Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: پس از مشاهده مستقیم و تصویر برداری از پنج فرد یوزپلنگ آسیایی در محدوده پارک ملی توران که در ۲۵ اردیبهشت ماه منتشر شده بود، حضور دومین خانواده یوزپلنگ‌های آسیایی را دوربینهای تله ای نصب شده در همان محدوده ثبت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ امیر عبدوس مدیرکل محیط زیست استان سمنان ، با اشاره به طرح اجرا شده برای پایش سراسری زیستگاه‌های توران با دوربین‌های خودکار حساس به حرکت (دوربین تله‌ای) در محدوده پارک ملی توران گفت: اردیبهشت ماه همزمان با خروج دام از قشلاق و تخلیه تمام زیستگاه‌های منطقه از سگ‌های گله و دام‌های اهلی، کار دوربین گذاری آغاز شد و خوشبختانه در هفته دوم اجرای این طرح، یکی از دوربین‌های مستقر در محدوده پارک ملی موفق به ثبت یک خانواده متشکل از سه فرد یوزپلنگ آسیایی شده که با احتساب ۵ فردی که در ۲۵ اردیبهشت ماه تصویربرداری شده بودند و نیز یک فرد یوزپلنگ نر که تصاویر آن در تعدادی از دوربین‌های منطقه مشاهده می‌شود از ابتدای سال ۹۹ تاکنون حضور ۹ فرد مختلف از این گونه در ذخیره گاه زیستکره توران مستندسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یوزپلنگ سمنان توران یوزپلنگ های آسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور یعقوبعلی نظری پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت رونمایی شد.

استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: برابر قانون جوانی جمعیت تکالیف دستگاه‌ها در حوزه جمعیت روشن است و باید اقدامات لازم در این راستا صورت گیرد.

وی گفت: ستاد جوانی جمعیت با هدف جوانی جمعیت و افزایش رشد مثبت موالید در کنار همه دستگاه‌ها نیز تکالیف خودش را دنبال می‌کند.

گفتنی است؛ دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان؛ اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • برگزاری دومین رویداد جمعیت در پایان اردیبهشت
  • میزبانی انتخابی تیم‌ملی برای مسابقات آسیایی پرس‌سینه به مهاباد رسید
  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود