Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-09@07:31:13 GMT

ادویه‌های مفید برای تقویت حافظه و مغز +عکس

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۵۷۸۱

ادویه‌های مفید برای تقویت حافظه و مغز +عکس

 بهترین مواد گیاهی و ادویه جات برای تقویت مغز و حافظه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از نمناک، مغز ما بسیار قدرتمند است و توانایی حل مسئله را دارد اما باید بدانیم این عضو قدرتمند بدن نیز نیاز به جبران و احیای خود دارد تا بتواند قالب و توانایی خود را حفظ کند.برای هر دردی ، درمانی است و برای تقویت مغز و جلوگیری از آلزایمر نیز درمان های گیاهی زیادی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی گیاهان و ادویه جات می توانند سبب تقویت مغز شوند و از ابتلا به بیماری های مرموزی همچون آلزایمر جلوگیری کنند و باعث افزایش سطح حافظه، کاهش اضطراب و جلوگیری از ایجاد تومورهای مغزی شوند.  

در این بخش به معرفی گیاهان و ادویه جاتی می پردازیم که برای تقویت حافظه بسیار عالی بوده و منافع آن ثابت شده است.

مفید ترین ادویه جات و سبزیجات برای تقویت حافظه تقویت حافظه با ادویه و سبزیجات مفید مثل بابونه : 

بابونه از مفید ترین گیاهان دارویی برای تقویت حافظه است. نوشیدن یک لیوان چای بابونه به علت دارا بودن ،فلاونوئید اپی ژنینن، برای جلوگیری از اضطراب  در آخر شب پیشنهاد می شود . بابونه خواص مغزی مانند :تقویت حافظه ـ تقویت اعصاب و مغز ـ آرام بخش ـ ضد میگرن ـ خواب آور ـ ضد اضطراب ـ ضد بیقراری ـ درمان سرگیجه ـ کمک درمان تشنج های عصبی و صرع دارد.

تقویت مغز و حافظه با ادویه و سبزیجات و سیر:

با افزایش سن ممکن است تغییراتی در عملکرد شناختی و حافظه روی دهد. قسمتی از مغز با یادگیری، حافظه، برنامه ریزی و سایر عملکردهای شناختی در ارتباط است که با افزایش سن ممکن است این بخش کوچک شود.

عصاره سیر کهنه معروف به AGE ممکن است با توانایی در افزایش حافظه، عملکرد شناختی و طول عمر مانع از فقدان عملکرد مغز شود همچنین سیر به عنوان یک درمان جایگزین برای بیماری آلزایمر کاربرد دارد و ترکیب موجود در سیر به نام DATS  نقش مهمی در کاهش رشد تومور در بیماران مبتلا به گلیوبلاستوما که نوعی تومور مغز بسیار کشنده است دارد. 

ادویه زردچوبه مناسب برای تقویت حافظه: 

زردچوبه ادویه ای است که در غذاهای آسیایی استفاده می شود و رنگ زرد و نارنجی آن ناشی از وجود رنگدانه ای موسوم به کورکومین است و ترکیب زرد دراین ادویه نیز مربوط به این ماده است که در بهبود حافظه و تمرکز در بزرگسالان نقش بسیاری دارد.

کورکومین اثرات متعددی مانند درمان بیماری هایی نظیر آلرژی، دیابت و زخم معده دارد و باعث کاهش التهاب و بهبود جریان خون می شود که به افزایش عملکرد مغز کمک می کند.  زردچوبه با بهبود حافظه و خلق و خو در افراد دچار زوال حافظه خفیف ناشی از افزایش سن موجب کاهش ریسک آلزایمر می شود.

مریم گلی برای تقویت حافظه:

این گیاه تاثیر قابل توجهی بر تقویت حافظه در افراد مختلف دارد ، در واقع، با مصرف این گیاه مغز هیچ گاه حافظه خود را از دست نمی دهید.همچنین گیاه مریم گلی از اکسایش مواد چرب در سیستم عصبی پیشگیری می کند و روند تخریب سلول های عصبی را به تعویق می اندازد.

بر اساس نتایج بررسی های متعدد، مریم گلی نقش موثری در مقابله با آلزایمر دارد. بیماری آلزایمر در نتیجه ی کاهش سطح یکی از انتقال دهنده های عصبی بروز می کند که مریم گلی این روند را کاهش می دهد. به خاطر اینکه قادر است از ترشح آنزیم مسئول این تخریب جلوگیری کند.

ادویه مناسب مانند جعفری و آویشن برای تقویت حافظه:

در این دو گیاه نوعی فلاونوئید به نام آپی ژنین وجود دارد که باعث افزایش تولید نورون ها وتقویت ارتباط بین سلولهای مغزی  می شود. وجود ارتباطات قوی تر بین سلول های مغز برای عملکرد مناسب مغز، تثبیت حافظه و یادگیری حیاتی است. همچنین آپی ژنین موجود در جعفری و آویشن از بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون و افسردگی  جلوگیری می کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آلزایمر افسردگی تغذیه خواب مغز ادویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | بوی گل، عطر گلاب | روز ملی گل محمدی و گلاب

به گزارش همشهری آنلاین، البته در گذشته مردم بیشتر از گلاب استفاده می‌کردند و در هر خانه‌ای حداقل یک گلابدان وجود داشت، اما امروزه معمولا کسی سراغ این مایع پر خاصیت نمی‌رود، مگر برای پخت شله زرد و حلوا. اما گلاب خواص زیادی دارد که بد نیست بدانید.

شاید برایتان سؤال شده باشد که چرا در مراسم عزا از گلاب استفاده می‌شود و گلاب را روی لباس و بدن عزادارها می‌ریزند اما در مراسم عروسی و وقتی که همه شاد هستیم از آن استفاده نمی‌کنند؟ دلیلش این است که گلاب غم زداست. ترشح ئیدروفین و اندروفین را در مغز متعادل می‌کند و احساس آرامش و آسودگی به آدم می‌دهد. شب اگر فکر و خیال‌های بد یا بی‌خوابی اعصاب خردکن به سراغتان آمد، کافی است یک پارچه سفید بردارید و رویش گلاب بریزید و بگذارید زیر سرتان و تا صبح مثل یک دسته گل راحت بخوابید!

این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک‌کننده جریان خون بوده و بافت پوست را به تولید سلول‌های جدید تحریک می‌کند و باعث کاهش التهابات پوستی می‌شود. برای همین است که امروزه به مقدار زیادی از اسانس گل رز یا همین گلاب خودمان در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده و با قیمت‌های نجومی فروخته می‌شود. به جای اینکه بخواهید برای این محصولات هزینه کنید، می‌توانید گلاب را روی صورتتان اسپری کنید تا تأثیرش را ببینید.

استفاده از گلاب، روند بیماری آلزایمر و فراموشی را به تأخیر می‌اندازد؛ چرا که مقوی حافظه است و باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود. ضمن اینکه خوردن گلاب برای رفع سردرد و بوی بد دهان مفید است و به بیماران قلبی هم توصیه می‌شود که گلاب بنوشند.

نوشیدن روزانه یک لیوان دوغ مخلوط با گلبرگ‌های گل‌ محمدی برای تنظیم کار جهاز هاضمه خصوصا در روزهای گرم سال، حسابی توصیه می‌شود. ضمن اینکه گلاب با خاصیت ضدعفونی‌کننده خود با تولید هیستامین به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و عفونت‌ها را از بین می‌برد.

مصرف روزانه یک لیوان ترکیب آب و گلاب به‌طور شگفت انگیز برای بیماری کبد چرب مفید است. گلاب علاوه بر رفع و کاهش چربی کبد از پیشرفت آن نیز جلوگیری می‌کند. بسیاری از پزشکان قبل از تجویز داروهای شیمیایی، این ترکیب را توصیه می‌کنند.

آنهایی که قصد لاغر شدن دارند هم باید سراغ گلاب بروند. مصرف روزانه ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری گلاب (همراه آب یا به تنهایی) می‌تواند به لاغری شما سرعت ببخشد. برای تأثیر بیشتر می‌توانید گلاب را ناشتا یا نیم ساعت قبل از غذا که معده شما خالی است، مصرف کنید. این را هم بدانید که خوردن گلاب در کنار ورزش، تأثیری به‌مراتب بالاتر از ورزش تنها خواهد داشت.

اینها تنها چند مورد از خواص گلاب و گل محمدی است و صحبت از همه خواص این مایع خوشبو در این مقال نمی‌گنجد. علی الحساب در این روزهای گلابگیری، یک بطری گلاب دو آتشه تهیه کنید و تا جایی که می‌توانید هر روز از آن استفاده کنید که ضرر نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید: عطر گلاب در تهران پیچید مناسبت‌های جدید در سال نو | تقویم فارسی، خوشمزه می شود کد خبر 850500 برچسب‌ها گل كاشان گلابگیری

دیگر خبرها

  • تمام خواص و مضرات ادویه کاری
  • عکس | بوی گل، عطر گلاب | روز ملی گل محمدی و گلاب
  • ۷ ادویه که چربی هایتان را مثل کوره می‌سوزاند
  • ۴ سبزی مفید برای سم‌زدایی بدن
  • طرز تهیه ۲ معجون فوق‌العاده برای درمان درد و پوکی استخوان
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • سیستم ایمنی بدن خود را با این ماده غذایی تقویت کنید
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ