Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدیار مببینی عصر امروز چهارشنبه در نشست سران عشایر، متنفذان، طوایف، سادات و بزرگان شهرستان دزفول با اعضای شورای تأمین در سالن جلسات سپاه، اظهار کرد: بزرگ‌ترین نعمت در هر جامعه «قانون مداری» است؛ بنابراین مصوبه‌های ستاد مدیریت بیماری کرونا نیز یک قانون است که همه ما موظف به اجرای آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به نقش مؤثر ریش‌سفیدان، بزرگان طوایف و متنفذان در آگاه‌سازی و توصیه به مردم در راستای رعایت مصوبات ستاد کرونا اشاره کرد و افزود: بزرگان شهرستان دزفول باید قوانین و مصوبه‌های ستاد کرونا را به مردمی که حرف آنها را می‌پذیرند، یادآوری کنند و با ایفای نقش بزرگ بودن خود در این ایام در کنترل ویروس کرونا پیش‌قدم شوند.

رئیس دادگستری دزفول بر لزوم پرهیز مردم از برپایی جشن عید فطر و انجام دید و بازدید در این روز تأکید کرد و گفت: این دید و بازدیدها در شرایط فعلی به صلاح هیچ‌کس نیست لذا همه باید در مسیر سلامت جامعه تابع قوانین ستاد مدیریت کرونا در شهرستان دزفول باشند.

یارممبینی با بیان اینکه همه مردم باید مقررات بهداشتی را رعایت کنند، تأکید کرد: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، کسانی که این مقررات را رعایت نکنند مرتکب تخلف شده و به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

وی یادآور شد: اگر فردی با بی‌توجهی به موارد بهداشتی باعث ابتلای یک یا چند نفر به کرونا شود این امر تفاوتی با ارتکاب قتل ندارد بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی علاوه بر جنبه قانونی یک جنبه شرعی نیز دارد.

رئیس دادگستری دزفول در پایان خواستار پرهیز مردم از برپایی مجالس شادی و عزا و همکاری آنان با ستاد مبارزه با کرونا به منظور کنترل این بیماری در سطح شهرستان دزفول شد.

کنترل کرونا، مستلزم همراهی مردم است

فرمانده سپاه ناحیه دزفول نیز در این نشست اظهار کرد: به رغم تمام کمبودها و تحریم‌ها کشور ایران در زمینه مدیریت بیماری کرونا نسبت به سایر کشورهای پیشرفته اقدام‌های قابل قبولی انجام داده است و بر اساس فرمایش‌های مقام معظم رهبری ملت و دولت ایران در زمینه مدیریت کرونا خوش درخشیده است.

سرهنگ هادی سعادت زاده به نقش تأثیرگذار شیوخ، سران طوایف و ریش‌سفیدان در بین مردم اشاره کرد و افزود: با همدلی و همراهی بزرگان مناطق باید بتوانیم از بحران کرونا عبور کنیم.

وی با ابراز نگرانی از برپایی مجالس و دید و بازدید به مناسبت عید فطر در مناطق شهرستان به ویژه مناطق عرب نشین، عنوان کرد: شیوخ و بزرگان باید با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی به مردم آنها را نسبت به شرایط بحرانی شهرستان آگاه کنند چرا که یکی از مهم‌ترین راه‌های شیوع کرونا برگزاری تجمعات است و در صورت بی‌توجهی همه گرفتار خواهند شد.

سرهنگ سعادت زاده در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری شیوخ، سران طوایف و ریش‌سفیدان با ستاد مدیریت بیماری کرونا دزفول وضعیت بیماری در این شهرستان کنترل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست از قاسم منصور آل کثیر فعال اجتماعی و خبرنگار خبرگزاری مهر خوزستان به دلیل راه‌اندازی یک کمپین کودکانه با عنوان #خلیک_بل بیت و اجرای مجازی گرگیعان با همراهی دوستانش که باعث ترویج فرهنگ ماندن در خانه در این ایام کرونایی شد، تجلیل صورت گرفت.

اجرای مجازی جشن میلاد امام حسن (ع) گرگیعان که همه ساله هزاران نفر آن را در کوچه و خیابان‌ها برگزار می‌کردند این بار به صورت مجازی اجرا و منجر به در خانه ماندن مردم شد.

در این کمپین کودکان با ضبط ویدئو از خودشان و انتشار از بزرگ‌ترها می‌خواهند که از خانه خارج نشوند و در خانه بمانند.

کمپین #خلیک_بل بیت (در خانه بمان) از ابتدای شیوع کرونا مورد استقبال بسیاری از مردم در نقاط مختلف خوزستان قرار گرفته است.

کد خبر 4931079

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دزفول نماز عید سعید فطر ویروس کرونا دادگستری خوزستان ویروس کرونا بوشهر شیراز شهرکرد گرگان قزوین شب قدر شیوع کرونا کمک به نیازمندان ایلام بیرجند مواسات روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا شهرستان دزفول ریش سفیدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه خاش پیش از ظهر شنبه در اردوی اعتلای فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز جمعه که با حضور مسؤولان شهرستان خاش، فعالان خواهر و برادر عضو این ستاد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل شهرستان تفتان برگزار شد، گفت: جامعه و مردم در سه چیز یعنی شرکت در نماز جمعه، جهاد و مناسک حج با رهبران و پیشوایان خود مخالفت نکنند که هلاک می‌شوند.

حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان افزود: باید مسلمانان به نماز جمعه که یک محفل معنوی، عبادی و سیاسی بوده و مسائل جهان و عزت اسلام بیان می‌شود، بیش از پیش اهمیت بدهند، زیرا هم به عبادت خداوند متعال می‌پردازند و هم وحدت، انسجام و شکوه و همبستگی و عظمت و ابهت اسلام برای دشمنان به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام حسن شیبک امام جمعه موقت و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش هم در این مراسم گفت: نماز جمعه در حقیقت حج مساکین و محلی باشکوه برای نمایش اتحاد و یکپارچگی امت اسلامی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شد.

کد خبر 6089950

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • تولید قوی در گرو استفاده از ظرفیت مردم 
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان