Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، حمید بعیدی‌نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در صفحه توئیترش از ارسال نامه به سازمان بین المللی دریانوردی در پی تحرکات اخیر آمریکا در قبال نفتکش‌های ایرانی خبر داد و نوشت: «در نامه‌ای رسمی به سازمان بین المللی دریانوردی نگرانی عمیق خود را در خصوص گزارش‌های منتشر شده مبنی بر تصمیم آمریکا برای اقدام علیه تانکرهای حامل سوخت ایران در دریاهای بین المللی و به خطر انداختن امنیت بین المللی، ابراز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: «ایران به هرگونه تهدیدی پاسخ خواهد داد و مسئولیت هرگونه عواقبی بر عهده آمریکاست.»

هشدار وزیرخارجه آمریکا نسبت به تجارت دریایی با ایران!
«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری، با تکرار ادعاها و اتهامات ضد ایرانی خود، همچنین به جامعه بین المللی درباره تجارت با کشتی‌های مرتبط با ایران هشدار داد.

پمپئو در این ارتباط مدعی شده که تجارت دریایی با ایران «‌عواقب شدیدی» به همراه خواهد داشت.

آمریکا اعمال تحریم علیه ایران بابت ارسال سوخت به ونزوئلا را بررسی می‌کند
با این حال یک رسانه آمریکایی غروب چهارشنبه به وقت تهران گفته دولت آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران برای جلوگیری از صادرات سوخت توسط ایران به ونزوئلا است.

به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال» چند مقام آمریکایی گفتند که دولت ترامپ در حال بررسی روشهایی از جمله اعمال تحریمهای جدید و گامهای دیگر حقوقی برای عدم صادرات نفت ایران به ونزوئلاست.

به گفته این مقامات آمریکایی، نیروی دریایی آمریکا ناوشکنهایی را در منطقه کارائیب برای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر دارد و خدمه این ناوشکنها به طور پیش فرض قادرند برای بازرسی وارد کشتیهای ایرانی شوند.

این در حالی است که برخی مقامات دیگر آمریکا خواهان خویشتنداری شده و گفته‌اند که آمریکا باید در این ماجرا هنگامی وارد عمل شود که ارسالهای نفتی ایران به ونزوئلا روند ثابتی داشته باشد. به نوشته این منبع خبری، مقام‌های حامی خویشتنداری، نگران درگیری مجدد ایران با ایالات متحده همانند آنچه پس از شهادت سردار «قاسم سلیمانی» رخ داد، هستند.

در همین زمینه روز دوشنبه «دریاسالار فلر» با رد احتمال مداخله نیروهای آمریکا جهت متوقف ساختن کشتیهای ایران گفت که تمرکز نیروهایش اشتراک اطلاعاتی و مقابله با اقدامات «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلاست.

به نوشته این روزنامه، برخی مقامهای دیگر آمریکا گفته اند که واشنگتن طرحهایی از قبیل تحریم خدمه نفتکشهای ایرانی عازم ونزوئلا دارد و این باعث محدودیتهای آتی برای اعزام نفتکشهای ایران به ونزوئلا میشود.

پنجشنبه گذشته نیز یک مقام ارشد دولت آمریکا گفت واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است. این مقام آمریکایی مدعی شد که ایالات متحده اطمینان دارد که دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا بهای این بنزین را با چندین تن طلا پرداخت کرده است.

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تهدید مقامات دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به مقصد ونزوئلا، در هفته‌ای که گذشت، سفیر سوئیس در تهران روز یکشنبه توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران احضار شد و عراقچی در این احضار به مقامات آمریکایی هشدار داد: هرگونه تهدید علیه نفتکش های ایرانی با واکنش فوری و قاطع ایران مواجه خواهد شد و دولت آمریکا مسئول عواقب آن خواهد بود.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز نامه‌ای هشدارآمیز به دبیرکل سازمان ملل نوشت.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز دوشنبه در نشستی خبری با بیان اینکه توصیه‌های لازم به آمریکایی‌ها درباره کشتی‌های ایرانی داده شده، تصریح کرد: امیدواریم آمریکایی‌ها دست به کار احمقانه‌ای نزنند، چون قطعا با پاسخ ایران مواجه خواهند شد.

به گزارش فارس، روز پنجشنبه یک مقام ارشد دولت آمریکا که حاضر به افشای نامش نشد، به خبرگزاری رویترز گفت واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است.

این مقام آمریکایی عنوان کرد که ایالات متحده «اطمینان بالایی دارد» که دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا بهای این بنزین را با چندین تن طلا پرداخت کرده است.
 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نامه سازمان ملل ایران ایران به ونزوئلا حال بررسی دولت آمریکا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس

نماینده ایران در ژنو در نامه‌هایی به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت: سبعیت رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست، این نسل کشی را فورا متوقف کنید.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گوردسته جمعی حاوی پیکر‌های ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیرو‌های اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است که پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

وی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار داشت که سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست و این رفتار قبلا نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

خاطر نشان می‌گردد، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون‌ها مبذول دارد.

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد