Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:39:37 GMT

20 درصد از میزان واردات سیست به کشور کاسته می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۶۸۴۱

20 درصد از میزان واردات سیست به کشور کاسته می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان گفت: فعالیت در تولید آرتمیا هم برای کشور و هم برای سرمایه‌گذاران از لحاظ اقتصادی بسیار سود آور است و تنها با راه‌اندازی تمام ظرفیت دو پروژه رحمانلو و شرفخانه 20 درصد از میزان واردات سیست به کشور کاسته خواهد شد و با برنامه‌ای که در پیش گرفته‌ایم تا خودکفایی کامل پیش خواهیم رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسم جعفروند هدف از تولید و توسعه پرورش سیست و بیوماس آرتمیای دریاچه ارومیه را حفظ ذخائر ژنتیکی این موجود با ارزش دریاچه در جهت پایداری تولید، رشد اقتصادی و رونق اشتغال مولد حاشیه دریاچه دانست و گفت: اراضی حاشیه دریاچه ارومیه که دارای خاک شور و غیر قابل زراعی هستند و آب شور و لب شور در این اراضی موجود است از این پتانسیل به‌خوبی می‌توانیم در جهت تولید آرتمیا استفاده کنیم.

 وی ادامه داد: سیست و بیوماس آرتمیا غذای مصرفی انواع آبزیان به‌ خصوص میگو و ماهی است و سالانه جهت تامین سیست آرتمیای مورد نیاز جهت تولید و تغذیه مزارع پرورشی میگو و ماهی مجبور هستیم آن را با واردات به کشور و خروج ارز از کشورهای دیگر اقدام کنیم.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در سال گذشته سه منطقه از استان از جمله رحمانلوی شهرستان عجبشیر، شرفخانه شهرستان شبستر و دشت تبریز ( شهرستان اسکو ) برای این منظور در نظر گرفته شد و در سال جاری طرح رحمانلو با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مساحتی به وسعت 50 هکتار و توان تولید سالانه 30 تن بیوماس و چهار تن سیست در سال، همچنین طرح شرفخانه شبستر در مساحتی به وسعت 40 هکتار و با توان تولید 20 تن بیوماس و سه تن سیست در سال با سرمایه‌گذاری شهرداری منطقه و به لحاظ پتانسیل بالقوه منطقه طرح دشت تبریز با امکانات زهکشی و چاه‌های موجود و استخرهای آماده در برنامه کاری برای شروع عملیات اجرایی شیلات استان قرار دارد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، جعفروند گفت: با کشت سیست آرتمیای دریاچه ارومیه در 20 هکتار از طرح تولید و پرورش سیست و بیوماس شهرداری بندر شرفخانه شهرستان شبستر، استان آذربایجان شرقی در سال جهش تولید عملاً وارد فاز اجرایی طرح‌های مورد نظر تولید این منبع پر ارزش شیلاتی در حاشیه دریاچه ارومیه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی دریاچه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبه رو هستیم.

وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • از امروز به فکر تابستان دریاچه ارومیه باشیم
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • همراه پرخرج
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور