Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه اسبق فلسطین به کنفرانس مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به مناسبت روز جهانی قدس پیامی با عنوان «فلسطین: پاندمی در شرایط اشغال» ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به مناسبت روز جهانی قدس وبینارهایی را با موضوع فلسطین، مقاومت اسلامی و قدس شریف برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود الزهار، وزیر خارجه اسبق فلسطین و استاد دانشگاه اسلامی غزه به کنفرانس مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها به مناسبت روز جهانی قدس پیامی با عنوان «فلسطین: پاندمی در شرایط اشغال» ارسال کرده است.

پیام محمود الزهار به شرح زیر است:

در ابتدا می‌خواهم از سرزمین‌های فلسطین به حضار ارجمند در این وبینار سلام و درود خود را ابلاغ کنم. مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان و از دانشگاه‌ها برای برگزاری این رویداد بسیار مهم در خصوص فلسطین با عنایت به شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تشکر کنم.  به مناسبت روز قدس که آخرین جمعه ماه رمضان است از جانب مردم فلسطین واقعاً قدردآن‌همه حامیان آرمان فلسطین و حامیان مقاومت به‌خصوص دولت ایران هستیم.

 این رویداد فرصتی است برای اینکه مسلمانان و کشورهای عربی بار دیگر متحد شود و نقش آن‌ها برایشان در خصوص مسئله فلسطین یادآوری شود و برای مواجهه با دسیسه‌های آمریکا برای نابود کردن مسئله اصلی کشورمان ما از مسلمانان، اعراب و مردم آزاده در سراسر جهان می‌خواهیم تا برای آزادی فلسطین و از بین بردن بی‌عدالتی‌ها و جنایاتی که اشغالگری اسرائیل بر ملت فلسطین و مسجد بیت‌المقدس تحمیل کرده است، تلاش کنند.

فلسطین همانند تمام کشورها از بیماری همه‌گیر کرونا متأثر شده است؛ اما علاوه بر آن فلسطین از سال ۱۹۴۸ تاکنون با ویروس اشغالگری مواجه است می‌خواهم به این مسئله بپردازم. اشغالگری اسرائیل در غزه و کرانه باختری یکی از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا به علل مختلفی در جوامع فلسطینی است.

همچنین بیماری کرونا درجایی شروع شد که آن را اسرائیل می‌نامند. ازآنجا به علت مراکز ایست بازرسی ساخته نیروهای نظامی اسرائیل در خیابان‌ها و جاده‌های اصلی متصل به روستاها و شهرهای فلسطینی در کرانه باختری سرایت کرد و به علت کارگران عرب که از قبل مبتلا بودند.

هم‌چنین به علت زندان‌های پر ازدحام و به علت جلوگیری از رسیدن دارو به بیمارستان‌های فلسطین کار اصلی که انجام دادیم ایجاد یک هزار واحد ایزوله در غزه نزدیک مرز مصر بود تا از این طریق از هرگونه ورود بیماری از مصر به نوار غزه جلوگیری کنیم؛ برای همین هیچ مورد ابتلا به بیماری آن‌هم به علت بسته بودن زودهنگام به مرز با جایی که آن را اسرائیل می‌نامند، مشاهده نشد و همچنین ایزوله کردن موارد مبتلا در مرز ما با مصر را از این طرح کامل است و شهروندان غزه محافظت کردیم.

ما باید به جهانیان یادآور شویم که هزاران زندانی در زندان‌های اسرائیل هستند از کودکان، زنان، سالمندان و بیماران آن‌هم در شرایطی که با تهدید ویروس‌کرونا و سیاست‌های مستبدانه اسرائیل مواجه‌اند.

 از خداوند سبحان و تعالی می‌خواهیم که زندانیان به‌زودی آزاد شوند و خداوند جان آن‌ها را از ویروس بیماری کرونا نجات دهد، دعا می‌کنم که شما، مردم کشور شما و همه انسان‌ها در مقابل بیماری همه‌گیر مرگبار کرونا مصون باشند از شما به علت تلاش‌هایتان متشکرم و سلام‌علیکم و رحمة الله و برکاته

انتهای پیام/4084/

منبع: آنا

کلیدواژه: روز قدس مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها مناسبت روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه

«بورگه برنده» رئیس مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و چندین مقام بین‌المللی این هفته برای گفتگو‌هایی پیرامون آتش‌بس غزه که در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد برگزار می‌شود، در ریاض حضور خواهند یافت.

به گزارش رویترز، این مقام نروژی در یک کنفرانس خبری گفت: «ما بازیگران کلیدی را در حال حاضر در ریاض داریم و امیدواریم که گفتگو‌ها بتواند به آشتی و صلح منجر شود». 

رئیس مجمع جهانی اقتصاد همچنین از حضور وزیر امور خارجه آمریکا، نخست وزیر قطر، وزیر خارجه عربستان، ولیعهد عمان و مقامات بحرینی در این نشست خبر داد. به گفته او، وزیر خارجه مصر نیز در ریاض حضور خواهد داشت تا مقامات را در مورد رخداد‌های مذاکرات آتش‌بس مطلع کند.

پس از ۶ ماه جنگ علیه غزه که طی آن بیش از ۳۴ هزار نفر به شهادت رسیده و اکثر زیرساخت‌های این منطقه تخریب شده است، مذاکرات آتش‌بس همچنان در بن‌بست باقی مانده است. گفته شده یک هیئت مصری روز گذشته برای گفتگو با سران صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و به دنبال راهی برای از سرگیری مذاکرات است. 

مقامات حماس همچنان بر خواسته‌های خود پایبند هستند و می‌گویند هرگونه آتش‌بس باید دائمی باشد و طی آن نیرو‌های اشغالگر به طور کلی از نوار غزه خارج شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • کنایه وزیر خارجه اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • کنایه وزیر خارجه رژیم اسرائیل به اردوغان: سریالت را ببین
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • فرمانده تحت تعقیب و 26 ساله فلسطینی که عملیات‌های بسیاری در کرانه باختری علیه ارتش اسرائیل انجام داده، کیست؟
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت