Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدمهدی شهریاری» شامگاه چهارشنبه در سی‌وهفتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی افزود: تداوم تعطیلی در برخی از بخش‌های اقتصادی موجب می‌شود تا میزان خسارت‌های ناشی از کرونا در استان بسیار بیشتر شود و این امر مشکلات بسیار بدتری را نسبت به کرونا در بین بسیاری از خانواده‌ها ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از بی‌توجهی برخی افراد به رعایت موارد لازم در خصوص مقابله با شیوع بیماری کرونا، اضافه کرد: برخی از مردم بی‌خیال شده‌اند و موضوع کرونا را از یاد برده‌اند ولی باید بدانند که سخت‌گیری بیشتر در این زمینه در موفقیت استان و قطع زنجیره بیماری تاثیر مستقیم خواهد داشت.

وی بیان کرد: فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و صنوف پس از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود ولی باید همه یاد بگیرند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دوباره با مشکل بسته شدن اصناف روبرو نشویم.

وی با بیان اینکه طی روزهای نخست شیوع بیماری کرونا نظیر همه کشورهای دنیا نوعی شتاب‌زدگی در تصمیم‌ها وجود داشت، ادامه داد: البته با گذشت زمان، موفقیت‌های استان در خصوص مقابله با شیوع این بیماری نمایان شد و در حال حاضر یکی از استان‌های موفق در این حوزه هستیم.موفقیت آذربایجان‌غربی در کنترل بیماری کرونا نظیر کشور آلمان در اروپاست.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه وضعیت آماری این استان نظیر کشور آلمان در اروپاست، گفت: در هر ۲ منطقه میزان فوتی‌ها نسبت به مبتلایان کمتر از پنج درصد است که این امر با وجود سهم بیش از هشت درصدی فوتی‌ها در بسیاری از کشورهای متمکن اروپایی و آمریکا و همچنین سهم ۶ درصدی در کشور، رقمی‌بسیار قابل توجه است.

«شهریاری» از همکاری خوب مردم طی اسفند و فروردین برای کنترل بیماری کرونا قدردانی کرد و افزود: با وجود افزایش بیماریابی و تعداد بیماران مبتلای سرپایی در استان نظیر دیگر مناطق کشور، وضعیت در آذربایجان‌غربی مناسب است و نباید از افزایش بیماران سرپایی وحشت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: وقتی وضعیت قرمز می‌شود که آمار فوتی‌ها افزایش پیدا کند و نباید به تبلیغ نگرانی توسط برخی افراد و رسانه‌های معاند توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند به ویژه در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، اخبار نادرستی را از وضعیت بیماری در ایران منتشر کردند، اضافه کرد: ایران با وجود تحریم‌ها، شیوع زودهنگام بیماری و کمبود امکانات از بسیاری کشورهای اروپایی و آمریکا بهتر عمل کرد و روند کنترل بیماری در کشور مثال‌زدنی است.

برگزاری نماز عید فطر در ۶ شهرستان آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان‌غربی از برگزاری نماز عید سعید فطر در مساجد ۶ شهرستان با وضعیت سفید در استان خبر داد و اظهار کرد: این شهرستان‌ها شامل پلدشت، پیرانشهر، شاهین‌دژ، چایپاره، شوط و اشنویه است.۶ شهرستان آذربایجان‌غربی با وضعیت سفید برای برگزاری نماز عید فطر آماده‌سازی می‌شود.

«شهریاری» با تاکید بر اینکه وضعیت سفید به معنای بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی نیست، بیان کرد: نباید مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را تا هفته‌ها فراموش کنند و باید با رعایت همه پروتکل‌ها، نماز عید فطر در مساجد برگزار شود و از تجمع در یکی از مناطق یا مساجد نیز باید پرهیز شود تا شیوع دوباره بیماری را شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه هتل‌ها و رستوران‌ها و برخی باشگاه‌های ورزشی در ورزش‌های انفرادی پس از ماه مبارک رمضان بازگشایی خواهد شد، اضافه کرد: صاحبان این اماکن باید در سامانه ثبت‌نام کنند و رعایت پروتکل‌های اعلامی‌ را در دستور کار جدی قرار دهند تا دوباره بسته نشوند.

وی همچنین بر نظارت بیشتر در خصوص رعایت موارد ایمنی تاکید کرد و ادامه داد: نهادهای نظارتی باید فعالیت بیشتری در این خصوص داشته باشند تا با مشکل مواجه نشویم.

به گزارش ایرنا سی‌وهفتمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی در حالی برگزار شد که بخش اعظم آن به ارایه گزارش و بررسی وضعیت بیماری کووید ۱۹ در شهرستان خوی اختصاص یافت. 

فرمانداران نیز از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند و فرماندار خوی و رییس دانشکده علوم پپزشکی این شهرستان از عملکرد شهرستان در زمینه مقابله با کرونا دفاع کردند اما بر اساس آمارها و نتیجه‌گیری مسوولان استانی، گویا مردم این شهرستان به هر دلیلی فاصله‌گذاری اجتماعی را به اندازه سایر شهرستان‌های استان جدی نگرفته‌اند و این رفتار می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد؛ هرچند از تاثیر موقعیت جغرافیایی این شهرستان و قرار گرفتن آن در مسیر ترانزیت نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.  

سه ماه از شیوع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد و در این سه ماه بیش از ۱۲۵ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که حدود ۲.۵ درصد کل مبتلایان در دنیاست.

نزدیک به ۸۰ درصد مبتلایان نیز در کشور بهبود یافته اند که از بالاترین ارقام بهبودی به شمار می‌رود.

برچسب‌ها عید سعید فطر کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی آلمان محمدمهدی شهریاری پروندهٔ خبری کرونا و کسب‌وکارها: از دورکاری تا رونق آنلاین‌ها کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی آلمان محمدمهدی شهریاری عید سعید فطر کرونا ویروس کرونا آذربایجان غربی آلمان محمدمهدی شهریاری شیوع بیماری کرونا آذربایجان غربی پروتکل ها نماز عید عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشداز نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز رگبار باران، رعدو برق، تگرگ، صاعقه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد گرد و خاک خواهیم داشت.
سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت در شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل شاهد بارندگی خواهیم بود.
لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از پیامد‌های احتمالی این سامانه است.
پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

دیگر خبرها

  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • تشدید بارش‌ها؛ آغاز موج جدید بارش‌های بهاری در سطح کشور
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • هشداز نارنجی سازمان هواشناسی برای برخی از مناطق کشور
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • هشدار هواشناسی برای ۱۸ استان/ تشدید بارش و احتمال وقوع سیلاب
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام