Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران مدیری شب گذشته میزبان اندیشه فولادوند شاعر و بازیگر سینما و تلویزیون بود.

در بخشی از گفتگو فولادوند درباره چگونگی شاعر شدنش گفت: ادبیات میراث خانواده من است؛ پدربزرگم و پدرم هر دو شاعر هستند. این اتفاق در شرایط زیستی زندگی من تاثیرگذار بود و از ۹ سالگی شعر می‌گویم.

این بازیگر در ادامه درباره شکستن چندباره بینی‌اش در کودکی اظهار کرد: در کودکی بیشتر با پسر‌ها فوتبال می‌کردم و دروازه بان بودم! برای همین چند بار بینی ام شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بازیگر سریال «بچه مهندس» درباره سن و محل تولد خود هم گفت: من متولد ۱۳۶۱/۷/۷ هستم؛ در میدان ونک مریض خانه ۵۰۳ ارتش به دنیا آمدم. مدیری هم در این بخش با خنده بیان کرد: واقعاً دقیق‌تر از این نمی‌شد، پاسخ داد. کار من را راحت کردید.

مدیری سپس درباره حواشی یکی از شعر‌های این بازیگر سوال کرد و او پاسخ داد: من و رفقای شاعرم از دهه ۸۰، همیشه سلیقه شعرمان اینگونه بوده و طبیعی است که این سبک شعری برای بیشتر افراد تازگی داشته باشد.


وی ادامه داد: در گذشته که فضای مجازی نبود، این جنس برخورد‌های انتقادی را بار‌ها از برخی ناشران، اصحاب مطبوعات و کسانی که مجوز چاپ اثر می‌دادند، دیده بودم. بعد‌ها و در سال های‌اخیر، این سبک و سلیقه شعر گفتن به جریان پست مدرن نسبت داده شد.

این بازیگر عنوان کرد: البته من از کسی که این شوخی را با شعر من انجام داد، سپاسگزارم؛ چرا که این فیلم (بع بع) باعث شد غزل پست مدرن با گوش کلیت جامعه که شاعر نیستند، شنیده شود و مردم با آن آشنا شوند. برای من اتفاق مبارکی بود و نظرات مختلفی را از سوی مخاطبان دریافت کردم.


درخواست فولادوند از نسل‌های مختلف
فولادوند در پایان گفت و گوی خود با مدیری گفت: یک حرفی می‌خواهم بزنم که امیدوارم کسالت آور نباشد؛ از همه مردم و نسل‌های مختلف خواهش می‌کنم بیشتر کتاب بخوانند. معیار سواد امروز حافظه نیست؛ اگر به حافظه باشد، گوگل بزرگترین حکیم معاصر است.

این بازیگر توضیح داد: باید بخوانیم تا سواد لازم را داشته باشیم و دروغ را از راست و حقیقت را از مجاز تشخیص بدهیم. باید بیشتر بخوانیم تا بتوانیم بفهمیم چه کسی راست می‌گوید و چه کسی دروغ. زندگی عمیق است؛ باید از سطح فرار کنیم. سطح برای میکروب و ویروس است و باید از سواد اینترنتی یک بند انگشت از یک اقیانوس بیکران فاصله بگیریم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مهران مدیری برنامه دور همی اندیشه فولادوند پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۶۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی مطهری در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت؛

در برنامه بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله مطهری در خانه موزه آن شهید، مدیریت این خانه‌موزه برای خواندن شعری از حافظ که مورد توجه استاد شهید بوده یک برنامه دف و نی‌زنی تدارک دیده بود که دف‌زن یک خانم و نی‌زن یک آقا بود. وقتی این دو در جای خود قرار گرفتند چند تن از خانم ها نسبت به لاک غلیظ ناخن های کاشته آن خانم اعتراض داشتند. مدیر خانه‌موزه بدون آن که با من مشورت کند، آقایی را که همکار و استاد خانم دف‌زن بود، جایگزین وی کرد و طبعاً خوشایند آن خانم نبود.

سپس آن خانم های معترض از او دلجویی و عذرخواهی کردند. من هم در پایان برنامه از وی عذرخواهی کردم و رفع کدورت شد و با لبخند و مزاح خداحافظی کردیم و احساس من این بود که دیگر دلگیر نیست.

معلوم نیست افرادی که از واقعیت ماجرا خبر ندارند چرا قضاوت های نادرست می‌کنند و به این بهانه به اسلام و انقلاب و روحانیت می‌تازند. قرآن می‌فرماید: «لاتقف ما لیس لک به علم» درباره چیزی که به آن علم نداری قضاوت نکن.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903424

دیگر خبرها

  • استوری تازه و جنجالی خانم بازیگر درباره دوران مدرسه‌اش | تصویر
  • هدیه جالب عربستان به زائران حج امسال
  • ماجرای بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسی
  • تصاویر کمتر دیده شده از مصطفی زمانی و خانم بازیگر در یک فیلم سینمایی |‌ زمان اکران اعلام شد
  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شوها را می‌بینند
  • شیدا یوسفی بازیگر «زودیاک»: دوستداران قصه‌های واقعی رئالیتی‌شو ها را می‌بینند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • ببینید | اعتراف جالب رابعه اسکویی: شماره تلفن طارمی را دارم! / افشاگری جالب خانم بازیگر از یک ویژگی جالب مهدی!