Web Analytics Made Easy - Statcounter

خارجی فرایند بهینه‌سازی عناصر خارج از صفحه سایت شماست که به ارتقای رتبه سایت می‌انجامد.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری آنا، سئو خارجی یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو برای یک وب سایت است. سئو خارجی دلهره‌آور و طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد، اما آشنایی با اجزا و تکنیک‌های آن، هراس‌آوری آن را از بین خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سئو خارجی فرایند بهینه‌سازی عناصر خارج از صفحه سایت شماست که به ارتقای رتبه سایت می‌انجامد.

اهمیت سئو خارجی سایت در چیست؟

لینک‌ها و کلمات کلیدی دو عامل برتر رتبه‌بندی برای بسیاری از موتورهای جستجو هستند. متأسفانه، لینک‌ها و سایر عوامل سئو خارجی، اغلب مورد غفلت واقع می‌شوند. دلیل مغفول ماندن آن‌ها این است که کمی بیشتر از زمان مورد نیاز برای بهینه کردن صفحات سایت، از شما وقت و انرژی می‌گیرد. سئو خارجی می‌تواند تفاوتی باشد بین در اختیار داشتن یک محتوای خوب که بر اساس یک کلیدواژه رتبه‌بندی می‌شود و داشتن یک محتوای عالی که بر اساس چندین کلیدواژه متفاوت رتبه‌بندی شده است.

انواع سئو خارجی:

دو دسته اصلی سئو خارجی وجود دارد:

سئو مبتنی بر لینک

سئو غیر لینکی

لینک‌ سازی فرایند دستیابی به لینک‌های بیشتری است که به سایت شما ارجاع داده می‌شوند. این فرایند معمولاً شامل دسترسی و ارتباط‌گیری با صاحبان سایت‌ها و تبلیغ محتوای تولید شده در سایت شماست. سئو غیرلینک شامل فعالیت‌هایی از قبیل یافتن نقل‌قول‌های غیرمستقیم، تبلیغ و انتشار مطالب شما در رسانه‌های اجتماعی توسط سایر افراد است.

انواع لینک‌ها در سئو خارجی:

در سئو خارجی سایت سه نوع لینک اصلی وجود دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لینک‌ها عبارتند از:

لینک دایرکتوری (یا نقل قول) لینک‌های دستی (لینک‌هایی که با پیگیری دریافت می‌شوند) لینک‌های طبیعی (لینک‌هایی که بدون دخالت و پیگیری دریافت شده‌اند)

لینک دایرکتوری (یا نقل قول):

لینک‌های دایرکتوری یا نقل قول‌ها از مؤلفه اصلی استراتژی لینک‌سازی هستند. این مؤلفه به خصوص برای شرکت‌ها و تجارت‌های محلی که به بهبود سئو خارجی سایت خود اهمیت می‌دهند، بسیار ضروری است. ده‌ها فهرست خاص برای محصولات و خدمات صنایع و تجارت‌های مختلف وجود دارند. با مراجعه به این فهرست‌ها به راحتی امکان اضافه کردن اطلاعات تماس و لینک سایت، وجود دارد. این فهرست‌ها دسترسی کاربران به سایت را تسهیل کرده و بر ارتقای رتبه سایت مؤثر است.

لینک‌های دستی:

لینک‌های دستی از طریق رابطه‌گیری با سایت‌ها و وبلاگ‌هایی که پیرامون موضوع صفحات سایت شما، فعالیت می‌کنند، انجام می‌شود. در این فرایند ابتدا صفحاتی که نیاز به افزایش لینک دارند، شناسایی و سپس با برقرای ارتباط با سایت‌ها و وبلاگ‌های دیگر، از آنها خواسته می‌شود تا به صفحه مورد نظر لینک دهند. چنین لینک‌هایی دروازه‌های ورود بازدیدکنندگان و زمینه‌ساز ارتقای رتبه سایت هستند.

لینک‌های طبیعی:

لینک‌های طبیعی مؤلفه‌ای مقدس در استراتژی‌های لینک‌سازی هستند. این لینک‌ها ناشی از ایجاد محتوای باکیفیت است که خوانندگان آن‌ها را جالب و کارآمد ارزیابی کرده و به آن لینک داده‌اند. در نتیجه محتوای باکیفیت، اقناع بازدیدکنندگان سایت به سهولت حادث می‌شود. در این حالت، بدون این که از آنها درخواستی شود، به محتوای تولید شده در سایت شما، لینک می‌دهند. این لینک‌ها قابل اعتمادترین منبع کاربران برای بازدید از یک سایت و ارتقای سئو سایت مورد نظر هستند.

مؤلفه های لینک‌سازی

قبل از شروع فرایند بک لینک ‌سازی، آشنایی با چندین مفهوم و نکته ضروری است. آشنایی با این مفاهیم، بهترین فرصت‌ها را برای دریافت لینک، در اختیار شما قرار می‌دهند.

1- اقتدار دامنه:

 از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت، قابل اعتماد بودن سایتی است که از آن تقاضای دریافت لینک دارید. هر این اعتمادپذیری بالاتر باشد، لینک آن سایت ارزش بیشتری داشته و موتورهای جستجو آن را به عنوان یک لینک باکیفیت در نظر می‌گیرند. نکته دیگر این است که آیا سایتی که قصد دارید از آن لینک بگیرید، در حوزه صنعت یا تجارت شما معتبر است یا خیر؟ آیا رقبای خود قبلاً لینک‌هایی از این وب سایت دریافت کرده اند؟ آیا وب سایتی که می خواهید با آن ارتباط برقرار کنید، در وب سایت خود دارای محتوای باکیفیت است که مربوط به صنعت شما باشد؟ تمام موارد ذکر شده در مفهومی به نام اقتدار دامنه، نهفته هستند. هرچه اقتدار دامنه یک سایت بالاتر باشد، ارزش لینک آن برای موتورهای جستجو بالاتر است. چنین لینک‌هایی زودتر ایندکس می‌شوند و باعث ارتقای رتبه ‌سایت می‌شوند.

2- متن لنگر:

متن لنگر، متنی است که به همراه یک لینک ظاهر شده و بازدیدکننده سایت قبل ورود به سایت، بر روی آن کلیک خواهد کرد. در حالت ایده‌آل، متن لنگر می‌تواند شامل نام تجاری، کلمات کلیدی و یا شعار مجموعه شما باشد. در استفاده از متون لنگر نباید از یک کلمه کلیدی، به طور مکرر استفاده شود. در عوض، برخی از تغییرات و مترادف کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی مورد نظر خود را متن لنگر اضافه کنید. متن لنگر مناسب اولین گام در ترغیب بازدیدکننده و افزایش رتبه سایت به شمار می‌رود.

3- محتوای با کیفیت:

قبل از شروع کار خود برای لینک‌سازی و سئو خارجی سایت، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که از محتوای باکیفیت برخوردار هستید. تنها یک محتوای باکیفیت، ارزش تبلیغ، اشتراک گذاری و درخواست لینک را دارد. اولین قدم شناسایی محتوای باکیفیت بالا در سایت شماست. محتوایی که از قبل کیفیت خوبی دارد و توسط بازدیدکنندگان در حال خوانده شدن است، شانس گرفتن لینک و ارتقای رتبه سایت را بیشتر خواهد کرد.

دومین قدم، غنی‌سازی صفحاتی است که می‌خواهید لینک‌های بیشتری بگیرد. غنی‌سازی یک محتوای باکیفیت، اثرگذاری آن را به نحو چشم‌گیری افزایش می‌دهد و امکان انتشار آن مطلب و گرفتن لینک‌های جدید را فراهم می‌سازد. می‌بایست از هر فرصتی برای افزودن تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، آزمون‌ها، فیلم‌ها یا موارد دیگر، استفاده کرد.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: تریبون رپورتاژ آگهی ارتقای رتبه سایت محتوای باکیفیت سایت شماست لینک هایی لینک سازی یک محتوای سایت شما نقل قول وب سایت لینک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند

ایسنا/کرمان دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت گفت: دشمن برای دهه هشتادی‌ها خواب‌هایی دیده بود و فکر می‌کرد شکافی بین جوانان و آرمان‌ها می‌افتد، اما غیر از این بود. آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های بشری است و امروز دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند.

سیداحمد عبودتیان عصر امروز، ۹ اردیبهشت‌ماه در آیین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان ضمن تمجید از اقدام شهرداری در میدان دادن به جوانان اظهار کرد: جمهوری اسلامی تنها حکومتی‌ست در اعصار گذشته که به حرف و آرمان تحقق وعده الهی احترام می‌گذارد.

وی با اشاره به تبدیل تهدید به فرصت، عنوان کرد: دشمن برای دهه هشتادی‌ها خواب‌هایی دیده بود و فکر می‌کرد شکافی بین جوانان و آرمان‌ها می‌افتد، اما غیر از این بود. آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های بشری است و امروز دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند.

عبودتیان با اشاره به اینکه دشمن با راه انداختن داعش می‌خواست تفکر انقلاب اسلامی را از میدان حذف کند، گفت: اما امروز جمهوری اسلامی سردمدار فرهنگی منطقه شده و نشان دادیم اگر به حرف رهبر گوش بدهیم، تهدید به فرصت تبدیل می‌شود.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت خطاب به شهرداران دهه هشتادی محلات رفسنجان گفت: تا زمانی در این الگو رشد می‌کنیم که بخاطر خدا کار کنیم و برای همین است که این الگو با محوریت مساجد اجرا می‌شود.

عبودتیان تصریح کرد: این‌که در این طرح نگاه ظریف و زیبای بانوان را در حکمرانی داریم، یک امتیاز است. این‌که تجربه بزرگترها در رأس است، جوان‌محور و نوجوان‌محور بودن و مسجدمحوری از امتیازات دیگر این طرح است.

به گزارش ایسنا، عصر ۹ اردیبهشت ماه با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت، استاندار کرمان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و فرماندار رفسنجان، عملیات آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن به میزان ۲۷۸ هکتار در رفسنجان آغاز شد.

استاندار کرمان در این مراسم اظهار کرد: در همه شهرستان‌های استان، به جز شهر کرمان قرار است در سایت‌های نهضت ملی مسکن خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته و تحویل متقاضیان شود.

محمدمهدی فداکار بیان کرد: در رفسنجان به غیر از ۲۷۸ هکتاری که امروز طرح آماده‌سازی آن کلنگ زنی شد، مقرر شد ۶۰۰ هکتار دیگر به شهر الحاق شود تا زمینه خانه دار شدن ۱۰ هزار نفر فراهم و مشکل مردم تا ۲۰ سال آینده حل شود.

به گفته وی، پس از آماده‌سازی سایت ۲۷۸ هکتاری نهضت ملی مسکن در رفسنجان یعنی حدود دو ماه آینده، قرعه کشی واگذاری قطعات به متقاضیان انجام خواهد شد.

استاندار کرمان از نام‌گذاری سایت حاضر به نام فاتحان اروند خبر داد و با اشاره به اینکه قرعه‌کشی واگذاری اراضی به متقاضیان به‌زودی برگزار و اعلام خواهد شد، افزود: طراحی قطعات انجام شده و امیدواریم تا یکی دو ماه آینده با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، زیرساخت‌ها تأمین شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • ◄ کاربرد کلمات و عبارات حمل و نقلی در متون و اشعار فارسی
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • بلیط فروشی بازی پرسپولیس و سپاهان آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • بلیط فروشی بازی استقلال و تراکتور آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • چرا پخش سریال حشاشین پس از انتشار ممنوع شد؟/ ممیزی سریال‌های خارجی پسینی است
  • «خالی فروشی» حواله خودرو