Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العربی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور به دلیل اخراج بازرس وزارت امور خارجه آمریکا که در حال تحقیق در مورد فروش تسلیحات به عربستان بود، باید در کنگره شهادت دهد.

پلوسی با حضور در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود از پمپئو به دلیل موافقت با فروش سلاح به عربستان در سال گذشته بدون مجوزه کنگره انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استیو لینیک، که به عنوان بازرس کل وزارت امور خارجه آمریکا فعالیت می‌کرد، پیش از اخراج از سوی پمپئو در حال تحقیق در مورد فروش تسلیحات به عربستان بود.

پلوسی درباره فروش تسلیحات در سال ۲۰۱۹ گفت: آن‌ها یک حالت اضطراری جعلی اعلام کردند تا فروش تسلیحات را آغاز کنند.

پلوسی همچنین گفت این اقدام باعث تضعیف اراده کنگره آمریکا شده است. این مقام کنگره آمریکا در ادامه افزود، اقدامات اخیر در اخراج چند بازرس کل بازتاب دهنده بی اعتنایی کامل دولت ترامپ نسبت به حقیقت است.

پمپئو در ماه مه سال ۲۰۱۹ از ایجاد حالت اضطراری در رابطه با ایران خبر داد، موضوعی که به دولت ترامپ اجازه داد تا با دور زدن کنگره به عربستان و دیگر متحدان عربی اش به مبلغ ۸.۱ میلیارد دلار تسلیحات بفروشد. این اقدام باعث خشم قانونگذران آمریکایی شد، چرا که آن‌ها پیشتر تلاش کرده بودند تا فروش تسلیحاتی به عربستان را به دلیل استفاده این تسلیحات در کشتار غیرنظامیان در یمن مسدود کنند.

یکی از مشاوران دموکرات کنگره که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد، بازرس کل اخراج شده در حال بررسی این موضوع بود که چطور پمپئو و همسرش، سوزان پمپئو از یکی از کارمندان وزارت خارجه استفاده کرده اند.

به گفته این مقام کنگره، لینیک شکایتی دریافت کرده بود مبنی بر اینکه خانواده پمپئو یکی از کارمندان وزارت خارجه را مجبور کرده اند تا سگ این خانواده را برای پیاده روی به بیرون ببرد، کار‌های خشکشویی و رزرو شام آن‌ها را انجام دهد.

چندین سناتور جمهوری خواه درباره اخراج این بازرس ابراز ناراحتی کردند. از آغاز ماه آوریل این چهارمین بار است که ترامپ یکی از مقاماتی را اخراج کرده که در زمینه نظارت بر سوء رفتار دولتی فعال بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مایک پمپئو نانسی پلوسی فروش سلاح عربستان سعودی فروش تسلیحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، قرار شده شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا به خاطر فروش بلیط پروازهای لغو شده ۱۲۰ میلیون دلار استرالیا معادل ۷۹ میلیون دلار آمریکا جریمه بپردازد.

افشا شدن فروش هزاران بلیط پروازهایی که از قبل لغو شده بودند موجب شده که اعتبار شرکت کانتاس به شدت خدشه دار شود.

قرار شده ۲۰ میلیون دلار استرالیا از سوی شرکت کانتاس بین ۸۶ هزار مسافر که بلیط‌ها به آنها فروخته شده بود، تقسیم شود و به جای حضور در دادگاه هم ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان جریمه مصالحه به کمیسیون رقابت و حمایت از مصرف کنندگان استرالیا پرداخت شود.

این جریمه بزرگترین جریمه ای است که علیه یک شرکت هواپیمایی در استرالیا اعمال شده و در جهان هم جزو یکی از بزرگترین جریمه‌هایی است که در صنعت هواپیمایی اجرایی شده است.

ونسا هادسون، مدیر عامل کانتاس، گفته که ما درک می‌کنیم که با این اقدام شرکت هواپیمایی مشتریان خود را ناامید کرده و استاندارهای خودش را هم زیر پا گذاشته است.

کد خبر 6099249 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • جریمه ۷۹ میلیون دلاری شرکت هواپیمایی به خاطر فروش بلیط
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • پوتین رزمایش هسته‌ای برگزار می‌کند
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • پاسخ غیرمنتظـره علی مطهری به جنجال اخراج دختر دف‌نـواز | فیلـم
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • دانشجویان خارجی حاضر در تظاهرات از آمریکا اخراج می شوند!
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی