسم‌های مضر، مانند، کاندیدا را تغذیه می‌کند که با رشد بیش از حد می‌تواند سلامت دل و روده را تحت تاثیر قرار دهد.

قطع شکر فرآوری شده به حفظ آن میکرو ارگانیسم‌ها کمک می‌کند.

بعد از یک هفته: وقتی مصرف شکر را برای یک هفته کنار می‌گذارید بدن شما به سرعت شروع به ترمیم و بهبود در سطوح انسولین و واکنش‌های التهابی می‌کند.

ظرف مدت ۷۲ ساعت، از آنجا که سطح انسولین شروع به تثبیت می‌کند، هورمون‌های دیگر (مانند آن‌هایی که در ذخیره سازی چربی دست دارند) نیز به سطوح نرمال باز خواهند گشت که به شفافیت پوست و کاهش پف صورت می‌انجامد.

بعد از یک ماه: افزایش اشتها و وزن و عفونت‌های قارچی و التهاب مفاصل همگی جز مواردی هستند که به دلیل مصرف زیاد شکر ایجاد می‌شود. اما با ترک مصرف شکر شاهد کاهش وزن طبیعی، سلامت شکم و مغز خواهید بود.

بعد از شش ماه: با ترک مصرف شکر حدود شش ماه علاوه بر ثبات قند خون، کاهش وزن به سلامت کلی خواهید رسید و ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی و پیری زودرس کاهش می‌یابد.

فواید و اثرات مثبت ترک قند و شکر برای بدن

ترک قند و شکر می‌تواند تاثیر مثبتی بر سلامتی قلب و بدن بگذارد.

بهبود سطح انرژی: بسیاری از افراد نوشیدنی‌های قندی شیرین، نوشیدنی‌های انرژی زا، و نوشیدنی‌های حاوی شکر را زمانی که احساس می‌کنند به انرژی بیشتری نیاز دارند، می‌نوشند. با این حال، مطالعات نشان داده اند که مصرف قند بیش از حد در بدن می‌تواند باعث اختلال در فعالیت‌های روزمره شود.

مصرف زیاد شکر توانایی بدن را برای حفظ ذخایر انرژی آن تا جایی که ممکن است، مسدود می‌کند پس با ترک این عادت از آسیب‌های این چنینی در امان خواهید بود.

سلامت قلب: طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال انجمن قلب آمریکا، کاهش مصرف شکر نیز خطر ابتلا به سکته قلبی را کاهش می‌دهد.

محافظت در برابر سرطان: مطالعات متعددی در سراسر جهان نشان داده اند که شکر مواد غذایی سلول‌های سرطانی را تامین می‌کند؛ بنابراین اگر مصرف قند را کاهش دهید یا متوقف کنید، ممکن است به جلوگیری از انواع مختلف سرطان کمک کنید.
علاوه بر این، با ترک مصرف شکر می‌توانید گسترش و تکثیر سلول‌های بدخیم را متوقف سازید.

محافظت از کبد: فروکتوز و گلوکز می‌توانند منجر به تجمع سموم در کبد شوند، مشابه آنچه در زمان نوشیدن بیش از حد الکل رخ می‌دهد.
متخصصان توصیه می‌کنند که سم زدایی کبد بطور متناوب ریسک ابتلا به مشکلات کبد را کاهش می‌دهد.

اگر می‌خواهید کبدتان را پاکسازی کنید بخوانید | راه‌هایی طلایی برای رهایی از کبد چرب

بهبود خواب: مصرف شکر می‌تواند باعث کاهش سطح انرژی شود. هم چنین می‌تواند خواب شما را مختل کند.
افرادی که از مصرف شکر پرهیز می‌کنند به سرعت متوجه می‌شوند که بهتر می‌خوابند.

جوان سازی پوست: مصرف مقدار زیادی شکر می‌تواند با تولید کلاژن و الاستین که دو منبع پروتئین اصلی پوست هستند، اختلال ایجاد کند.
در دراز مدت قند بیش از حد می‌تواند باعث پیری زودرس و دیگر بیماری‌های پوستی شود.

کنترل وزن: غذاهای قندی شامل مقادیر بالایی از چربی ها، کربوهیدرات‌ها و کالری بالا هستند که می‌تواند باعث افزایش وزن شود.
حدف شکر از رژیم غذایی روزانه شما به محدود کردن این مواد کمک می‌کند و رسیدن به یک وزن متعادل و سالم را آسان‌تر می‌سازد.

بهبود هضم: با کاهش مصرف شکر، سیستم گوارشی برای پردازش غذا بهبود می‌یابد. این کار به جلوگیری از یبوست و مشکلات مربوط روده به کمک می‌کند.

احساس رضایت: مطالعات مختلف نشان داده اند که مصرف زیاد شکر باعث مقاومت در برابر لپتین می‌شود، هورمونی که به مغز پیام می‌دهد شما سیر هستید.

سلامت بهتر دندان: باکتری موجود در دهان با مصرف قند رشد می‌کند. خوردن بسیاری از غذاهای شیرین احتمال پوسیدگی دندان و دیگر مشکلات دندانی را افزایش می‌دهد.
با توقف مصرف قند به بهبود سلامت دندان‌ها و لثه کمک کنید.

آمار بالای پوسیدگی دندان در کودکان ایرانی | ۲۰ توصیه مهم و کاربردی برای مراقبت از دندان کودک کد خبر 848694 برچسب‌ها خبر مهم بیماری - کبد تغذیه

دیگر خبرها

  • سم زدایی کبد با نخوردن این خوراکی پرطرفدار !
  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • به محض ترک قند و شکر در بدن چه می‌شود؟
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • نوشیدن آب داغ باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان