Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصیرالاسلامی با بیان اینکه نامگذاری روز قدس از سوی امام (ره) اقدامی معجزه گونه بود گفت: افزایش حامیان فلسطین در جهان، وحدت میان کشورهای مسلمان و تقویت امید و ادامه راه مقاومت در فلسطین از دستاوردهای روز قدس است.

 خبرگزاری شبستان_گروه سیاسی _ فرزانه تهجا: روز قدس یکی از اقدامات اساسی بنیانگذار انقلاب اسلامی در دفاع از حقوق مردم مسلمان فلسطین است که دستاوردهای زیادی از جمله وحدت کشورهای مسلمان، انزجار و نفرت از جنایات رژیم صهیونیستی را در پی داشته است در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام «سعید نصیر الاسلامی» معاون فرهنگی  و روابط عمومی ستاد ارتش به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با توجه به شرایطی که امسال به دلیل شیوع کرونا به وجود آمده است، اعلام شد که راهپیمایی روز قدس برگزار نمی شود آیا اجرا نشدن فیزیکی راهپیمایی به معنای فراموش شدن روز قدس است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برنامه ها و جشن های ماه شعبان (نیمه شعبان) یا برنامه های ماه مبارک رمضان با توجه به شیوع کرونا  چه تاثیری پذیرفتند؟ آیا کرونا توانست برنامه های اعیاد و بزرگداشت های مذهبی را از میان بردارد؟ آیا با توجه به اینکه مسجد جمکران امسال بسته بود و یا مشهد مقدس از حضور زائران خالی بود، روحیه اعتقادی مردم کاهش پیدا کرد و یا در روزه داری آنها اثر گذاشت؟

در فضای مجازی اقدامات و کارهایی صورت گرفت که از سال گذشته بیشتر و چشمگیرتر بود. همگان شاهدیم که این اقدامات بسیار فراگیر بود. در حال حاضر نیز درست است که راهپیمایی روز قدس به عنوان یک نماد و یک اقدام که فوق العاده خوب است، برگزار نمی شود اما معنای آن نیز این نیست که اگر اجرا نشود، روز قدس فراموش می شود. در راهپیمایی دلیل آن مهم است و در مورد روز قدس بحثی فراتر از آن وجود دارد، روز قدس موضوع مبارزه با رژیم صهیونیستی است که ریشه در مبارزه با یک ظلم دارد و این مبارزه ریشه در فطرت انسان ها داشته و هر انسان آزاده حتی غیر مسلمان در هر کجای دنیا که ظلم را ببیند، آزادگی او موجب می شود تا علیه ظلم بایستد. در فرهنگ ملی ما مبارزه با ظلم و همچنین در فرهنگ دینی این مبارزه سفارش و تاکید شده است.

 

از مبانی مهم ماه رمضان این است کونا لِلظّالِمِ خَصماً وَ لِلمَظلومِ‌ عَونا؛ ما باید مقابل دشمن ایستادن و حمایت از مظلوم را در خون خود داشته باشیم؛ این گونه نیست که راهپیمایی اجرا نشود و روز قدس به فراموشی سپرده شود. پیش بینی من این است که امسال بهتر از همیشه بازخورد روز قدس که نفرت بیشتر نسبت به استکبار و ظلم  را شاهد هستیم.

امسال آگاهی مردم نسبت به تجاوزگری رژیم صهیونیستی و تبیین اقدامات آنها علیه مسلمانان و بینشی که در مردم برای ادامه راه مقاومت ایجاد می شود، بیشتر از سال گذشته است. اگر راهپیمایی برگزار می شود، ما به دنبال افزایش رشد، آگاهی و بینش مردم هستیم تا راه مقاومت ادامه پیدا کند. اگر راهپیمایی اجرا می شود، می خواهیم به دنیا بگوییم که راهی که ما انتخاب کرده ایم الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا و مقاومت کردن اکنون ادامه دارد.

باید در فضای مجازی و در جایگاه ها و تریبون هایی که در اختیار داریم با تمام امکانات و قوا راه مقاومت را ادامه و چراغ راه این ره روشن بماند. مردم و ملت ما همیشه بیدار هستند، امروز تنها یک کشور از مقاومت حمایت نمی کند و باید این موضوع را تفهیم کنیم که تنها کشور ایران نیست که از فلسطین دفاع می کند بلکه امروز دولت ما دولت مقاومت است و این تاکید رهبر انقلاب است. امروز شکل گیری مقاومت در جهان اسلام و دستاوردهای آن را باید برای همگان تبیین و تشریح کنیم که اگر روزی مردم فلسطین به نام مردم سنگ مشهور شدند و با سنگ مبارزه می کردند که در گذشته فلسطین ما شاهد آن هستیم، امروز مجهز به سلاح شده اند. اکنون گروه های مقاومت فلسطینی مسلح به سلاح های روز هستند که گنبد آهنی اسراییل نتوانسته است در مقابل آن مقاومت کنند.

 

دستاوردهای روز قدس را توضیح بفرمایید؟

اگر دستاوردهای این موضوع را تشریح کنیم، می بینیم که روز قدس فراموش شدنی نیست. با شهادت شهید سلیمانی که شهید محور مقاومت نام گرفت، این راه را ادامه می دهد. کودک کشی برای جهانیان، افزایش حامیان فلسطین در جهان، افزایش قدرت نیروهای مقاومت، ایجاد وفاق و همدلی در جهان اسلام، تقویت روحیه امید و ادامه مقاومت فلسطین از دستاوردهای مهم روز قدس است.

 

 شهادت سردار سلیمانی چه تاثیری در ادامه راه مقاومت برجای گذاشت؟

تصور دشمن از به شهادت رساندن سردار سلیمانی این بود که شهادت این مرد بزرگ خدشه ای در راه مقاومت ایجاد می کند و آسیبی به ادامه روند محور مقاومت وارد می کند اما دنیا دید که اینگونه نیست؛ درست است ما یکی از سرداران عزیز را از دست داده ایم اما چه تعداد از مردم ایران زیر تابوت شهید سلیمانی جمع شدند و شعار مرگ بر اسراییل را سر دادند، چه همبستگی و وفاق ملی ای ایجاد شد و شاهد چه دستاوردهایی در جهان اسلام بودیم تا جایی که موجب شد همگان هوشیار باشند که موضوع آمریکا تنها موضوع ایران به معنای سردار سلیمانی نیست بلکه موضوع استکبار جهانی است و هرکجا احساس کنند منافعشان بر خطر می افتد با زیر پا گذاشتن تمام خط قرمز های انسانی ،اخلاقی و حقوقی دست به هر جنایتی می زنند.

 

 رویکرد غرب از روز قدس امسال چگونه است؟

امسال غرب و استعمار و صهیونیسم در وهله اول به دنبال معامله قرن هستند که خوشبختانه به دلایل سیاسی و امنیتی آمریکا و برداشت های سیاسی آقای ترامپ با استقبال مواجه نشده و فعلا به عنوان یک جسد بی روح است و در اصل این طرح مکمل طرح معامله قرن است که به مرگ گرفتن تا به تب راضی شان شوند و فلسطین حداقل به وضعیت دو دولتی راضی شود. دومین موضوع  طرح دو دولتی آلمان است که این موضوع نیز با استقبال مواجه نشد. در مقابل این دو دیدگاه، دیدگاه جمهوری اسلامی وجود دارد که همه پرسی را محقق می کند. جمهوری اسلامی ایران به صراحت عنوان کرد که چرا شما به دنبال این گونه مسایل می روید، در فلسطین همه پرسی برگزار کنند؛ هر کس را که مردم خواستند، انتخاب کنند. دیدگاه همه پرسی جمهوری اسلامی طرح جامعی است و دنیا نمی تواند بر روی آن حرفی بزند، امروز دنیا مدعی دموکراسی است و اگر بخواهد به این موضوع خدشه وارد کند، خودش زیر سوال می رود .ما باید شعارمان همچون 40 سال گذشته مقاومت باشد و امروز مقاومت تا پیروزی و تا همه پرسی در فلسطین ادامه یابد که نتیجه این حرکت پیروزی فلسطین است.

 

 در ابتدای شیوع کرونا چه تفکراتی ایجاد شد؟

برخی تصور می کردند که با شیوع کرونا جمهوری اسلامی ایران با توجه به تحریم ها و مشکلات اقتصادی توان تحمل سنگینی هزینه ها و بار روانی کرونا را ندارد اما اکنون پس از گذشت قریب به دو ماه که هنوز به پسا کرونا نرسیده ایم، می بینیم که فضاحتی که در غرب و آبروریزی ای که در آمریکا ایجاد شد، اتفاقاتی را رقم زد. کار آنها به کجاها کشید، اکنون نیازی نیست که تریبون های ما به زحمت بیفتند و با بلندگو صحبت کنیم، امروز هر کس می تواند قضاوت کند که کرونا با دنیا چه کرد و به راحتی دنیا می داند در معادله کرونا چه نمره ای به ما و چه نمره ای به آنها بدهد. در غرب و آمریکا سالمندان رها شدند، هزینه ها آنچنان بالا رفت که کسی پاسخ گو نبود، جنازه ها به صورت گروهی دفن شدند و... با کشته های خود و در برخورد با بیماران خود چگونه بوده اند و ما چگونه رفتار کرده ایم.

 

 کرونا در جمهوری اسلامی چگونه دیده شد؟

اقداماتی که در تجهیزات پزشکی  غرب رخ داد در دنیا چه آبروریزی ای رقم زد اما به حمدالله ما می بینیم که در کرونا، جمهوری اسلامی ابتدا رهبرانقلاب  چگونه با آن برخورد کرد و مردم چگونه وارد میدان عمل شدند و با همدلی و  وفاق ملی بر این مشکل فایق آمدند. جامعه پزشکی به زیبایی پای کار آمد و چه شهدای والامقامی را در این راه به خاطر خدمت به مردم و دین تقدیم کردیم اما اقدامات این دو گروه اصلا قابل مقایسه نیست.

 

 پساکرونا را در دنیای اسلام چگونه ارزیابی می کنید؟

پسا کرونا جهان غرب با جهان اسلام با محور مقاومت قابل مقایسه نیست و به مراتب ما دست بالاتری داریم. جمهوری اسلامی با تجربیات خوبی که در هشت سال جنگ تحمیلی دارد، دارای تجربه مقاومت است و ما اعتقاد داریم که خدا نگهدار ماست و قوت و پشتیبانی از آن اوست و از سوی دیگر اعتقاد داریم که مملکت ما کشور امام زمان است. اعتقاد ما شهادت است ، با تمامی این موارد در کنار یکدیگر شاهد آن هستیم که پس از روز قدس عزت جهان اسلام بالاتر می رود و سربلندی جمهوری اسلامی بیش از گذشته است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و یقینا شاهد تغییرات اساسی در هرم قدرت در دنیا به نفع اسلام هستیم.

 

دلایل ماندگاری روز قدس را توضیح دهید؟

یکی از این دلایل خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی است زیرا مردم در دنیا می بینند که آنها تجاوزگرند و باید در مقابل تجاوزگر ایستاد و از سوی دیگر آزادمردهایی در دنیا با تفکر اندیشه مبارزه با ظلم وجود دارند، اکنون دیگر فلسطین و قدس موضوع جدید و امروزی نیستند. ما اعتقاد داریم که پیروان سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت از این خاستگاه و قبله گاه برخواسته اند و نمی توان این مکان مقدس را فراموش کرد.

سرزمین فلسطین و سرزمین بیت المقدس و قدس شریف دومین زمین پس از کعبه است که بر روی زمین گسترده شده است. مسجد الاقصی سومین مسجد مقدس مسلمانان است که در آن نماز برپا کرده اند. آیا می توان این مکان مقدس را فراموش کرد؟ این مکان اهمیت خاصی دارد و در روایات مختلف از پیامبر اکرم(ص) عنوان شده است این سرزمین بستری برای حکومت امام زمان (عج) آماده شده است انشاالله.

در روایتی معتبر از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که فردی از میان امت من قیام می کند و به سنت من امر می کند و خداوند بلند مرتبه برای وی از آسمان باران نازل می کند و زمین برای او برکات خود را بیرون می ریزد و او نیز زمین را پر از قسط و عدل می کند، همان گونه که پر از ظلم و جور شده است و هفت سال را این گونه امت من سپری می کند و در بیت المقدس جای می گیرد. توجه داشته باشید که حکومت و استقرار امام زمان در بیت المقدس است.

معراج پیامبر اکرم شروع اش مسجد الاقصی ای است که سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْله پیامبر اکرم (ص) از این مکان مقدس به معراج رفتند و در انتها این سرزمین جایگاه امام زمان(عج) است و اکنون این سرزمین جایگاه ویژه ای در میان ادیان الهی دارد و اعتقاد ما این است که یک رکعت نماز در بیت المقدس معادل هزار رکعت است. چگونه به این راحتی می توان آن را فراموش کرد. آیا کرونا می تواند این موضوع را به دست فراموشی بسپارد، قطعا این گونه نیست. ما این اعتقاد را داریم که بیت المقدس باقی می ماند که در آینده بیت المقدس مرکزیت جهان اسلام و اداره حکومت امام زمان (عج) است.

 

 در مورد نامگذاری روز قدس از سوی امام (ره) توضیح دهید؟

امام (ره) اقداماتی را انجام دادند که معجزه گونه بودند، از جمله نامگذاری روز قدس بود. انگلیسی ها در اعلامیه بالفور موضوعی را مطرح کردند که سالیان زیادی برپا بود که به نام ایجاد وطن ملی یهود در سرزمین فلسطین مطرح شد و در مقابل آن امام (ره) در سال 1358 موضوعی را مطرح کردند و روز جهانی قدس نامگذاری شد، اما همه تصور کردند که این اقدام امام (ره) مشکلی ایجاد نمی کند و حرفی عنوان شده و اثر بیرونی ندارد غافل از آنکه روز قدس بعد از چندین سال برگزاری آرام آرام جایگاه خود را باز کرد و به آرامی از ایران به کشورهای عربی و در دنیا منتقل شد. در سال گذشته می بینیم که در کجاهای دنیا روز قدس برگزار شد و شعارهایی علیه خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی و خوی تجاوزگری آن داده شد، این موضوع امروز در دنیا جا افتاده است. روز قدس از سوی امام(ره) به عنوان یک طرح ابتکاری مطرح شد و امروزه این امر یک موضوع دنیایی و فراگیر است و دیگر کسی نمی تواند در مقابل آن بایستد؛ این حرکت امام(ره) موجب شد تا ایجاد دولت مقاومت ، دولت فلسطین ، جامعه اسلامی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بر تمدن اسلامی و جامعه سازی اسلامی تاکید کردند و امیدواریم این جامعه شکل بگیرد احیاء شود و شاهد ایجاد تمدن اسلامی و در نهایت ایجاد دولت کریمه امام زمان (عج) باشیم انشاالله./

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: حامیان فلسطین روز قدس دستاورد ارتش رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی پیامبر اکرم روز قدس بیت المقدس راه مقاومت شیوع کرونا جهان اسلام سال گذشته امام زمان همه پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در دیدار با «ایون خیل پینتو» وزیر امور خارجه ونزوئلا، درباره تحولات ژئوپلتیکی و موازنه قدرت در منطقه و جهان، نقش موثر ایران در این تحولات، ضرورت تقویت تبادلات علمی و فناوری، استفاده از تجارب موفق ایران در این زمینه در شرایط تحریم، جایگاه مهم ادیان ابراهیمی و توحیدی در جهان امروز، ضرورت گفت وگوی ادیان، رسیدگی به مسائل مسلمانان و محبان و پیروان اهل بیت (ع) گفتگو کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و وزیر امور خارجه ونزوئلا در این دیدار با اشاره به موضوع موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی و فناوری پس از انقلاب انقلاب اسلامی، بر اجرایی سازی مفاد تفاهم نامه‌های منعقده، افزایش تبادلات علمی، همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان شرکت‌های دانشگاهی ایرانی، تاکید کردند.

جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
آیت الله رمضانی در این دیدار ضمن تاکید بر عدالت و حق جویی به عنوان جوهره مشترک همه ادیان ابراهیمی، اعم از یهودیت، مسیحیت و اسلام اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

وی جهان امروز را تشنه عدالت و معنویت دانست و گفت: جریان مقاومت فراتر از مرز‌های ایران، در مقیاس منطقه‌ای و جهانی تقویت و فراگیر شده و دل‌های مردم جهان را علی رغم خواست دولت‌های مستکبر، تسخیر کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت در ادامه به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل البیت پرداخت و آن را جوهره همه ادیان ابراهیمی معرفی کرد.

آیت الله رمضانی با تاکید بر نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تقویت جبهه حق و ظلم ستیز، حمایت بیشتر از مسلمانان، محبان و پیروان مکتب اهل بیت (ع) ونزوئلایی را از وزیر امور خارجه این کشور، خواستار شد.

 ایران همواره مدافع مظلومان جهان بوده است
وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار، با خیر مقدم به آیت الله رمضانی، تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و گفت: ایران همواره حامی حق و مدافع مظلومان و ستمدیدگان جهان بوده است.

ایون خیل پینتو همچنین با تبریک پیروزی اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: این موفقیت قلب همه عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

در این دیدار «عبدالحسین کلانتری» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت اشغالگران قدس را به زیر کشید
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • عملیات «وعده صادق» سربلندی جهان اسلام
  • عملیات وعده صادق سربلندی جهان اسلام
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • فیلم/ دستگیری حامیان فلسطین توسط پلیس آمریکا
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز