Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی منابع دیپلماتیک خبر دادند که رئیس دولت مستعفی یمن از دیدار با رئیس «شورای انتقالی جنوب» خودداری کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری «الخبر المینی» به نقل از برخی منابع دیپلماتیک گزارش کرد که «عبد ربه منصور هادی» متحد عربستان سعودی و رئیس دولت مستعفی یمن از درخواست «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی برای دیدار با «عیدروس الزبیدی» رئیس «المجلس الانتقالی الجنوبی» (رئیس شورای انتقالی جنوب) در یمن که از حمایت امارات برخوردار است،‌ سر باز زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، روز گذشته وبگاه وابسته به شورای انتقالی خبر داد که رئیس این شورا به دعوت محمد بن سلمان وارد ریاض شده بود.

طبق گزارش الخبر الیمنی مقامات دولت مستعفی یمن از دیدار با رئیس شورای انتقالی سر باز زده‌اند و خواستار اقدام نظامی علیه شورای انتقالی شدند.

وبگاه الخبر الیمنی همچنین در ارتباط با سفر عیدروس الزبیدی به ریاض نوشت که سعودی یکی از هواپیماهای پادشاهی خود را برای انتقال رئیس شورای انتقالی به ابوظبی فرستاده است و همزمان با این اقدام، مقامات دولت مستعفی را از هتل‌های خود بیرون رانده است که این مسئله خشم منصور هادی را برانگیخته است.

برخی منابع در این ارتباط خبر دادند که با وخیم شدن اوضاع اقتصادی عربستان سعودی و کاهش درآمدهای نفتی این کشور به دلیل کاهش شدید قیمت نفت، ریاض به دولت ریاض‌نشین منصور هادی گفته است که از پایان این ماه (ماه مه) خبری از رزرو هتل و تقبل هزینه وزرای یمنی نیست و آن‌ها باید خود هزینه‌هایشان را متقبل شوند. از این رو، دولت هادی تلاش دارد پایتخت موقت اشغال شده به دست شبه‌نظامیان وابسته به امارات را دوباره به دست آورد.

الخبر الیمنی در ادامه گفت که دفتر منصور هادی، شامگاه روز چهارشنبه، تمام مشاورانش را از کشورهای خارجی فراخوانده است.

طبق گفته منابع، دفتر منصور هادی از تمام مشاوران خود خواسته که هر چه سریعتر بازگردند تا تشکیل دولت مورد بررسی قرار گیرد.

این وبگاه یمنی به نقل از برخی رسانه‌ها گزارش داد که پیشتر سعودی و امارات پافشاری می‌کردند که «معین عبد الملک» همراه با شورای انتقالی در رأس دولت احتمالی آتی باشد؛ اما هادی و تمام اطرافیان او این درخواست را قبول نکردند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی منصور هادی شورای انتقالی بن سلمان دولت مستعفی یمن شورای انتقالی منصور هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی حکم رئیس دانشگاه تهران را نپذیرفت

انسیه خزعلی حکم رئیس دانشگاه تهران را نپذیرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده؛ در مراسم گشایش دانشکده خانواده رئیس دانشگاه حکم عضو هیات علمی وابسته را به خانم دکتر خزعلی اعطا کرد، ولی ایشان حکم را نپذیرفت و اظهار داشت مسئولیتی که نتوانم برای آن وقت گذاری لازم را داشته باشم، نمی‌پذیرم.

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • انسیه خزعلی سمت جنجالی را نپذیرفت: وقت ندارم!
  • انسیه خزعلی حکم رئیس دانشگاه تهران را نپذیرفت
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • آمریکا به دنبال فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ به عربستان است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است