Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:02:40 GMT

رفع تصرف ۱۹۸ هکتار از اراضی ملی آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۶۹۲۴

رفع تصرف ۱۹۸ هکتار از اراضی ملی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محبوب علیلو اظهار داشت: دستگاه قضائی استان عزم جدی و راسخ برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی دارد و با هرگونه تغییر کاربری، ورود به بستر رودخانه‌ها، ساخت وسازهای غیرمجاز خارج از حریم شهرها برخورد قانونی خواهد کرد.

وی با اشاره به مالکیت دولت بر حریم رودخانه‌ها افزود: در صورت مشاهده ساخت و ساز غیرمجاز در اماکن یاد شده، شرکت آب منطقه‌ای و مدیریت منابع آب، برابر مقررات موظف به اخذ دستور قضائی و تخریب مستقلات و رفع تصرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیلو در مورد میزان آزادسازی و بازگشایی صورت گرفته در استان ابراز کرد: از اول امسال ۲۷ کیلومتر از بستر و حریم رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی که مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته بود بازگشایی و همچنین از ۱۹۸ هکتار از اراضی ملی که جز انفال محسوب می‌شد رفع تصرف شده است.

دادستان تبریز ادامه داد: با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی به وجود آمده، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت غیراصولی از سفره‌های زیرزمینی و حتی سطحی نیازمند توجه هم شهروندان و هم مسئولان است.

این مقام ارشد در حوزه قضائی استان افزود: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و امور آب شهرستان‌ها، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت اضافه و خارج از ظرفیت چاه‌های موجود مورد رصد قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی به انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت‌های خارج از حد مجاز اقدام شده و پرونده قضائی برای متخلفان تشکیل می‌شود.

کد خبر 4931126

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز دادگستری آذربایجان شرقی رفع تصرف از اراضی ملی ویروس کرونا بوشهر شیراز شهرکرد گرگان قزوین شب قدر شیوع کرونا ایلام مواسات کمک به نیازمندان بیرجند روابط عمومی ستاد مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ احمدی گفت: طبق دستور رئیس دادگستری شهرستان طارم درختانی که قلع و قمع شده بودند با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم جمع‌آوری و به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری منتقل شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طارم بااشاره به اینکه  این قلع و قمع آثار تصرفی در پلاک هندی‌کندی به مساحت ۲۰ هکتار بود، افزود: این اقدام با همکاری فرماندهی یگان‌های حفاظت استان و شهرستان طارم انجام شد.


دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی کوهپایه کرمان
  • ۱۵ هزار متر از اراضی ملی زاهدان رفع تصرف شد
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد