Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@04:23:57 GMT

ساخت ساختمان ۱۰ هزار میلیاردی شرکت گاز کذب است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۳۷۸۳

ساخت ساختمان ۱۰ هزار میلیاردی شرکت گاز کذب است

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه، در حاشیه مراسم بزرگداشت کاظم زاده اردبیلی در جمع خبرنگاران گفت: به هرحال واقعیت را نمی‌شود انکار کرد امروز دنیا با مشکل بیماری کرونا مواجه شده و در بسیاری از جاهای دنیا دکل‌های نفتی بیکار شده اند. اما تلاش ما این است که کارگری بیکار نشود و ان شاءالله بیکار هم نخواهد شد با وجود اینکه مشکلات فوق العاده بزرگی پیش روی صنعت نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با گلایه از برخی اظهار نظرها و انتشار اخبار نادرست مبنی بر تعطیلی طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت گفت: به نظرم بعضی‌ها با اهداف سیاسی و حتی امنیتی و با نیت به خطر انداختن امنیت ملی ما برخی سخنان را می‌گویند که این‌ها خیرخواه مردم ما نیستند و فقط برای رسانه‌های خارجی و دشمنان ملت ایران خوراک تعیین می‌کنند.

زنگنه با بیان اینکه همه تلاش ما این است که طرح‌های صنعت نفت همچنان جلو برود، افزود: فازهای پارس جنوبی طبق قراری که با مردم گذاشتیم به بهره برداری خواهند رسید طرح‌های جهش دوم پتروشیمی نیز دنبال خواهد شد و طرح‌های پالایشی نیز در دست اجراست و با همه تلاش کار می‌کنیم. البته همه باید بدانند شرایط، شرایط عادی نیست و اوضاع فوق العاده سختی است نه تنها برای ما بلکه برای همه کشورها.

این مقام مسؤول با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت کم شده است، گفت: حتی در این شرایط اگر تحریم‌ها را هم دور بزنیم و صادرات داشته باشیم، اما چون قیمت نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی به شدت کاهش یافته درآمدهای ما نیز کم شده است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا باعث منفی شدن رشد اقتصادی در بیشتر کشورهای جهان شده، افزود: به جز دو تا سه کشور بقیه کشورهای دنیا رشد منفی دارند و برخی از این کشورها اقتصادهای بزرگ دنیا هستند که بعنوان موتور محرک اقتصادی عمل می‌کنند بنابراین شرایط، شرایط سختی است، اما در همین شرایط تلاش خواهیم کرد تا طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت با قدرت پیش برود.

زنگنه در پاسخ به سوالی درباره خرید یک ساختمان ۱۰ هزار میلیارد تومانی از سوی شرکت ملی گاز گفت: این مسئله را به شدت تکذیب می‌کنم و در بودجه سال ۹۹ وزارت نفت خرید، ساخت و حتی اجاره هر نوع ساختمان جدیدی ممنوع شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: قیمت نفت درامد نفتی شرکت ملی گاز ایران بیژن نامدار زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های محلی ازبکستان نوشتند: شرکت دولتی «روس‌اتم» روسیه به عنوان پیمانکار ساخت اولین نیروگاه هسته ای در ازبکستان انتخاب شده است.

این پروژه نیروگاه هسته‌ای شامل ساخت دو واحد نیروگاهی مجهز به راکتورهای نوع VVER-۱۲۰۰ است. این نوع راکتور متعلق به نسل «۳+» بوده و بالاترین استانداردهای بین المللی ایمنی و کارایی را داراست.

انتظار می رود راه اندازی اولین واحد برق در سال ۲۰۳۰ انجام شود و راه اندازی واحد دوم برای سال ۲۰۳۳ برنامه ریزی شده است. هزینه اولیه این پروژه ۱۱ میلیارد دلار برآورد شده است.

نشریه استرانا روس اتم (Strana Rosatom) خاطرنشان می کند که ساخت نیروگاه هسته ای گام مهمی در توسعه زیرساخت های انرژی ازبکستان خواهد بود و منبع انرژی قابل اعتماد و سازگار با محیط زیست را برای این کشور فراهم می کند.

قرارداد همکاری بین ازبکستان و روسیه برای ساخت این ایستگاه در دسامبر ۲۰۱۷ امضا شد. پس از آن، شرکت توسعه انرژی هسته ای اوزاتم (Uzatom) در ازبکستان ایجاد شد.

شرکت دولتی انرژی اتمی روسیه «روس‌اتم» طی سال‌های اخیر به کشورهای آسیای مرکزی پیشنهاد ساخت نیروگاه‌های هسته ای با شرایط مطلوب را داده است؛ قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان چنین پیشنهادهایی را در مقاطع مختلف دریافت کرده اند و گام‌هایی را برای احداث این نیروگاه‌ها برداشته‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • دستگیری سارقان ۳۰۰ میلیاردی در اشتهارد
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • ساندرا پیچای به باشگاه میلیاردی‌ها می‌پیوندد
  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان