Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@11:12:32 GMT

بانک‌ها حق خرید سهام عدالت از مردم را ندارند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۳۰۲۷

بانک‌ها حق خرید سهام عدالت از مردم را ندارند

باشگاه خبرنگاران جوان: سهام عدالت که با روش‌های متفاوت مستقیم و غیر مستقیم ارائه شده این روز‌ها ذهن بسیاری از مشمولان را برای مدیریت سهام شان مشغول کرده است. اخیرا بانک‌ها برای سهولت فروش و رسیدن به سود این سهام وارد میدان شده اند. البته طبق تایید رئیس جمهور، بانک‌ها حق خرید سهام را از مردم ندارند.

حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت ضمن تاکید بر تامین کالا‌های اساسی گفت: مردم نگران تامین کالا‌های اساسی شان نباشند ارز لازم برای تامین کالا‌های اساسی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به وضعیت کشاورزی هم تاکید کرد: وضع کشاورزی مناسب بوده و گندم به اندازه نیاز تولید شده و دولت خریداری می‌کند.

روحانی در خصوص صادرات غیر نفتی نیز تصریح کرد: در صادرات غیر نفتی وضعیت مطلوبی داریم، البته دو ماه اخیر به دلیل شیوع کرونا مرز‌ها کاملا بسته یا نیمه بسته بودند. مردم هیچ نگرانی برای کالا‌های اساسی نباید داشته باشد. ما ارز لازم برای تامین کالا‌های اساسی در اختیار داریم و خرید‌های لازم برای کالا‌های اساسی انجام شده و انجام خواهد شد. مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

او با بیان اینکه شرایط صادرات غیرنفتی ما امسال مطلوب است، گفت: مرز‌ها همه گشایش می‌یابد و صادرات غیرنفتی افزایش پیدا خواهد کرد و ارز به بخش نیما سرازیر خواهد داشت. دیروز در جلسه اقتصادی و امروز به رئیس بانک مرکزی تاکید کردم باید شرایط ارزی به شرایط تعادل برگردد.

روحانی گفت: تصمیماتی که برای رفاه مردم در بخش سهام عدالت گرفتیم، قدم به قدم اجرا می‌شود و امیدوارم مردم بتوانند در خرداد با مراجعه به شعبات بانک‌ها سهام خود را عرضه کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: بانک‌ها با فعالیت خود در بورس اوراق مردم را به فروش رسانده و پولش را به مردم برگردانند اما خودشان هم حق ندارند سهام را خریداری کنند.

روحانی با اشاره به شرایط سخت در کشور گفت: در این زمینه شورای عالی بورس و وزیر اقتصاد همه تلاش خود را انجام خواهند داد که مردم در شرایط بهتری در امسال باشند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سهام عدالت بانک ها تامین کالا های اساسی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۳۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

محمد باغستانی مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مکاتبات ما با ۸ شرکت که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند ادامه دار است.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: افراد به چند دلیل سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد که از جمله دلایل دریافت نکردن سود عدالت می‌توان به شش مورد درج شماره شبای نادرست، حساب بانکی مشترک، راکد بودن حساب، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و داشتن حساب ارزی اشاره کرد.

او در ادامه می‌گوید: اگر افراد حدودا تا یک هفته قبل از واریز سود سهام عدالت اطلاعات حسابی خود را بروز و مشکلات را رفع کنند سود برای آنها واریز می‌شود همچنین همراه با این سود، سود سنوات گذشته را هم دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • عابدینی: برند معنوی باشگاه پرسپولیس را فروختند/ با اهدای ۵ درصد سهام به پیشکسوتان شق‌القمر می‌کنند
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!