Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:03:28 GMT

مساجد در رزمایش مواسات مانند دوران دفاع مقدس عمل کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۳۴۴۱

مساجد در رزمایش مواسات مانند دوران دفاع مقدس عمل کردند

امام جمعه بنجار با بیان اینکه مساجد در رزمایش مواسات مانند دوران دفاع مقدس عمل کردند، گفت: رسیدگی به محرومان فقط محدود به ماه رمضان نیست و باید برای ایام پس از ماه مبارک هم برنامه‌ریزی کرد.

حجت‌الاسلام محمود پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از انجام فعالیت‌های عالم‌المنفعه در روزهای نخست شیوع کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: گام نخست ما پس از شیوع کرونا موضوع ضد عفونی معابر و خیابانها بود که در این راستا با تشکیل گروه های جهادی و کمک گرفتن از خیران کار را آغاز کردیم، همچنین کارگاهی برای تولید ماسک دایر شد که با اولویت توزیع در در بین بیماران و افراد در معرض خطر کار را آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کمک رسانی به محرومان منطقه خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات انجام‌گرفته، رسیدگی به کارگران و توزیع لوازم بهداشتی و همچنین بسته های معیشتی بین آنها بود که پیش از رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه انجام شد اما با آغاز رزمایش کار بسیار گسترده پیش رفت و شتاب گرفت.

امام جمعه بنجار از آغاز رزمایش مواسات و همدلی پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب در منطقه خبر داد و گفت: کار را با همکاری نهادهایی مانند سپاه و هیأت آل‌یاسین شهرستان آغاز کردیم و با رایزنی با خیران و جمع آوری کمک‌ها، سبدهای غذایی در بین آسیب‌دیدگان از کرونا و برخی محرومان منطقه توزیع شد.

حجت الاسلام پارسا در خصوص نحوه شناسایی آسیب‌دیدگان و دیگر محرومان گفت: این کار را با کمک روحانیون مساجد در محله ها و روستاها انجام دادیم و در این راستا شوراهای شهری و روستایی هم به ما کمک کردن، نهایتاً ۸۰۰ سبد غذایی تهیه و در میان محرومان توزیع شد.

وی با بیان اینکه این منطقه به دلیل محرومیت در معرض آسیب‌های مختلف قرار دارد، گفت: ضروری است نهادهای مختلف از جمله دولت، خیران، ستاد اجرای فرمان، امام بنیاد مستضعفان و دیگر نهادها به مناطقی مانند منطقه بنجار ورود جدی داشته باشند، زیرا محرومیت در این مناطق بیش از حد است و شیوع کرونا هم سبب شده بسیاری از خانواده‌ها اندک درآمدی هم که داشتند از دست بدهند و باید بگویم اگر به این مناطق رسیدگی نشود، آسیب‌های جدی و ناهنجاری های اجتماعی ممکن است رخ بدهد.

امام جمعه بنجار، حضور روحانیت خصوصا ائمه جمعه را در رزمایش مواسات و همدلی مثبت ارزیابی کرد و گفت: ائمه جمعه در سراسر کشور از ابتدا پای کار بودند و پس از فرمایش رهبری به صورت جهادی وارد میدان شدند، هم در موضوع دعوت از خیران و هم شناسایی محرومان و آسیب دیدگان و هم پای کار آوردن مسئولان و نهادها اقدامات جدی انجام دادند و ضروری است این اقدامات کماکان ادامه داشته باشد، زیرا رسیدگی به محرومان فقط محدود به ماه رمضان نیست و باید برای ایام پس از ماه مبارک هم برنامه‌ریزی کرد.

وی ادامه داد: روحانیون و ائمه جماعات منطقه هم با وجود تعطیلی مساجد به خوبی پای کار آمدند و بسیاری از مساجد درست مانند زمان جنگ به مرکزی برای کمک‌رسانی تبدیل شده بود، برخی مساجد کارگاه تولید ماسک و دستکش راه‌اندازی کرده بودند، برخی کمک ها را جمع آوری، بسته بندی و مدیریت می‌کردند و همه روحانیون در موضوع شناسایی و جمع آوری کمک ها حضور فعال داشتند.
 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس ماه رمضان رزمایش مساجد رزمایش مواسات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: طلاب و روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشند و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سیدحسن اکبری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با ذکر خاطره ای از شهید قدوسی انقلاب اسلامی را بین الحرمین توصیف کرد و گفت: این انقلاب بین حکومت پیامبر اکرم (ص) و حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قرار دارد، لذا باید برای رسیدن به حکومت عدل گستر مهدوی روحانیت با مردم، در کنار مردم و برای مردم باشد و با جهاد تبیین خود انسانیت را به سوی عصر ظهور راهنمایی کند.

وی به ذکر خاطراتی از جنگ پرداخت و افزود: در منطقه ای از دهلران منطقه امنی آماده شده بود تا آن دسته از طلاب که به منطقه جنگی می آمدند در دو مقطع زمانی به ادامه تحصیل هم بپردارند، زیرا یک روحانی به سین سواد هم در کنار سین سلامت نفس و سین سیادت و آقایی نیاز دارد.

حجت الاسلام اکبری انقلاب را بین حکومت پیامبر خاتم(ص) و حکومت مهدوی برشمرد و گفت: روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشد و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند