Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:28:27 GMT

جنگل‌های کشور به چند نوع آفت آلوده شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۷۰۷۹

جنگل‌های کشور به چند نوع آفت آلوده شده‌اند

به گزارش ایرنا ، داور نامدار روز پنجشنبه در جریان بازدید از عملیات محلول‌پاشی و مبارزه با آفات گیاهی در جنگل‌های ارسباران محدوده جنگل‌های مشگین‌شهر اظهارداشت: آفت جنگل‌های ارسباران نیز از نوع پروانه دم قهوه‌ای و شب‌پره تخم انگشتر بوده و جزو آفات پلی‌فاژ می‌باشد.

وی افزود: مبارزه با آفات جنگلی در مناطق مختلف کشور ادامه دارد و در این راه نیازمند همکاری مسوولان محلی و دوستداران محیط زیست هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه جنگل‌ها همواره نگهبان خاک و تلطیف‌کننده هوا می‌باشند، گفت: جنگل به عنوان یک ثروت ملی است که در صورت استفاده صحیح می‌تواند نقش ارزنده‌ای در توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه ایفا کند.
وی افزود: مرحله اول مبارزه با آفت پروانه دم قهوه‌ای و شب‌پره تخم انگشتر در جنگل‌های ارسباران بصورت مکانیکی با قطع سرشاخه‌های آلوده و جمع‌آوری لانه‌های لاروی به پایان رسیده و هم‌اکنون مرحله دوم آن آغاز شده است.

وی بیان‌کرد: در این مرحله با استفاده از محلول سازگار با محیط به نام بی- تی درختان جنگل محلول‌پاشی می‌شود.

وی اظهارامیدواری کرد این مرحله نیز موفقیت‌آمیز باشد.

از ۷۰ هزار هکتار جنگل‌های ارسباران بیش از ۱۰ هزار هکتار در حوزه جغرافیایی شهرستان مشگین‌شهر واقع شده است.

جنگل‌های مشگین‌شهر جزو جنگل‌های حفاظت شده در کشور است و دارای گونه‌های مختلف گیاهی از جمله زالزالک ،ازگیل، گلابی وحشی ،آلوچه وحشی و چند گونه دیگر است.

برچسب‌ها مشگین شهر جنگل منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشگین شهر جنگل منابع طبیعی مشگین شهر جنگل منابع طبیعی جنگل های ارسباران مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، نمایش «گروفالو» اقتباسی از کتابی با همین عنوان از نویسنده انگلیسی به نام «جولیا دونالدسون» است؛ این قصه را این‌بار، بهرام جلالی‌پور بصورت نمایشنامه بازنویسی کرده و آرش شریف‌زاده، کارگردانی کرده است.

در نمایش گروفالو، پدر ومادر بچه موش که از دست تنبلی او خسته شدند، برای پیداکردن گردو او را به جنگل می‌فرستند. در راه پدربزرگ به کمک بچه موش می‌آید و او با کمک تخیل خود بر حیوانات جنگل پیروز می‌شود، اما در ادامه راه اتفاق بسیار عجیبی می‌افتد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • آموزش پشتکار به کودکان با هنر نمایش و سرگرمی
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی
  • بزرگداشت نیمای آواز ایرانی در چهل و ششمین نشست «آیین آواز»
  • بانوان مشگین‌شهری در حمایت از طرح عفاف و حجاب فراجا تجمع کردند
  • رهبری به جدول ٦٤ نفره رسید/ حذف فتوحی و ارسباران