Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@23:40:38 GMT

کمیسیون «مهر و میراث» در گنبدکاووس اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۶۸۴۶

کمیسیون «مهر و میراث» در گنبدکاووس اجرا می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: نخستین کمیسیون «مهر و میراث» در استان گلستان در گنبدکاووس با هدف توجه بیشتر به فضاهای سه‌گانه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اجرا می‌شود.

مریم آق‌آتابای امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: کمیسیون «مهر و میراث» با هدف استفاده بیشتر از بسترهای موجود در حوزه‌های صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی با همکاری شهرداری در شهرستان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: این کمیسیون با حضور شهردار، دو نفر از اعضای شورای شهر، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سه فعال در این حوزه‌ها و دو فعال در حوزه تشکل‌های مردم‌نهاد برای نخستین بار در استان گلستان در گنبدکاووس در محل شهرداری اجرا می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گنبدکاووس ادامه داد: در شهرداری و میراث فرهنگی ساختاری برای اجرای پروژه‌های اقتصادی، فرهنگی، هنری و اجتماعی وجود دارد که برای استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها و حمایت از پروژه‌های عمرانی در حوزه بناهای تاریخی و توسعه بازارچه سنتی این کمیسیون برگزار می‌شود.

* تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در ۱۳ روستای بخش مرکزی و ۵ روستای بخش داشلی‌برون گنبدکاووس
وی با اشاره به تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در روستاها خاطرنشان کرد: به منظور حفاظت از تپه‌های باستانی در روستاها انجمن میراث فرهنگی با همکاری دهیاران و اعضای شوراهای روستایی تشکیل شده است که تاکنون در ۱۳ روستای بخش مرکزی و پنج روستای بخش داشلی‌برون گنبدکاووس تشکیل شده است.
آق‌آتابای با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کنونی گفت: بیشتر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه به منظور پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا  در فضای مجازی برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: طراحی و نقاشی برج آجری قابوس توسط دوره سنی کودکان از جمله برنامه‌های این هفته است که هدایای برگزیدگان توسط پست به آدرس آنها برگزار می‌شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گنبدکاووس اظهار کرد: دو هفته گذشته فراخوانی داده شد تا علاقمندان عکس‌های قدیمی و کنونی خود از برج جهانی قابوس را به دبیرخانه این اداره ارسال کنند تا به بهترین عکس هدایای تعلق گیرد که مایان هفته میراث فرهنگی برگزیدگان انتخاب می‌شوند.
وی درباره آخرین وضعیت موزه بزرگ شمال کشور گفت: در فاز نخست موافقت اصولی برای یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع از این موزه گرفته شده و این موزه در مرحله فونداسیون است که امسال نیز مبلغ ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی به این پروژه تخصیص یافت.
آق‌آتابای خاطرنشان کرد: برای سنگ‌فرش کردن محوطه برج جهانی قابوس و ساماندهی خیابان ملت در اطراف برج و روشنایی و فضای سبز آن نیز ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث فرهنگی استان گلستان صنایع دستی گردشگری رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اجرا می شود روستای بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری جشنواره چومچه خاتون در ۲۸ اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان کوثر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهمین جشنواره چومچه خاتون یا طلب باران روز ۲۸ اردیبهشت ماه در شهر گیوی شهرستان کوثر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره هر ساله و بر اساس یکی از آئین‌های ریشه‌دار استان برگزار می‌شود که امسال دهمین دوره آن همراه با معرفی سایر آداب و رسوم شهرستان کوثر و با برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گردشگری و به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف استان، جشنواره‌های متعددی را در نظر گرفته‌ایم که در همین راستا جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون در شهرستان بیله‌سوار و جشنواره غذاهای سنتی در شهرستان گرمی طی روزهای گذشته برگزار شد.

محمدی ادیب با اشاره به سایر جشنواره‌های پیش‌رو، ادامه داد: جشنواره طبخ آبزیان با همکاری اداره کل شیلات در شهرستان مشگین‌شهر و جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر، نیز برای روزها و ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 751532

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هنرمند یزدی بیمه می‌شوند
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • تایید بیمه تأمین اجتماعی ۲۲۴ نفر از شاغلان صنایع‌دستی استان گلستان
  • آغاز نخستین نشست کارشناسان نظارتی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی