Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@00:35:12 GMT

تشکیل نخستین شورای کودکان کشور در شهر شیرین‌سو

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۲۸۱۷۰

تشکیل نخستین شورای کودکان کشور در شهر شیرین‌سو

شهردار شیرین‌سو از برگزاری نخستین شورای کودکان کشور در شهر شیرین‌سو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید مصطفی موسوی پیش از ظهر امروز در آیین انتخابات نخستین دوره شورای کودکان اظهار کرد: در سال ۹۸ شهر شیرین‌سو به نمایندگی از شهرهای همتراز استان و پیگیری رقابتی نزدیک با سایر شهرهای استان توانست بهترین برنامه‌ها را اجرا کند و با کسب امتیازات لازم جواز حضور در مرحله کشوری به منظور پایلوت شدن شهر دوستدار کودک را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر نقش کودکان و نوجوانان در آینده‌سازی برای کشور بیان کرد: وقتی از شهر دوستدار کودک سخن گفته می‌شود منظور فراهم کردن امکانات و ویژگی‌هایی برای زیست کودک نظیر پارک‌ها، اماکن بازی با امنیت کافی وسایل بازی متناسب با مراحل رشد،  محل‌های عبور و مرور امن در معابر، مبلمان شهری مناسب، دسترسی راحت فضای آموزشی رسمی و فوق برنامه و ... است.

شهردار شیرین‌سو خاطرنشان کرد: در صورتی که بستر و زیرساخت شهر دوستدار کودک فراهم شود گروهی متشکل از سازمان‌های مربوطه و یونیسف جهت بررسی و راستی‌آزمایی اعزام خواهند شد و پس از پایش و در صورت معقول بودن اعتبارات از سوی یونسکو جهت اجرا و توسعه این طرح ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری شیرین‌سو  اقدامات مختلفی را در راستای طرح شهر دوستدار کودک در شهر شیرین‌سو انجام داده و در دست اقدام دارد که از نمونه‌های آن می‌توان به ایمن سازی معابر، ایمن‌سازی و استانداردسازی تجهیزات بازی کودکان، برگزاری مسابقات مختلف متناسب با کودکان و ... اشاره کرد.

موسوی با تاکید بر نقش مشورتی کودکان و نوجوانان در توسعه شهری افزود: یونیسف با نگاهی انسانی به حوزه کودک در نظر دارد جامعه را به اهمیت کودک و کودکی حساس کند تا کودکان بر اساس شخصیت حقوقی و شایستگی‌های آنها دیده شوند و بتوانند در تصمیمات زندگی اجتماعی و سرنوشت‌ساز خود مشارکت کنند.

وی اضافه کرد: در منشور یونیسف شورای کودکان تعریف شده که اقدام بزرگی است تا کودکان بتوانند با شرکت در این شورا و گفتگو، دیدگاه‌ها و تحلیل‌های خود را به مدیریت شهری اعلام کنند.

شهردار شیرین‌سو با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در شهر دوستدار کودک یادآور شد: مجموعه مدیریت شهری شیرین‌سو در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و خدمات شهری برنامه‌های متنوعی را برای کودکان تدارک دیده است که یکی از آنها استفاده از توان فکری آنها برای بهتر شدن زیست کودکان است که در همین راستا انتخابات شورای کودکان در شیرین‌سو برگزار و پنج نفر از کودکان عزیز زیر ۱۸ سال به عنوان نخستین شورای کودکان انتخاب شدند تا در کنار شهرداری قرار گرفته و با بهره‌گیری از نوع نگاه آنها شهری زیبا برای کودکان بسازیم.

وی در ادامه بیان کرد: در شورای کودکان افراد منتخب نقش اجرایی نداشته بلکه فقط به عنوان نمایندگان کودکان شهر دغدغه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه کودکان به مجموعه مدیریت شهری انتقال خواهند داد و شهرداری نیز تمام توان خود را برای تحقق حقوق شهروندی کودکان به کار خواهد گرفت.

موسوی با تأکید بر لزوم آگاهی کودکان از حقوق خود در مدیریت شهری تصریح کرد: شهر دوستدار کودک شهری است که در آن حقوق کودکان را ارج نهاده و آن را محترم می شمارد و یکی از اصول و کارهای مهمی که در دستور کار شهر دوستدار کودک است، آموزش کودکان و آشنایی آنها با حقوق کودک در حوزه شهر و شهروندی با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف و بکارگیری اساتید مجرب در حوزه کودکان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان نیز ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت شهری شیرین‌سو برای برگزاری شورای کودکان و ارزش نهادن به جایگاه کودکان توسط مجموعه شهرداری اظهار کرد: یکی از اهداف تمام دستگاه‌های اجرایی در سطح استان  غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و فراهم آوردن تفریحات و بازی‌های سالم و ارتقای تاب‌آوری کودکان در شرایط ویژه همچون دوران شیوع کرونا است.

بهناز ضرابی‌زاده با اشاره به مزیت‌های تشکیل شورای کودکان گفت: شهر دوستدار کودک می‌تواند با در نظر گرفتن برنامه‌های فرهنگی همچون فرهنگ کتاب و کتابخوانی ورزش همگانی و... موجب رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان مدیریت شهری مصطفی موسوی شهردار کانون پرورش فکری شورای کودکان کودکان و نوجوانان شهر دوستدار کودک شورای کودکان شهر شیرین سو مدیریت شهری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۸۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد

به گزارش همشهری آنلاین، این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

کد خبر 847618 منبع: ایسنا برچسب‌ها جراحی خبر مهم کلیه بندرعباس- استان هرمزگان پزشکی

دیگر خبرها

  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد