Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: همزمان با تشدید درگیری‌های مرزی میان پاکستان و هند و واکنش‌های دیپلماتیک دو کشور به این تنش‌ها، "عمران‌خان" برای چندمین بار طی روزهای اخیر نسبت به آنچه وی عملیات جعلی هند خواند هشدار داد.
به گزارش خرداد ،این روزها با افزایش حوادث مرزی میان دو رقیب هسته‌ای شبه قاره در خط کنترل مرزی کشمیر، جنگ دیپلماتیک نیز میان دو کشور تشدید شده تا جایی که وزارت امورخارجه پاکستان طی روزهای اخیر بارها کاردار هند را احضار و نسبت به آتشباری نیروهای این کشور به خاک پاکستان و هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و تلفات نظامی هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان با تحولات نگران کننده میان پاکستان و هند، مقامات اسلام‌آباد نسبت به آنچه که عملیات جعلی هند علیه پاکستان بیان می‌کنند، ابراز نگرانی کردند.
نخست وزیر پاکستان با انتقاد از رویکرد دهلی‌نو در منطقه کشمیر تحت کنترل هند و سرکوب متعرضان و آنچه که عمران‌خان کشتار غیرنظامیان در کشمیر تعبیر کرد، نگرانی خود را به جامعه جهانی ابراز کرده است.
عمران‌خان بامداد پنجشنبه در یک پیام توییتری نوشت: من بار دیگر نسبت به برنامه‌ریزی هند برای انجام عملیات جعلی علیه پاکستان با هدف انحراف افکار عمومی جهان از وضعیت کشتارها در کشمیر، هشدار می‌دهم.
وی در پیام دیگر نیروهای هندی را به آتش کشیدن خانه‌های مردم در منطقه "سرینگر" در قلمروی کشمیر (تحت کنترل دهلی‌نو) متهم کرد و مدعی شد که دولت نارندرا مودی با اشاعه ایدئولوژی افراطی هندو، ناقض کنوانسیون چهارم ژنو است.
وزارت امورخارجه پاکستان روز چهارشنبه بار دیگر ضمن احضار دیپلمات ارشد سفارت هند در اسلام‌آباد و اعتراض به تداوم درگیری‌های مرزی میان دو کشور، اعلام کرد: هند از آغاز سال ۲۰۲۰ تاکنون، ۱۱۰۱ مرتبه مرتکب نقض پیمان مشترک آتش‌بس مرزی شده است.
به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال ۲۰۰۳ امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همواره دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.
عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه ۹۷، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن‌ماه ۹۷ در منطقه «پولواما» علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش‌های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می‌رود.
  
برچسب ها: عمران‌خان‌ ، پاکستان ، هند

منبع: خرداد

کلیدواژه: عمران خان پاکستان هند میان پاکستان و هند عمران خان دو کشور میان دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور اعلام کرد: برای روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز که تحت تأثیر هشدارهای نارنجی هستند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیرت بحران کشور برای روز سه‌شنبه نیز برای استان‌های شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی را برای استان‌های ذکر شده پیش بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرا دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را به مردم استان‌های درگیر با این سامانه را توصیه نمود.

کد خبر 6097215

دیگر خبرها

  • فوت یک نفر در پی وقوع سیلاب در روستای مرزی لانو
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده در بیش از ۱۵ استان کشور
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم