Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- به گفته یک جامعه شناس، کرونا تاثیرات مثبت و منفی بسیاری بر جوانان و خانواده‌ها بر جای گذاشته است. تاریخ انتشار: 11:35 - 01 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۲۷۸۹

شهلا کاظمی پور در گفت‌وگو با میزان گفت: بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد، کرونا و قرنطینه تاثیرات مثبت و منفی بسیاری بر زندگی ما گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس آخرین اعلام پلیس، جرائم، تصادفات و درگیری‌ها در سه ماهه اخیر که ویروس کووید ۱۹ در کشور ما شیوع پیدا کرد، کاهش یافته است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: همچنین رفتار‌های نامتعارف نوجوانان و جوانان مانند دور دور کردن‌های بیهوده و پاساژ گردی‌های روزمره بسیار کاهش یافته است. این مسئله باعث شد جوانان به جای وقت تلف کردن، بر روی اهداف دیگر تمرکز کنند.

بیشتر بخوانید: دعوا بر سر بی ادبی/ فرد شرور دستگیر شد

این جامعه شناس خاطرنشان کرد: کرونا باعث تغییرات بسیاری از رفتار‌های ما در جوامع شد. به عنوان مثال زندگی برای دیگران، تجمل گرایی و چشم و هم چشمی در این مدت بسیار کاهش یافت و افراد متوجه شدند برای آسایش خود باید زندگی کند و پول و تجملات آرامش خاطر ایجاد نمی‌کند.

تاثیر قرنطینه بر روابط خانوادگی

کاظمی پور درباره تاثیرات قرنطینه بر خانواده‌ها گفت: در گذشته بیشتر خانواده‌ها با یکدیگر تعاملات کمی داشتند. زیرا همه خارج از خانه به دنبال کار یا درس بودند و جمع شدن خانواده دور هم، فقط شب‌ها کمی قبل از خواب امکان پذیر بود.

وی افزود:، اما در دوران قرنطینه، با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و بیشتر ادارات و صنوف، خانواده‌ها زمان بیشتری را درکنار یکدیگر سپری کردند.

کاظمی پور ادامه داد: وقتی افراد در خانه هستند، استرس و دغدغه کم‌تر و استراحت بیشتری دارند که باعث ایجاد آرامش می‌شود.

وی اظهار کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که در خانه ماندن ممکن است باعث افزایش تنش‌ها نیز شود، اما زمانی که جایی برای رفتن نباشد، سعی می‌شود رفتار‌ها تصحیح شود؛ بنابراین این خشونت‌ها و افزایش تنش‌ها زودگذر خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا پلیس خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۲۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟