Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:19:36 GMT

پارک جنگلی الهیه بجنورد به‌سازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۷۸۳۹

پارک جنگلی الهیه بجنورد به‌سازی می‌شود

شهردار بجنورد از آغاز بهسازی فاز دوم پارک جنگلی درون‌شهری بجنورد در محله حر و موسوم به الهیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی شهرداری بجنورد هادی زارعی با اشاره به بهسازی پارک الهیه بجنورد اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌های  پارک هشت هکتاری «الهیه»، در آینده نزدیک این  پارک جنگلی به یکی از پارکهای زیبا برای استفاده شهروندان تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: باوجود فضای بی‌نظیر و جنگلی که در پارک الهیه وجود دارد ازجمله بکر بودن، وضعیت توپوگرافی، و وجود  درختان متعدد  اما این محل به دلیل  مشکلات اجتماعی کم‌تر مورداستفاده شهروندان قرار می‌گرد.

 شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: با عملیات عمرانی نوسازی پارک  که شامل بهسازی معابر، ایجاد  روشنایی، برقراری  راه‌های دسترسی به نقاط مختلف و ایجاد مبلمان پارکی است، درصدد هستیم تا پارک جنگلی الهیه در مقیاس محله‌ای و فرا محله‌ای مورداستفاده اهالی  محلات حر، الهیه، تصفیه‌خانه، مجتمع‌های  ۱۲۰۰ واحدی و سایر شهروندان قرار گیرد.

زارعی  افزود: احداث مسیر دوچرخه‌سواری و زمین‌های ورزشی روباز، ایجاد برکه، و ... نیز در فازهای بعدی بهسازی پارک احداث خواهد شد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: بخشی از  پارک که شامل احداث زمین‌های ورزشی همچون زمین والیبال، فوتسال، تنیس، بدمینتون، مجموعه‌های بازی کودکان در فاز نخست بهسازی پارک انجام‌شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پارک بجنورد بهسازی شهرداری پارک جنگلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان