Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:03:21 GMT

نوشیدنی که چربی شکمی را کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۵۸۳۳

نوشیدنی که چربی شکمی را کاهش می‌دهد

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد مصرف نوعی از نوشیدنی می‌تواند به کاهش چربی بدن و شکم افراد کمک کند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به  نقل از هندوستان‌تایمز، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد قهوه می‌تواند به زنان در کاهش چربی شکم کمک کند.

محققان در پژوهش‌های اخیر خود دریافتند، مصرف روزانه قهوه می‌تواند به افراد به ویژه زنان در کاهش کل چربی بدن و همچنین چربی‌های شکمی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تحقیقات جدید حاکی از آن است که نوشیدن روزانه چند فنجان قهوه ممکن است فقط کلید کاهش وزن زنان باشد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اخیراً  یک سنجش آزمایشات بهداشتی و تغذیه‌ای را برگزار کرده که در آن تأثیر نوشیدن قهوه را هم در درصد چربی کل بدن و هم در چربی شکم زیر نظر قرار داده است.

پس از بررسی دقیق تأثیر کافئین بر چربی بدن در زنان و مردان ، مشخص شد که قهوه به توانایی بدن زنان برای سوزاندن چربی واکنش نشان داده است.

پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها همچنین مشخص شد که زنان در سنین مختلف که روزانه دو تا سه فنجان قهوه می‌نوشند، میزان افت چربی کل بدن را ۲.۸ درصد گزارش کردند.

از طرف دیگر، تأثیر نوشیدن قهوه بر درصد چربی بدن مردان به طور قابل توجهی کمتر بود.  براساس یافته‌های این تحقیق که در مجله تغذیه منتشر شد، مردان ۲۰ تا ۴۴ ساله که روزانه دو یا سه فنجان  قهوه می‌نوشند، فقط ۱.۳ درصد چربی کل و ۱.۸ درصد چربی شکمی را از دست دادند.

لی اسمیت، یک پژوهشگر ارشد از دانشگاه آنگلیا اظهار داشت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که ممکن است ترکیبات زیست فعالی در قهوه به غیر از کافئین وجود داشته باشد که وزن را تنظیم می‌کند و به طور بالقوه می‌تواند به عنوان ترکیبات ضد چاقی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زنان چربی بدن نوشیدنی قهوه کافئین لاغری درصد چربی چربی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 

برای داشتن انرژی بیشتر در طول روز باید چند کار تأثیر گذار روی سلامت جسمی و روانی تان را انجام دهید. به طور کلی شما باید تغذیه سالم، ورزش منظم، خواب کافی، برنامه‌ریزی روزانه داشته باشید و کنترل استرس و اضطرابتان را در دست بگیرید.

۱. تغذیه سالم: مصرف غذاهای سالم و با ارزش غذایی بالا مانند میوه، سبزیجات، مغزهای خشک، ماهی، مرغ و محصولات کامل‌مغذی برای افزایش انرژی بدن بسیار مفید است.

۲. ورزش منظم: ورزش و فعالیت بدنی منظم به افزایش انرژی و تقویت قدرت بدنی کمک می‌کند.

۳. خواب کافی: خواب به موقع و کافی حدود ۷-۹ ساعت در شب برای بازسازی بدن و افزایش انرژی ضروری است.

۴. آب کافی: مصرف آب به میزان کافی برای حفظ هیدراسیون بدن و افزایش انرژی بسیار مهم است.

۵. کاهش استرس: استرس و نگرانی‌های زیاد می‌توانند باعث کاهش انرژی شما شوند. به دنبال روش‌های کاهش استرس و آرامش پیدا کنید.

۶. استفاده از روش‌های تنظیم احساسات: تمرین‌های تنفس، مدیتیشن و یوگا می‌توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را تنظیم کرده و انرژی بیشتری داشته باشید.

۷. برنامه روزانه: برنامه‌ریزی منظم روزانه و تعیین اهداف قابل دست‌یابی می‌تواند به شما احساس موفقیت و انگیزه بدهد که در نتیجه انرژی شما را افزایش دهد.

کد خبر 750766

دیگر خبرها

  • نیاز روزانه به ۱۵۰۰ اهداکننده خون در تهران / ثبت اطلاعات گروه‌های خونی نادر برای مواقع ضروری
  • توزیع روزانه قارچ در سطح کشور به ۸۰۰ تن رسید
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • کاهش وزن با این نوشیدنی‌ها
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • فال قهوه روزانه؛ فال قهوه امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به کف رسید؟