Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در بیانیه‌ای گفت، طالبان در جریان مذاکرات در دوحه نسبت به تصمیم رئیس جمهوری افغانستان برای دستور عملیات نظامی علیه این گروه شبه‌نظامی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زلمای خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان روز چهارشنبه (31 اردیبهشت 99) پس از ترک دوحه وارد کابل شد تا با دولت افغانستان درباره آغاز سریع روند سیاسی در این کشور گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توییتی نوشت: ما درباره نگرانی‌های طالبان نسبت به دستور اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان برای انجام عملیات نظامی علیه این گروه شبه‌نظامی گفت‌وگو کردیم.

به دنبال حمله اخیر به یک زایشگاه و کشته و زخمی‌شدن مادران و نوزادان، غنی دستور حمله نظامی به طالبان را صادر کرد. دولت کابل طالبان را مقصر این حمله می‌داند در حالی که آمریکا تاکید کرده که داعش تنها مقصر و مسؤول این حمله است.  

خلیل‌زاد گفت: من سه نشست سازنده با ملا برادر، معاون رهبر طالبان و دیگر اعضای کمیسیون سیاسی طالبان داشتم که در جریان آنها من از تمامی طرفین خواستم تا خشونت‌ها را کاهش داده و مفاد کلیدی توافق‌نامه امضا شده اخیر را به این شبه‌نظامیان متذکر شدم.

این نماینده آمریکا در توییت دیگری نوشت: توافق‌نامه آمریکا-طالبان به هم پیوسته است. بدین معنا که تعهدات نسبت به مقابله با تروریسم، مذاکرات بین‌الافغانی، خروج نیروها و کاهش تدریجی خشونت‌ها منجر به یک آتش‌بس دائمی می‌شود.

وی افزود: طالبان تعهد خود به این توافق‌نامه و اجرایش را بیان و تاکید کرده که هر کار بتوانند برای مستقر کردن شهروندان آمریکایی انجام می‌دهند.

خلیل‌زاد در ادامه گفت: من نیز موضوع ناپدید شدن مارک فرریچز و پل اووربای، شهروندان آمریکایی را مطرح و نسبت به حملات اخیر طالبان در قندوز، غزنی و خوست ابراز نگرانی کردم.   

لینک کوتاه: asriran.com/0033oq

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: افغانستان طالبان خلیل زاد خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا

نماینده شرق گلستان در مجلس گفت: با دستور ویژه آقای دکتر کولیوند رییس جمعیت هلال احمر و مساعدت ریاست سازمان امداد و نجات بحمدالله تمام ظرفیت‌ها برای نجات یسنا دختر کلاله‌ای بکار گیری شد.

به گزارش برنا، رضا آریان‌پور، نماینده مردم کلاله، مراوا تپه، مینودشت و گالکیش در مجلس شورای اسلامی در پیامی، از تلاش برای نجات جان دختربچه مفقودشده اهل شهرستان کلاله قدردانی کرد.

آریان‌پور در این پیام افزود: اقای کولیوند رییس جمعیت هلال احمر، سردار محمودی رئیس سازمان امداد و نجات، دکتر عبداللهیان و آقای غریب آبادی در عملیات جستجوی یسنا، دختر بچه مفقود شده شهرستان کلاله استان گلستان پیگیری ویژه و جدی داشتند و از آن‌ها تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: بدینوسیله امتنان قلبی والدین و اهالی استان گلستان را نسبت به عملکرد خوب شما و کلیه پرسنل هلال احمر اعلام می‌کنم.

وی بیان‌کرد: با دستور ویژه آقای دکتر کولیوند و مساعدت ریاست سازمان امداد و نجات بحمدالله تمام ظرفیت‌ها برای نجات یسنا بکار گیری شد.

گفتنی است به دنبال پیگیری آقای دکتر آریان‌پور نماینده فعلی و مهندس سید نجیب حسینی نماینده منتخب شرق استان و همچنین دستور ویژه استاندار گلستان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان به همراه محمود آبیل عضو هیات مدیره این استان به منظور پیگیری امورات مربوط به اعزام بالگرد و سایر ظرفیتهای جمعیت هلال احمر کشور برای عملیات نجات کودک کلاله‌ای به تهران عزیمت کرده بودند.

دیگر خبرها

  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • جنجال مراسم «چهارمین عروسی» فرمانده طالبـان | او ایران را به حمله نظامی تهدید کرده! | فیلم
  • بازگشت بیش از ۱.۵ میلیون مهاجر به افغانستان
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان